Het einde is in zicht - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Het einde is in zicht - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Het einde is in zicht

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

29 Oktober 2021 | Spanje, Ibiza

Vanmorgen werd ik al bijtijds wakker voor de wekker. Daarom heb ik nog even een aflevering van een serie in bed gekeken. Daarna ben ik eruit gegaan om te ontbijten. Na het ontbijt had ik twee lessen achter elkaar met hetzelfde jongetje. Het water is natuurlijk erg koud, dus we zouden wel kijken hoe lang hij het volhield. Ik ging ook mee het water in, maar ik kreeg het al vrij snel koud en ben toen vanaf de kant les gaan geven. Het jongetje zwom veel en had het daardoor niet zo koud. Het ging lang goed, maar na 40 minuten was het wel mooi geweest. Het was een leuke les en het jongetje was erg blij met zijn certificaat. Hij wil dat zijn vader hem boven zijn bed hangt. De vader was ook echt een aardige man! Na de les lagen er nog wat duikringen op de bodem, waar de kinderen niet bij kwamen. Die moest ik toen toch nog even opduiken. Daarna ben ik heel snel naar mijn kamer gelopen om lekker warm te douchen.

Ik had echter niet veel tijd, want ik moest een uur lopen naar de dokter waar ik een PCR test moest doen. Toen ik daar was, kwam ik nog twee andere collega's tegen die net klaar waren. Ik was ook snel klaar. De vrouw deed het stokje niet zo diep in mijn neus en wilde eerst niet eens in mijn mond met een stokje. Toen ik het vroeg (het is een PCR test), deed ze het toch, maar alleen bij mijn wang. Nou, goede test... Daarna ben ik weer een uur terug gelopen naar het hotel. Mijn benen deden erg zeer.

In mijn kamer heb ik me snel omgekleed en daarna heb ik nog de pool party gedaan. Hier deden we weer twee dansjes die ik amper ken. Goede afsluiting haha. Daarna kon ik eindelijk lunchen. Ik had inmiddels best trek gegeten, want normaal lunchen we al een uur eerder.

Saskia had met box office nog een boeking gekregen voor een zwemles in de middag. Die heeft zij dus nog gedaan. Ik ben toen naar het strand gegaan. Daar heb ik nog even op een handdoek gelegen, wel met mijn kleren aan, en nog even van de zon genoten. Ik was wel even in slaap gevallen. Daarna heb ik nog een sudoku gemaakt. Ik wilde toch nog even een duik nemen, omdat het nu nog kan. Het was een snelle duik, maar op zich was het wel lekker. Er stond een behoorlijk windje en dat maakte het boven water met nat haar wel minder. Ik ben snel terug gelopen naar de kamer en heb weer een warme douche genomen.

Na de douche heb ik alvast wat spulletjes bij elkaar gepakt die ik meeneem in mijn handbagage. Toen deed ik echter een vervelende ontdekking. Het bleek dat mijn laptoptas in het laatje, mijn etui en mijn toilettas helemaal onder de schimmel zaten. Wat erg! Het is hier natuurlijk zo warm en vochtig geweest door mijn natte kleren, ondanks dat de airco heeft aangestaan. Ik ben er echt niet blij mee. Wat een omstandigheden om in te leven. Als ik straks terug ben in Nederland, heb ik een heel lijstje om over te klagen bij TUI.

Ik ben uiteindelijk maar naar het strandje gegaan met mijn laptop. De instructeur van de duikschool zou straks komen, zodat ik de filmpjes van het duiken op mijn laptop kon zetten. Dat was zo gebeurd en daarna heb ik hem gedag gezegd. Ik heb nog even een rondje gelopen over de rotsen rondom het hotel. Toen ik weer terug was in mijn kamer, heb ik naar de foto's en filmpjes gekeken. Het was niet erg veel, maar het is wel heel leuk om nu wat beeldmateriaal te hebben van het duiken! Daarna heb ik alvast mijn verhaaltje van vandaag geschreven. Ook kreeg ik mijn testuitslag terug: negatief!

In het restaurant was het al veel minder druk. Je merkt in het hotel dat veel mensen al vertrekken en dat het veel rustiger is. Dat is wel lekker. Ook één of meerdere collega's zijn al vertrokken. Morgen, zondag en maandag vertrekken de andere collega's, waarvan de meeste denk ik op zondag. Iedereen kijkt er heel erg naar uit!

Na het avondeten ben ik een serie gaan kijken bij het zwembad. Daarna heb ik de laatste show gekeken. Aan het einde werden de collega's op het podium een beetje emotioneel. Ik heb nog mee gedaan met de laatste party dances, tussen alle gasten. Eén meisje van de zwemlessen kwam nog gedag zeggen met haar vader. Helaas was het niet helder, en kon je geen sterren zien. Daarom heb ik nog een aflevering gekeken bij het zwembad. Ten slotte heb ik in mijn kamer nog een spelletje patience gedaan. Tijdens het tanden poetsen besefte ik ineens dat ik nog de Ipad moest krijgen van Saskia. Ze ging slapen, maar ik kon nog net even naar haar kamer rennen om de Ipad op te halen. Daarna ben ik ook lekker naar bed gegaan.

Morgen is de allerlaatste dag in Ibiza en van dit avontuur. Ik heb om 10.00 uur mijn laatste zwemles, maar het gaat de hele dag regenen. De kans is groot dat ik mijn laatste zwemles vandaag al heb gegeven, maar ook dat ik vandaag voor het laatst een rondje heb gelopen over de rotsen en een duik heb genomen in zee. Ik hoop dat er toch nog een droog momentje te vinden is. Daarnaast moeten er nog wat dingen worden gedaan voor het afronden van werk en moet ik natuurlijk me ook gaan voorbereiden op de terugreis. Nu komt het wel heel erg dichtbij!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ibiza

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 39085

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: