Een pech reisdag - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Een pech reisdag - Reisverslag uit Mérida, Mexico van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Een pech reisdag

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

31 Januari 2023 | Mexico, Mérida

Vanmorgen stond de wekker vroeg. Om 5.15 uur ging ik mijn bed weer uit en maakte ik me klaar om te gaan. Ondertussen belde ik ook nog even naar huis.

We hadden vandaag een hele lange reisdag. In de bus heb ik nog even geslapen. Na twee uur rijden stopten we voor ontbijt en at ik mijn yoghurt op. Het was een lange rit en af en toe deed ik even mijn ogen dicht. Na een tijd kwamen we in de file terecht. Er bleek een ongeluk gebeurd te zijn. De buschaffeur keerde om naar de andere weghelft en reed een stukje terug om een andere weg te nemen. Saskia zei dat ze van Tikal had gehoord dat mijn camera niet was gevonden. Daarna was ik ervan overtuigd dat mijn camera bij de Temple VI ligt. Saskia heeft nog gemaild naar Tikal om daar te kijken. We deden nog een korte lunchstop en reden toen verder naar Uxmal. Ergens verlieten we de snelweg en reden we op een smalle onverharde weg naar Uxmal. We waren er bijna, en toen ineens stonden we voor een dicht hek. Blijkbaar was de weg afgesloten en moesten we omkeren. We waren zo dichtbij en dat zie je ook precies op Polarsteps. We hebben dezelfde onverharde hobbelweg weer terug gereden en toen heb ik maar een aflevering van een serie gekeken. Toen we weer op de snelweg kwamen, stopte de chaffeur even langs de weg. Er was aan de buitenkant van de bus een deurtje open gegaan. Echter ging de deur van de bus niet meer open. Hij heeft het vijf minuten geprobeerd, maar zonder succes. Uiteindelijk reed hij maar door en bij een controlepunt deed een man van het leger het deurtje dicht. Helaas ging de deur nog steeds niet open, wat we wel hadden verwacht. Na nog geen vijf minuten rijden vloog het deurtje weer open. We zijn maar verder gereden naar Uxmal. Door de file, het verkeerd rijden, het deurtje en de deur die niet open ging, hadden we veel vertraging opgelopen. We kwamen om 15.45 uur bij de ruïnes van Uxmal aan. We waren al vanaf 6.00 uur onderweg. Het was een hele lange zit! Een andere buschauffeur kon gelukkig van buitenaf onze deur openen, waardoor we de bus uit konden.

Het was fijn om even te kunnen lopen over de site. Het was erg mooi en indrukwekkend om te zien. Eén tempel had ronde vormen en dat zagen we voor het eerst. Ook liepen er veel leguanen rond op de site. Erg leuk! Na een uurtje lopen, sloot de site en moesten we weg. Saskia vertelde bij de uitgang dat mijn camera niet was gevonden in Tikal. Ik begrijp er echt helemaal niets van en dat frustreert mij, maar ik heb er alles aan gedaan om dat ding te vinden en meer kan ik niet doen. Het is helaas maar zo.

Vanaf Uxmal was het nog anderhalf uur rijden naar Mérida. We kwamen in het donker aan, maar het zag eruit als een leuke stad. Nadat we onze spullen op de kamer hadden gelegd, ben ik met Bea een rondje gaan lopen en hebben we in een restaurant een pizza en een salade gedeeld. Het was erg lekker! Daarna zijn we nog even langs een supermarkt gelopen en hebben we over wat pleintjes en langs wat winkeltjes gelopen. Erg leuk! Morgenmiddag hebben we nog alle tijd om dit stadje te verkennen.

Eenmaal terug in het hotel was ik best wel kapot van de hele dag. Ik heb snel mijn verhaaltje geschreven en ben lekker gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 39015

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: