Ronda! - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Ronda! - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Ronda!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

26 Augustus 2021 | Spanje, Benalmádena

Gisteren had Marjolein gezegd dat de vertrektijd van de excursie naar Ronda 9.25 uur was. Ik vond het erg laat. Toen ik met Laura aan het eten was, zei ze dat de vertrektijd in de app staat waar we excursies kunnen verkopen. Om 0.00 uur vannacht wilde ik dat voor de zekerheid nog even checken, maar toen zag ik dat de vertrektijd 8.25 uur was. Ik kon dus helemaal niet uitslapen en moest zelfs er snel zijn!

Toen vanmorgen de wekker ging, ben ik er direct uit gegaan en heb ik me aangekleed en al mijn spullen ingepakt. Om 8.00 uur was ik al in het restaurant en heb ik snel ontbeten. Toen ik bij de busstop aankwam, kwam de bus al aanrijden. Ik was dus precies op tijd. Via Marbelle zijn we door de bergen omhoog gereden, richting Ronda. De gids heeft weer van alles verteld, in het Engels en Nederlands. Er was één Duitse vrouw en zij kreeg elke keer even apart wat uitleg. Het was erg mooi in de bergen, met eerst mooi uitzicht over de kust en vervolgens over de bergen in het binnenland. Het hoogste punt van vandaag was 1.100 meter. Ronda ligt op 800 meter boven de zeespiegel.

We reden Ronda voorbij om eerst naar een paardenfokkerij te gaan. Hier fokken ze volbloed Spaanse paarden. Ze worden hier getraind, wat we ook hebben gezien, en worden vervolgens over de hele wereld verkocht. Hier staan echt de beste paarden. Ook was er een kleine arena voor stieren gevechten en hadden ze één stier. Dit doen ze gelukkig niet meer. Het was een leuke start van de dag!

Vervolgens zijn we terug gereden naar Ronda. We kregen een audio apparaat met oortjes, zodat de gids, Sabine (dezelfde gids als bij Gibraltar) van een afstandje kon praten en we het allemaal goed konden horen. We kregen een rondleiding door de stad. We liepen langs een klooster, een parkje en kwamen terecht bij een afgrond met super mooi uitzicht over de vallei en de bergen. Ronda is voor een deel gebouwd op een grote rots. We liepen langs een grote arena waar stieren gevechten worden gehouden, maar hier zijn we niet naar binnen gegaan. Vervolgens liepen we door langs het prachtige uitzicht, de afgrond volgend. Hier kwamen we terecht bij een kloof. Deze kloof is 130 meter diep en 90 meter breed en deelt de stad in tweeën. Wij begonnen in het nieuwe gedeelte en aan de andere kant was het oude gedeelte. Via de brug over de kloof zijn we naar het oude gedeelte gelopen. Hier zijn we door een paar mooie straatjes met kloosters gelopen, langs de kerk gelopen en hebben we weer wat uitleg gekregen. Vervolgens was het tijd voor een wijnproeverij. Deze omgeving staat namelijk bekend om de wijn. Ik had een klein glaasje witte wijn, die ik helaas niet zo lekker vond. Gelukkig stond er ook een glaasje water. Op het terras waar we de wijnproeverij hadden, hadden we super mooi uitzicht over de brug, de vallei, de bergen en de rotsen. Er was nog een ander meisje uit Nederland, die ook alleen was. Nadat we een foto hadden gemaakt voor elkaar met het uitzicht, raakten we aan de praat. Er liep een weggetje naar beneden, richting de voet van de brug en we vroegen ons af of we tijd hadden om daarheen te lopen. De gids zei dat er niet genoeg tijd was. Jammer... Na de wijnproeverij liepen we weer terug over de brug naar het nieuwe deel, naar de winkelstraat. Hier was het einde van de tour en hadden we twee uur vrije tijd. Samen met het andere meisje vroegen we de gids wat we echt nog moesten zien hier. Ze zijn dat je aan de andere kant van de brug een stukje naar beneden kon lopen, zodat je de brug van onderaf ziet. Dan loop je ook over een bruggetje naar de andere kant. Hier volgenden we de oude stadsmuren naar een paar soort kasteeltjes en een kerk. In een rondje liepen we weer terug en kwamen we op een pleintje terecht waar we eerder waren geweest met de rondleiding. We besloten om tapas te gaan eten in de winkelstraat, maar toen we over de grote brug liepen, had ik toch de neiging om het kleine weggetje naar beneden te lopen. We besloten om dat toch te gaan doen en liepen weer terug naar dat kleine weggetje. We waren zo halverwege en daar had je prachtig uitzicht over de brug en een waterval beneden. Die hadden we van bovenaf niet gezien. Hier hebben we wat foto's gemaakt en van het uitzicht genoten. We besloten om weer op tijd naar boven te lopen, voor als het wat langer zou duren. Uiteindelijk waren we in totaal een half uur kwijt om even naar beneden te lopen. Dit konden we dus makkelijk doen!

Ten slotte zijn we terug gelopen naar de winkelstraat. Dit was al in de richting van de bussen, waar we om 15.30 uur weer zouden vertrekken. In de winkelstraat heb ik mijn Spaanse vlaggetje gevonden. Eindelijk! Daar ben ik erg blij mee. Daarna was het alweer tijd om naar de bussen terug te gaan en weer terug te gaan naar het hotel.

Op de terugweg zat ik nu aan de goede kant voor het mooie uitzicht over de bergen. Daar kan ik van blijven genieten.

Eenmaal terug in het hotel, heb ik bijgepraat met Malin over haar dag en mijn dag en heb ik gelijk mijn verhaaltje geschreven. Vorige week hadden we al afgesproken met Laura om vanavond naar een bar in Fuengirola te gaan, waar ik eerder ben geweest met een groepje voordat we in quarantaine moesten. Dat is een stukje lopen, maar het is een erg leuke bar met relatief goedkope cocktails. Na het eten zijn we daarheen gelopen, maar dat duurde weer veel langer dan we dachten. We hebben daar gezellig gekletst, een cocktail gedronken en Jenga gespeeld. Uiteindelijk was het al 23.15 uur en moesten we nog 40 minuten lopen. Gelukkig was dat niet zo erg, omdat we langs het strand liepen en mooi uitzicht hadden. Inmiddels is het alweer 00.30 uur en moeten we morgen gewoon weer vroeg op. De ochtend is volgeboekt, we hebben vier lessen direct achter elkaar!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Benalmádena

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 145
Totaal aantal bezoekers 40236

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: