Door het centrum van Mexico City - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Door het centrum van Mexico City - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Door het centrum van Mexico City

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

14 Januari 2023 | Mexico, Mexico-stad

Vannacht rond half vier maakte Karin mij per ongeluk wakker doordat ze haar telefoon tegen het kastje stootte. Ik schrok wakker, voor mijn gevoel lag ik echt in een coma. Karin kon blijkbaar niet slapen en begon veel te praten. Ik wilde eigenlijk graag verder slapen, maar uiteindelijk hebben we toch een tijdje liggen kletsen. Toen we eindelijk weer gingen slapen, was ik ook zo weer weg.

Ik werd weer wakker van de wekker. We werden rustig wakker en hadden genoeg tijd om ons klaar te maken voor de dag. Eerst heb ik mijn verhaaltje van gisteren afgemaakt en online gezet. Daarna ben ik me gaan omkleden en heb ik ontbeten met de gevulde croissantjes. Om 9.00 uur verzamelden we in de lobby. Hier zag ik de groep van 20 mensen (inclusief mij) voor het eerst. Een aantal stelden zich voor, maar die namen ga ik echt nog niet kunnen onthouden. Ik ben veruit de jongste van de groep en samen met Karin de jonkies. De rest is allemaal 55 . Ik kreeg wel een goede eerste indruk.

We begonnen de dag met een oriëntatie wandeling door het centrum. Tijdens de wandeling raakte ik in gesprek met een aantal reisgenoten. Dat was erg gezellig. We liepen door het centrum en bezochten wat highlights. We bezochten wat gebouwen, een postkantoor, een kathedraal en het grote plein. Het was leuk om een indruk te krijgen van de stad. Uiteindelijk ging de groep uiteen. Karin en ik wilden allebei naar Temple Mayor, een ruïne, dus besloten daar als eerste naartoe te gaan. De ruïne was niet erg groot en we waren er al snel doorheen. We dachten dat we bijna bij het einde waren, maar er bleek nog een museum te zitten. Het bleek ook nog een groot museum te zijn, dus uiteindelijk hebben we er best lang rondgelopen.

Na het museum hebben we onze lunch gegeten op het grote plein. Het was ondertussen ook weer warmer geworden. In de ochtend hadden we al veel gezien, maar we besloten om nog een deel van de stad te ontdekken. Dit bleek niet zo interessant te zijn, waardoor we uiteindelijk een deel van de route in de ochtend zijn terug gelopen. Onderweg kocht ik churros, wat heel lekker was!

Na het wandelen door de stad, kwamen we weer aan bij het hotel. Hier hebben we even gezeten en ons water bijgevuld. Ook zijn we even gaan kijken naar het uitzicht vanaf de bovenste verdieping van ons hotel. We konden zien waar we de ochtend hadden gelopen. Daarna zijn we nog even naar de overkant van de straat gegaan om daar door de wijk te wandelen. Hier waren we eigenlijk al snel klaar. Voordat we terug gingen naar onze kamer, kochten we wat voor ontbijt en de lunch voor de volgende dag.

Op de kamer hebben we weer even zitten kletsen. We wilden eigenlijk op tijd gaan eten, maar vertrokken toch wat later. Er was afgesproken om niet met de groep te eten, zodat iedereen kon doen wat hij of zij zelf wilde. Ik wilde graag taco's eten en Karin wilde naar de MacDonalds. Op Google Maps hadden we gezien dat het vlak bij elkaar zat, dus we besloten dat we daar ons eten zouden halen. Toen we eenmaal op weg gingen, konden we het maar niet vinden. We keken op de kaart en vroegen het aan mensen, maar het lukte maar niet. Uiteindelijk hebben we heel erg omgelopen, maar lukte het om de MacDonalds te vinden en ook om mijn taco tentje te vinden. De taco's zagen er totaal niet uit zoals bij ons in Nederland, wat ik ook wel verwachtte. Het waren eigenlijk vier miniwraps, met twee plakjes kip en twee sausjes. Ik was bang dat de sausjes pittig zouden zijn, dus ik proefde de sausjes voordat ik ze op de taco's deed. Het eerste sausje was heel pittig en kon ik niet eten. Het tweede sausje leek niet pittig, dus dat deed ik op mijn taco. Toen ik een hap nam, bleek het toch heel pittig te zijn. Ik heb de taco wel opgegeten, maar bij de andere drie taco's heb ik alleen maar de kip erop gedaan. Jammer dat het niet was wat ik had gehoopt, maar toch leuk dat ik het heb geprobeerd. Wie weet wat ik deze reis nog allemaal ga eten.

Uiteindelijk liepen we alsnog in het donker terug naar het hotel. Gelukkig was het niet ver weg. We hebben even onze rust gepakt, gedoucht en onze tas (Karin heeft een grote koffer en een kleine koffer, ik een backpack) weer ingepakt. Morgen gaan we naar de volgende bestemming! We vertrekken al om 8.00 uur, dus we staan weer vroeg op en gaan ook al vroeg slapen (21.00 uur).


  • 15 Januari 2023 - 20:53

    Jacoline:

    Hoi Nathalie, leuk om te lezen wat je allemaal doet en mee maakt. Op naar het volgende avontuur en verhaal[e-1f609]Geniet van je reis. Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 78
Totaal aantal bezoekers 38783

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: