De eerste piramides! - Reisverslag uit Puebla de Zaragoza, Mexico van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu De eerste piramides! - Reisverslag uit Puebla de Zaragoza, Mexico van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

De eerste piramides!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

15 Januari 2023 | Mexico, Puebla de Zaragoza

Gisteren gingen we op tijd slapen en ik sliep al snel. Op een gegeven moment werd ik wakker en ik dacht dat het wel bijna tijd zou zijn om eruit te gaan, maar het bleek pas 22.30 uur te zijn. Uiteindelijk werd ik om de paar uur wakker. Om 5.00 uur ben ik maar wakker gebleven. Ik heb even naar huis gebeld, een aflevering afgekeken waarvoor ik eerder te moe was en toen weer even naar huis gebeld. Mijn zusje reed een paardrijproef en die heb ik met wat happeringen mee kunnen kijken! Daarna heb ik lekker ontbeten, dit keer met een yoghurt met muesli. Erg lekker en dat ga ik elke ochtend zo doen. Daarna maakten we ons klaar voor vertrek. Vandaag gingen we Mexico City verlaten.

Toen we onze straat verlieten, bleken ze bezig te zijn met de marathon. Er renden veel mensen op de straat waar normaal auto's rijden. Onze eerste stop was al snel: de Basiliek van Guadalupe. Het was een mooie, grote en moderne kerk. Na de korte stop reden we door naar de eerste ruïne: Teotihuacan. Het was een vrij grote site met meerdere piramides. Ik vond het erg indrukwekkend om te zien. Ook waren er veel verkopers die je probeerden iets te verkopen. Het leek Egypte wel, maar dan minder opdringerig. Na daar anderhalf uur rond te hebben gewandeld, stapten we weer in de bus. De volgende stop was een winkel waar ze lieten zien hoe ze bepaalde soorten steen maken en bewerken en wat ze allemaal doen en kunnen met de agave plant. Daarna kregen we in de winkel vijf shotjes te proeven. De laatste vond ik echt niet lekker, dus kreeg ik van iemand anders nog een zesde shotje om de smaak weg te halen. En dat op een vrij lege maag. In de winkel stonden wel mooie spullen, maar het was ook erg duur en breekbaar.

De volgende stop was de lunch. Het was een erg uitgebreid buffet met allerlei Mexicaans eten. Leuk om van alles wat te proeven en te kijken wat je lekker vindt of niet. Het warme eten vond ik erg lekker. Er stonden ook veel toetjes, voornamelijk taarten, die ik ook zeker wilde proberen. Met het heerlijke fruit erbij (watermeloen, ananas, mango en papaya) zat ik heel erg vol, maar ik had heerlijk gegeten. Het was ook erg gezellig met de groep.

Na de lunch moesten we een stuk rijden naar Puebla, ongeveer 2,5 uur. We reden Mexico City echt uit, langs de meer sloppenwijken. Veel huizen zijn grijs, maar een aantal huizen is gekleurd. Om tijdens verkiezingen stemmen te winnen, geven ze de mensen verf om hun huis in een mooie kleur te verven. Onderweg keek ik naar het mooie landschap. Het is bergachtig, soms bergtoppen met sneeuw. Het is er groen, maar soms ook door. Er staan bomen en veel cactussen, precies zoals ik me Mexico had voorgesteld. Ook kwamen we langs de vulkaan Popocatepetl, waar je niet binnen een straal van 5 km mag komen omdat de vulkaan verhoogd actief is. Helaas konden wij hem door de mistige bewolking bijna niet zien.

Uiteindelijk kwamen we aan in Puebla. We slapen hier in een mooi oud klooster. Bij aankomst kregen we een welkomstdrankje. We kregen vandaag wel veel alcohol. Daarna deden we een oriëntatie wandeling door de stad. We liepen over het plein, naar de kathedraal en nog wat plekken. Bij een kerk moest je ineens een mondkapje op, maar ik had mijn tas in het hotel gelaten voor de wandeling, dus mijn mondkapje had ik niet mee. Bijna de hele groep had geen mondkapje mee, dus er konden maar een paar naar binnen. Daarna liepen we nog door een paar straten, waar we wat zoetigheden te proeven kregen. Dat was erg lekker. We eindigden de wandeling bij een marktje. Terwijl de rest van de groep verder ging, gingen Karin en ik over de markt lopen. Ik heb inspiratie opgedaan voor leuke souvenirs, waar ik de komende tijd naar kan kijken.

Na de wandeling gingen we kort terug naar het hotel. Ik zat nog vol van de lunch en hoefde geen avondeten. Karin had niet meegeluncht en wilde weer bij de MacDonalds eten. Ik ging wel even mee en we zouden daarna dan nog even naar de supermarkt gaan. Bij de MacDonalds bleek ineens dat je een mondkapje moest dragen, maar die had Karin niet mee. Daarom zijn we eerst naar de supermarkt geweest, terug gelopen naar het hotel en toen weer naar de MacDonalds geweest. Een reisgenoot en Saskia kwamen bij ons zitten en we hebben even zitten kletsen. Uiteindelijk gingen we vrij laat terug naar het hotel.

We slapen hier maar één nacht, dus ik hoef weinig te doen met mijn backpack. Ik heb me even afgespoeld onder de douche en heb ten slotte mijn verhaaltje in bed geschreven. Morgen hebben we in de ochtend nog even de tijd om in Puebla rond te lopen. Om 10.00 uur vertrekken we met de bus naar Oaxaca!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Puebla de Zaragoza

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 39125

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: