Hallo Argentinië! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Hallo Argentinië! - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Hallo Argentinië!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

09 Februari 2023 | Argentinië, Buenos Aires

... De man die de vorige vlucht ook naast mij zat. Wat een toeval! We raakten aan de praat. Hij komt uit Buenos Aires en werkt als tatoeëerder. Hij was een week op vakantie naar Tulum, om een vriend te bezoeken die daar woont. Hij vertelde dat de situatie in Argentinië niet top is, wat betreft corruptie, economie, politiek, etc. Hij wil binnenkort verhuizen naar Tulum om daar als tatoeëerder te werken. Ook gaf hij me tips voor het wisselen van geld op de blauwe markt in plaats van de witte markt, maar ter plekke moet ik maar kijken wat handig is. Ten slotte gaf hij tips voor wat ik kon zien en doen en gaf hij mij zijn instagram account (dat had voor mij niet gehoeven).

In het vliegtuig keek ik eerst de aflevering af die ik op het vliegveld was begonnen. Daarna probeerde ik te slapen, maar ik kon niet lekker liggen en ik kon niet slapen. Als ik een half uur heb geslapen, dan was dat lang. Uiteindelijk keek ik om 00.00 uur een dramatische huilfilm. Daarna probeerde ik weer te slapen, maar dit lukte helemaal niet. Onderweg kregen we ook nog flink wat turbulentie. Ik kreeg het ook erg koud, ondanks mijn lange broek en vest en trok mijn jas maar aan. Ik hoopte dat we snel op de grond zouden staan. Om 5.30 uur landden we in Argentinië. Ik was zo moe. Hoe zou ik het tot de avond volhouden?

Nadat we veilig waren geland, liep ik naar immigratie. Hier stond een lange wachtrij. Het duurde lang voor ik aan de beurt was, maar daar was ik gelukkig zo klaar. Daarna kon ik mijn backpack ophalen en door de bagagecontrole heen. Uiteindelijk stond ik vrij snel buiten. Hier moest ik op de reisbegeleider, Willem, en de groep gaan wachten. Ik at ergens mijn laatste broodjes uit Mexico als ontbijt. Willem zei dat hij er over een half uur zou zijn. Toen ik klaar was met ontbijten, ontmoette ik Willem. We gingen in een cafeetje zitten en hier nam ik een thee (lang geleden!) en nog een croissantje. Ik had weinig gegeten onderweg en dus best wat trek. Het was gezellig om met Willem te kletsen. Daarna ging hij een deel van de groep opwachten die ook een andere vlucht hadden geboekt. Zij landden iets later dan ik en iets vroeger dan de rest van de groep. Ondertussen kleedde ik mij om in de toiletten en had ik weer een fijne korte broek en een T-shirt aan. Daarna belde ik nog even naar huis.

Vanaf 9.00 uur konden de eerste reisgenoten komen. Willem en ik stonden ze op te wachten met een bordje. Het duurde best lang voordat alle reisgenoten er waren. Het bleek dat we met z'n zestienen zijn. We stapten in een busje naar het hotel. Onderweg kregen we een briefing. Het blijkt dat Buenos Aires een gevaarlijke stad is en dat er veel zakkenrollers en dieven zijn. Je moet dus heel erg goed op je spullen letten.

In het hotel kregen we onze kamer. We zouden eigenlijk met z'n zeventienen zijn, maar een alleenreizende vrouwelijke reisgenoot had afgemeld omdat ze afgelopen week haar pols had gebroken. Toen bleek dat er drie alleenreizende dames zijn met een kamer op indeling. Deze reis gaan we regelmatig rouleren met de kamers, zodat je regelmatig samen slaapt maar ook regelmatig je eigen kamer hebt. Ik begin vanavond met mijn eigen kamer en dat vond ik wel fijn na afgelopen maand.

In de kamer van Willem gingen we op de blauwe markt ons geld wisselen. Ik wisselde mijn US dollars om naar Argentijnse peso's. Ineens heb je dan veel briefjes met hoge waardes.

Om 12.00 uur begonnen we met een stadswandeling. We liepen langs belangrijke plekken van Buenos Aires en kregen hierbij uitleg van een vrouwelijke gids. Ondertussen leerde ik de groep wat beter kennen en kregen we van Willem empanadas, typisch Argentijnse snacks. Ik vond het erg interessant en heb helemaal het gevoel alsof ik aan een nieuwe reis ben begonnen. Halverwege de wandeling namen we de bus naar La Boca, wat al een ritje opzich was, met het optrekken en remmen van de chauffeur. La Boca is een belangrijke maar ook gevaarlijke wijk met veel berovingen. Je moest extra voorzichtig zijn. Het was een mooie wijk met gekleurde huisjes. Overal zie je voetbalsouvenirs met Messi en Maradona. We liepen dan ook even naar het voetbalstadion. Erg gaaf! Uiteindelijk namen we de bus terug. Hier sloten we de tour af op het plein.

Terug in de hotelkamer moesten we nog meer geld wisselen. Nu heb ik echt drie hele grote stapels met geld. Ik voel me rijk. Daarna nam ik een fijne douche, deed ik wat administratie en maakte ik me klaar om naar buiten te gaan.

Eerst liep ik naar de supermarkt om te kijken wat ze hier allemaal hebben. Helaas hebben ze geen gevulde croissantjes of ook maar iets wat daar op lijkt. Ik moet nog even gaan nadenken wat ik als lunch ga eten. Ik ben blij dat het ontbijt is inbegrepen bij deze reis.

Ten slotte gingen we met de hele groep gezellig eten en proostten we op een mooie reis. Ik had een lekkere fruit smoothie en ravioli met kip en groente. Het was erg lekker en vullend. Tegen 21.30 uur had ik het wel gehad en wilde ik naar bed. Ik was niet de enige die dat dacht na zo'n lange nacht in het vliegtuig en vervolgens de hele dag in bijna 30 graden actief zijn. De eerste indruk van de groep is positief en erg gezellig.

In mijn kamer proefde ik het kraanwater. Het is veilig om te drinken, maar veel mensen vinden het niet lekker en kopen alsnog kraanwater. Ik vond het water uit de kraan wel lekker, dus dat ga ik gewoon drinken de komende drie weken. Ik ben blij dat ik eindelijk weer kraanwater kan drinken.

Vannacht slaap ik in mijn eentje in een heel groot tweepersoonsbed. Hier ga ik natuurlijk extra goed van genieten. Als ik nu niet goed slaap, dan weet ik het ook niet meer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 39129

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: