Op Patagonische safari in Península Valdés - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Op Patagonische safari in Península Valdés - Reisverslag uit Puerto Madryn, Argentinië van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Op Patagonische safari in Península Valdés

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

12 Februari 2023 | Argentinië, Puerto Madryn

Vanmorgen stond de wekker al om 6.30 uur. Ik was nog erg moe en had graag langer willen slapen. We maakten ons klaar om te ontbijten. Ik heb uitgebreid ontbeten, omdat ik gisteravond niet meer had gegeten en ik eigenlijk wel met honger in bed lag. Na het ontbijt zat ik goed vol. We liepen naar buiten en het was een stuk koeler dan de afgelopen dagen. Dat vond ik wel even lekker.

Vandaag gingen we naar Península Valdés. We hadden een klein busje met een gids waar we net met z'n allen inpassen. Península Valdés is het schiereiland boven Puerto Madryn waar veel wilde dieren leven. We gingen vandaag dus op een Patagonische safari. We reden over onverharde wegen door de pampa's, een kale vlakte met gras en lage struikgewassen. Er groeien geen bomen, en als we bomen zagen, dan waren die door mensen geplant. De eerste stop was een interessant informatiecentrum. De buschauffeur keek goed of hij onderweg wilde dieren zag en stopte dan. We mochten niet uitstappen, omdat het beschermd gebied is. We hebben langs de weg lama's, koeien, schapen, paarden en struisvogels gezien. Bij een andere stop konden we een zeeleeuwen kolonie zien. Er waren honderden zeeleeuwen met baby's. Ook zag ik hier een pinquin zwemmen. Bij een andere stop konden we mogelijk orka's zien. De parkranger zei dat ze net orka's op een bepaald punt hadden gezien, dus we liepen heel snel die kant op. Helaas hebben we ze niet gezien. We liepen weer terug en konden lunchen in een restaurant. Ik bestelde een sandwich, maar die was zo groot dat ik maar de helft op kon. De andere helft heb ik laten inpakken en meegenomen voor later. Op deze plek kon je een zeehonden kolonie zien. Het waaide hier erg hard en dan was het fris, maar in de duinen zonder de wind was de zon erg warm en was het tegen de 30 graden. Vlak voor we weg gingen, zagen we nog wilde cavia's en een gordeldier. Bij de laatste stop hadden we nog kans op een orka, maar die hebben we helaas niet gezien. De natuur was er wel prachtig. Er lag een enorm lange zandbank, met zeehonden, zeeleeuwen, pinquins en allerlei soorten vogels. Op de terugweg zagen we nog een Patagonisch hert en een zanduiltje. We hebben vandaag heel veel mooie en bijzondere wilde dieren gezien. Het voelde echt als een safari en je was continue op zoek of je een wild dier kon vonden. Zo leuk! Toen we terug kwamen in Puerto Madryn regende het erg hard. Er liepen stromen rivieren door de straten. Ze zijn het vele regenwater hier niet gewend en de straten kunnen al dat water niet aan.

In het hotel heb ik lekker gedoucht. Daarna zijn we met een groepje van acht gaan eten. Ik had een hamburger met patatjes, maar het was zo veel, dat ik het niet eens allemaal op kreeg. De anderen kregen ook al zo veel eten. Tot nu toe is al het eten wat we krijgen te veel en dat vind ik wel vervelend, omdat je de rest dan moet laten staan. We hebben gezellig met elkaar zitten eten en kletsen.

Toen we terug waren in het hotel, heb ik mijn spullen voor morgen klaargelegd en mijn backpack zo goed als helemaal weer ingepakt. Morgen hebben we weer een hele leuke excursie op het programma staan, waar ik erg naar uit kijk! In de avond gaan we met de nachtbus naar de andere kant van het land. Er schijnt wifi aan boord te zijn, maar mocht dat niet werken, dan komt mijn verhaaltje een dag later.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Puerto Madryn

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 106
Totaal aantal bezoekers 39069

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: