Een hele lange vlucht - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Een hele lange vlucht - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Een hele lange vlucht

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

02 Maart 2023 | Spanje, Madrid

Vanochtend werd ik ruim voor de wekker wakker. Het was erg warm, maar liefst 26 graden om 6.30 uur. Ik ging vroeg ontbijten en ik was ook nog de enige van onze groep bij het ontbijt. Na het ontbijt liep ik gelijk naar het zaakje voor empanadas, in de hoop dat ze al open waren. Er bleek een blokkade/ afzetting te zijn, waardoor ik om moest lopen. Gelukkig bleek het zaakje open te zijn. Helaas hadden ze de lekkerste empanadas niet, die met spinazie. Ik haalde daarom empanadas met vlees en kip voor onderweg. Ik liep nog door naar een ander zaakje iets verderop. Die was ook open, maar daar bleken ze helemaal geen empanadas met spinazie te hebben. Jammer. Toen ik terug kwam bij de blokkade/ afzetting, was het er een stuk drukker met mensen. Er werd getrommeld, dingen gezongen, etc. Ik heb geen idee waar het voor was. In het hotel pakte ik de laatste spullen in. Daarna namen we afscheid van zes reisgenoten. Twee reisgenoten gaan nog naar de Iguazu watervallen. Twee reisgenoten vliegen later vandaag via Parijs en twee andere reisgenoten vliegen later vandaag rechtstreeks naar Amsterdam. We vertrokken later naar het vliegveld, mede door de drukte en chaos op straat. Toen we eenmaal het centrum uit waren, was de drukte voorbij.

Op het vliegveld stond een lange rij bij de incheckbalie. Ik had online ingecheckt, waardoor ik in de snelle rij kon staan, net als een aantal anderen. Mijn backpack woog nu 18 kg, iets zwaarder dan toen ik vertrok van huis. We liepen door de douane en de paspoort controle en zaten al snel bij de winkels. Ik had nog wat geld op te maken, dus ik kocht churros con dulce de leche voor onderweg en een ijsje con dulce de leche. Het was ten slotte al 36 graden buiten. Bij de gate at ik het ijsje op. Daarna belde ik weer even naar huis.

Al vrij snel konden we gaan boarden. Het was een groot vliegtuig en ik zat naast het raampje. Er zat een aardige jongen naast me, die uit Argentinië komt maar in Barcelona woont en we raakten even aan de praat. We vertrokken op tijd en vlogen over Uruguay en Brazilië en door de bewolking heen kon ik nog wat land zien. Daarna keek ik een aflevering van de serie. We vlogen het donker tegemoet en we konden de zonsondergang zien. Op een gegeven moment moest het raampje "dicht", maar deze raampjes hebben geen schuifraampje, maar een knopje waarmee je het raam een soort van donkerder kan zetten en er minder licht doorheen komt. Ik begrijp niet helemaal hoe het werkt, maar ik vond het wel apart. We kregen wat te eten en ik nam de pasta, wat erg lekker was. Ik zag de zonsondergang en het werd al snel donker. Om 16.30 uur onze tijd ging ik even slapen. Daarna keek ik afleveringen van de serie en afleveringen van Friends. Het was een hele lange vlucht en ik probeerde wat te slapen wat op zich ook wel lukte. Op een gegeven moment zat ik niet lekker meer, maar we moesten nog een stuk vliegen. Eindelijk gingen we landen in Madrid, na een vlucht van 11,5 uur. We landden 5.00 uur lokale tijd, maar voor ons was het 1.00 uur, dus midden in de nacht. Ik had totaal niet dit weer hier verwacht...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 155
Totaal aantal bezoekers 38799

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: