Naar Oaxaca! - Reisverslag uit Oaxaca de Juárez, Mexico van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Naar Oaxaca! - Reisverslag uit Oaxaca de Juárez, Mexico van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Naar Oaxaca!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

16 Januari 2023 | Mexico, Oaxaca de Juárez

Vanmorgen zouden we pas om 10.00 uur vertrekken. Toch stonden we alweer bijtijds op. Ten eerste omdat we toch elke dag vroeg wakker zijn, waarschijnlijk nog door de jetlag. Ten tweede omdat we nog een rondje door de stad wilde lopen voor we weg zouden gaan. Voordat we gingen wandelen, zorgden we ervoor dat alles al zo veel mogelijk was ingepakt.

Het is in de ochtend altijd veel rustiger dan in de middag. Hierdoor konden we op sommige plaatsen betere foto's maken. Helaas bleek ook heel veel nog dicht te zijn, waaronder de kerk waar ik gisteren niet in kon omdat ik mijn mondkapje niet mee had. Helaas is het dus niet gelukt om de kerk van binnen te zien. Gelukkig zien we hier heel veel kerken. Doordat alles nog dicht was, waren we snel klaar met ons rondje wandelen. We haalden ons ontbijt op uit de kamer en gingen naar het plein om daar in het zonnetje te ontbijten. Na het ontbijt zijn we weer terug gegaan naar onze kamer om de laatste spullen in te pakken. Ook heb ik nog even kort naar huis gebeld. Daarna gingen we weer op pad.

Vandaag gingen we naar Oaxaca (uitgesproken als Oagaca). Dat was eigenlijk een busreis van ongeveer vijf uur. Helaas kwamen we door wegwerkzaamheden in de file terecht en hebben we een tijd stil gestaan. Saskia ziet dat Mexico zich de laatste jaren wel ontwikkeld als land, onder andere door hogere belastingen, vermindering van corruptie en betere wegen. Vandaar dat er regelmatig files zijn door wegwerkzaamheden. Toen we al een langere tijd stil stonden, begon ik met het kijken van een aflevering. Na nog geen vijf minuten begon de bus weer te rijden, dus ben ik weer gestopt met kijken. Ik heb vooral veel naar buiten gekeken. In het begin zag je veel landbouw waar groente werd verbouwd. Later reden we door de bergen met alleen maar cactussen. Heel erg leuk om te zien. Halverwege stopten we een half uur om te lunchen. Net voor die stop was er een brandje langs de weg en we reden bijna door het vuur heen. Na de lunch was het nog ongeveer 2,5 uur rijden.

Toen we rond 16.30 uur eindelijk aankwamen in Oaxaca bij ons hotel, bleek dat we een kamer hadden gekregen met één anderhalf persoonsbed. Bij de anderen die de kamer deelden was dat ook zo. Karin heeft bij de receptie direct een andere kamer geregeld, een kamer met twee bedden. Het is een erg kleine kamer, zeker vergeleken met de eerdere kamers. Het hotel heeft wel een zwembadje. Ik ga morgen eens voelen hoe koud dat is.

Na het inchecken deden we een korte oriëntatie wandeling door de stad. We liepen langs een kerk, het plein, de markt en door nog wat straatjes. Dit kunnen we morgenmiddag rustig op ons gemak bekijken. Na de wandeling hebben we in de supermarkt weer ontbijt en lunch gehaald. Nadat we dit op onze kamer hadden gelegd, zijn we op zoek gegaan naar een restaurant om te eten. Saskia had een bepaald gerecht aanbevolen en dat wilde ik wel proberen. Bij het restaurant wat we hadden uitgekozen bleken zes reisgenoten te zitten. We sloten bij hen aan, ondanks dat zij alleen een drankje deden en later ergens anders zouden eten. Ik bestelde pollo con mole negro, een gerecht met kip met een saus van onder andere cacao. Hier zaten ook tortilla's bij. Ik vond het erg lekker, ondanks dat het kipkluif was, waar ik niet van houd.

Nadat we klaar waren met eten, liepen we nog een klein rondje door de straat. In de kamer heb ik weer mijn verhaaltje voor vandaag geschreven en zijn we uiteindelijk op tijd gaan slapen. Morgen staan we ook weer op tijd op om naar Monte Alban te gaan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Oaxaca de Juárez

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 73
Totaal aantal bezoekers 38697

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: