Een dag vol regen en onweer - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Een dag vol regen en onweer - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Een dag vol regen en onweer

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

22 Oktober 2021 | Spanje, Ibiza

Vanmorgen werd ik al bijtijds wakker. Ik ben rustig opgestaan en heb alvast wat spullen klaargelegd voor de online lesdag vandaag. Ik ben rustig gaan ontbijten en daarna ben ik weer gaan zitten in het kleine hokje bij de receptie. Om 9.30 uur begon de les. Het begin van de les kon ik goed volgen, maar op een gegeven moment begon het zo hard te regenen en te onweren (wat ook was voorspeld). En dat betekende dat alle gasten binnen bleven en waarschijnlijk op de wifi zaten. Daardoor werkte mijn wifi niet zo goed meer, en ik kon een heel deel van de les niet meer volgen. Ook viel nog eens twee keer de stroom uit, waardoor ik ook geen wifi meer had. Dat schoot niet op. Ik raakte er behoorlijk van geïrriteerd. Uiteindelijk kon ik om 13.00 uur gaan lunchen. Saskia had alle lessen verplaatst en werkte door het weer in de middag niet. Ik nam de werkIpad van haar over, omdat die Ipad 4G heeft en ik dat als hotspot kon gebruiken voor mijn laptop. Na de snelle lunch ben ik in mijn kamer gaan zitten en kon ik de les beter volgen. Ook kon ik mijn presentatie geven. Ik was blij dat dat in ieder geval gelukt is. Daarna moesten alle anderen nog presenteren en ik kom me daar maar moeilijk om focussen. Tijdens de presentaties en discussies heb ik mijn kamer wat opgeruimd en wat andere dingen voor studie gedaan. Uiteindelijk, na een lesdag van 8,5 uur, waren we iets voor 18.00 uur klaar met de les. Ik was erg moe! Gelukkig was dit de laatste keer online. De volgende les kan ik weer gewoon fysiek naar school. Omdat mijn onderzoeksvoorstel al vrij goed was, besloot ik om komende week niet meer aan studie te werken. Het is erg stressvol en ik wil nog even genieten hier. Als ik straks terug ben in Nederland, ga ik er weer hard aan werken. Vrijdag 5 november heb ik namelijk direct al een deadline.

Na de les heb ik even mijn vuile handdoeken omgeruild voor schone handdoeken. Ik heb de werkspullen opgehaald bij Saskia, want ik werk morgen en zij is vrij. Ook heb ik twee matrassen opgehaald bij haar, zodat ik een extra bed kan maken voor mijn gast. We zullen in dezelfde kamer slapen, want ik heb natuurlijk amper plek. Dus ik heb mijn kamer opgeruimd en plek gemaakt. Ondertussen viel alweer de stroom uit. Ligt het aan het weer?

Ik wilde eigenlijk even een rondje wandelen na zo lang achter de laptop zitten. Maar het regende nog steeds en hard ook. De plantenbakken overstromen. Er staat zo'n 10 tot 15 centimeter water in. Er liggen overal plassen en van collega's hoor ik dat Sant Antoni, waar wij dus zitten, het meeste overlast heeft van water. Dat is te merken. We hebben wel vaker regen gehad in Spanje de afgelopen maanden, maar vandaag met zoveel regen en onweer, was het wel de ergste dag. Ik besloot onder een afdakje even buiten te zitten en te genieten van de frisse lucht. Ik heb even ontspannen een aflevering zitten kijken met een kopje warme chocolademelk. Daarna heb ik nog even met de vriend gebeld om wat dingen voor zijn vlucht te regelen en nog wat dingen af te stemmen voor als hij hier morgen komt. Hij landt al vroeg in de ochtend, dus misschien kan ik voor werk even naar het vliegveld om hem op te halen. Hij heeft in ieder geval de auto kunnen huren voor zondag. Ik kijk uit naar de komende paar dagen, waarin we nog leuke dingen gaan doen samen!

Voor het avondeten heb ik nog even mijn verhaaltje over vandaag geschreven. Na het avondeten heb ik eerst nog even een aflevering gekeken buiten. Daarna heb ik in mijn kamer een route gemaakt voor met de auto als we naar Formentera gaan. Daarna heb ik nog even een aflevering gekeken buiten op het terras met een kopje thee. In de kamer heb ik nog een spelletje patience gespeeld. Uiteindelijk ben ik rond 00.00 uur lekker gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ibiza

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 132
Totaal aantal bezoekers 39337

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: