Visite! - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Visite! - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Visite!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

23 Oktober 2021 | Spanje, Ibiza

Vannacht had ik niet zo goed geslapen. Ik heb zo ongeveer elk uur van de klok wel gezien. Ik had mijn wekker om 6.00 uur en 6.30 uur gezet om te kijken naar de vlucht van Mark en hoe laat hij hier aan zou komen. Afhankelijk daarvan zou ik besluiten om wel of niet naar het vliegveld te gaan. Ik had om 11.00 uur een zwemles en ik durfde het risico niet te nemen om niet op tijd terug te zijn. Op een gegeven moment werd ik om 8.30 uur wakker en zag ik dat Mark me al twee keer had gebeld. Had ik me een soort van verslapen. Wat erg?! Ik had vanmorgen vroeg wel besloten om niet naar het vliegveld te gaan en hem op te halen bij de bushalte, maar dat was ik vergeten te zeggen. Gelukkig wist hij wel welke bus hij moest nemen en waar hij heen moest. Ik ben me snel gaan omkleden en heb ontbeten. Daarna wilde ik me omkleden om naar de bushalte te gaan, maar toen stond hij daar al. De bus was veel sneller dan ik had gedacht. Ik ben dus snel naar de bushalte gerend en liep hem tegemoet. Vlakbij het strandje kwam ik hem tegen. Ik voelde me wel erg stom dat ik alles gemist had. Dat is niet hoe ik het normaal zou doen.

Het was erg leuk om hem weer te zien! We zijn naar het hotel gelopen en ik heb hem meegenomen naar mijn kamer. Daarna hebben we bij de receptie betaald voor zijn nacht hier en kreeg hij zijn bandje. Hij kon gelijk nog even naar het ontbijt, om toch wat te eten. Ik had nog even tijd tot mijn eerste les, dus we zijn nog even naar het strandje gelopen. Het halve strand was letterlijk weggespoeld door het slechte weer en de regen gisteren. Zo had ik het nog nooit gezien. Daarna zijn we weer op tijd terug gegaan, zodat ik mijn les kon geven.

Mark heeft naar mijn eerste les gekeken en halverwege ging hij zelf ook een duik nemen. Dat was heel erg koud! Het jongetje had het vanmorgen ook erg koud, dus het was lastig de 30 minuten vol te maken en een goede les te geven. Uiteindelijk was het wel gelukt. Vijf minuten voor het einde van de les ging het heel hard regenen, zoals voorspeld. Er hing al een hele donkere lucht. Na de les heb ik nog even met Mark gezwommen in de regen. Als je blijft zwemmen, gaat het wel met de kou. Maar we zijn daarna terug gegaan naar de kamer en hebben om de beurt even opgewarmd onder de douche. Ik ben me gaan omkleden voor box office en Mark ging even naar de supermarkt. Bij de box office kwam er een ouder om de al geboekte zwemlessen in te plannen en kwam een jongetje van afgelopen week die nogmaals vijf zwemlessen wil boeken voor volgende week. Leuk! Tijdens box office had Mark even een wandeling gemaakt, maar we zijn wel samen gaan lunchen.

Na de lunch had ik pool party. De regen was net gestopt en er waren weer wat kinderen in het water. Mark deed ondertussen een wandeling. Daarna heb ik twee zwemlessen gegeven. Het jongere zusje had moeite om het water in te komen. Na een kwartier begon ze te huilen van de kou. Haar vader en ik kregen haar niet meer zo ver om te zwemmen. Uiteindelijk ben ik begonnen met de zwemles van het oudere zusje. Dit ging veel beter en was een leuke les. Daarna was mijn werkdag alweer klaar. Ik ben snel even gaan douchen en toen kwam Mark ook weer terug. We hebben samen een wandeling gemaakt over de rotsen aan de andere kant van het strand. Inmiddels was het erg zonnig geworden en toch ook erg warm. We hebben een flink stuk over de rotsen gelopen en bijgekletst over van alles. Het was erg gezellig. Toen we bij een strandje aan kwamen, wilde we een drankje doen op een bedje, maar er kwam maar niemand naar ons toe zodat we een drankje konden bestellen. Na 15 minuten besloten we maar weer om terug te lopen, dit keer over de weg. Het was een langere wandeling dan we hadden gedacht. Ik had ook geen water mee genomen.

Toen we terug waren in het hotel hebben we wat gedronken, onder andere een warme chocolademelk. Want toen we eenmaal gingen zitten, koelde het toch een beetje af. We gingen terug om een vest te halen in mijn kamer. We besloten om ergens anders te eten dan in het hotel. We hielden wel onze korte broek aan. We zijn richting Sant Antoni gelopen en zochten naar een restaurant die een collega had aanbevolen. Die konden we echter niet vinden, dus we liepen verder. Uiteindelijk wilde Mark wel naar de haven lopen met alle boten. Dat is zo ongeveer het verste punt en ruim een uur lopen. Het was wel erg gezellig, dus de tijd vloog voorbij. Wel hadden we allebei erg last van onze benen, want we hadden al zo veel gelopen. We kwamen aan het einde van de haven aan en besloten om eindelijk een plekje te zoeken om te eten. Die hadden we al snel gevonden. Als voorafje namen een salade, die erg groot bleek te zijn. Daarna had ik nog een lekkere ravioli, maar toen zat ik ook wel erg vol. Inmiddels was het al even donker en wat koeler, dus een korte broek was vrij koud. Ook deden onze benen nog zeer van het lopen. Maar uiteindelijk zijn we begonnen aan de terugweg. Onderweg wilden we een cocktail drinken en ik had de bar in gedachten waar ik eerder was geweest. Na bijna een uur lopen, kwamen we daar aan en toen bleek die bar dicht te zijn. We besloten om door te lopen naar het hotel en daar een cocktail te halen. Eigenlijk mag ik niet drinken in het hotel, maar wie ziet dat nou. We waren blij dat we eindelijk zaten. Onze benen en rug deden zeer. We hadden ook ruim 20 km gelopen vandaag. We hebben wel genoten van een mojito. Mark had vannacht natuurlijk erg weinig geslapen omdat hij midden in de nacht al naar Schiphol moest. Daarom zijn we vrij op tijd naar mijn kamer gegaan. Hier moesten we nog een geïmproviseerd bed klaarmaken. Ik had wat schone lakens verzameld en twee matrassen geleend. Die hebben we op de grond neergelegd en dat was een prima bed. Mark is hier op gaan liggen en hij was zo weg. Ondertussen heb ik nog even mijn verhaaltje geschreven.

Het is erg leuk om iemand op visite te hebben. Het kon nog net op het randje. Het was ook erg leuk om weer bij te kunnen kletsen met Mark. We hadden elkaar alweer lang niet gezien en gesproken. We hebben twee leuke volle dagen gepland en daar kijken we erg naar uit. Met heel veel geluk hebben we ook twee dagen mooi weer, want gisteren heeft het de hele dag geregend, vandaag ook een deel en vanaf dinsdag staat er ook weer regen. Het zou erg mooi zijn om nog een paar dagen mooi weer te hebben! We gaan ervan genieten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ibiza

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 39337

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: