Een dag vol zwemlessen - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Een dag vol zwemlessen - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Een dag vol zwemlessen

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

12 Oktober 2021 | Spanje, Ibiza

Vanmorgen werd ik redelijk uitgerust wakker. Voordat ik ging ontbijten, heb ik eerst bijna al mijn was af kunnen halen en op kunnen ruimen. Toen had ik ineens weer veel meer ruimte in mijn kamer om te lopen. Ik heb rustig ontbeten en daarna ben ik me gaan klaarmaken voor de zwemlessen in de ochtend.

Gisteren had Saskia onze lijnen verplaatst. Aan de andere kant van de brug, in het andere zwembad, schijnt het water wat warmer te zijn. Voortaan geven we daar dus zwemles. Ik vind er weinig verschil in zitten, maar het maakt niet uit waar we de zwemlessen geven. Om 10.00 uur had ik een privé les met een jongetje. Hij had het erg koud. Hij is een paar keer op de kant geweest met een handdoek om weer op te warmen. Uiteindelijk was het wel een leuke en goede les. Hij deed het al erg goed, ondanks dat zijn ouders zeiden dat hij niet kon zwemmen. Daarna had ik weer een jonger en kleiner meisje. Zij had het ook heel erg koud en is een paar keer op de kant geweest om op te warmen met een handdoek. Aan het einde van de les ging ze huilen en wilde ze niet meer. Dat was helaas een wat mindere les. Eigenlijk had ik hierna nog een les, maar dat meisje was al eerder gekomen, dus Saskia heeft die les gedaan. Daarna had Saskia een les met het broertje daarvan. Hij is zeven jaar en het zusje drie jaar. Hij heeft echter een traumatische ervaring en durft niks. Ik heb ook geprobeerd te helpen, maar we hebben letterlijk niks kunnen doen, omdat hij het echt niet durfde. Dat was wel vervelend. Morgen heeft hij zijn tweede en laatste les.

Na de zwemlessen heb ik een lekkere warme douche genomen. Daarna heb ik nog even ontspannen een Sudoku gemaakt. Bij box office kwam er één moeder die voor haar twee dochters van 10 en 12 jaar zwemlessen wilde boeken. De eerste zwemles was al in de middag met mij.

Na de lunch hadden we weer pool party en dat was zoals altijd weer leuk. Ik had pas om 15.00 uur mijn volgende les, dus ik had even wat tijd voor mezelf. Dat was wel fijn. Om 15.00 uur had ik weer een les met een jongetje. Deze les ging erg goed en was ook leuk. De moeder van het jonge meisje van de ochtend kwam naar me toe en vroeg of ze nog een les in de middag kon doen omdat het dan warmer is, maar Saskia was net weg en reageerde niet op mijn berichtjes. Helaas kon het dan niet, want ik had de twee zusjes van 10 en 12 jaar. Zij konden al best goed zwemmen, dus ik heb een zwemles vanaf de kant gegeven en hen tips gegeven voor het zwemmen. Door de zon was ik al wat opgewarmd en opgedroogd. Dit was mijn laatste les, dus dat kwam wel goed uit. Ik liep na de les weer naar de moeder van het jonge meisje om de les van morgen te verplaatsen, maar toen besloot ik om toch nog direct een zwemles te geven, terwijl mijn werkdag eigenlijk voorbij was. Toen moest ik toch weer het koude water in. Haar zus deed de zwemles ook mee, daar hebben de ouders nog een extra zwemles voor betaald. Deze zwemles ging veel beter dan de zwemles in de ochtend, dus daar was ik erg blij mee! Na deze les, om 17.00 uur, was ik eindelijk klaar.

Saskia deed om 18.00 uur nog een les met het jongetje wat in de ochtend helemaal niets durfde. Op dat moment was het zwembad zo goed als leeg en het is Saskia gelukt om het in het diepe zelfstandig met een noodle te laten zwemmen. Erg knap dat het gelukt is!

Uiteindelijk hebben we vandaag negen kinderen gehad voor de zwemlessen, verdeeld over Saskia en mij. Een record voor mij!

Na de zwemles heb ik me omgekleed om naar het strand te gaan. Toen ik net klaar was om te gaan, belde een oud-collega van Reddingsbrigade Nederland. Het was erg leuk om hem even te spreken en daarmee waren ook een paar dingen geregeld die nog geregeld moesten worden. Na het telefoontje ben ik even naar het strand gegaan. Het was inmiddels al wat afgekoeld, dus ik heb geen duik meer gemaakt. Wel heb ik nog een paar Sudoku's gemaakt en gerelaxt. Iets na 18.00 uur ging ik weer terug naar het hotel. Ik heb een lekkere douche genomen. Daarna heb ik nog wat dingen gedaan voor de sportvereniging en nog wat mailtjes gestuurd. Ik ging vanavond op tijd eten, want om 20.00 uur had ik afgesproken om met twee vriendinnen te bellen. Het was erg fijn om hen weer te spreken. Ik kijk er ook erg naar uit om ze straks weer te zien. Daarna heb ik nog even kort met thuis gebeld. Ten slotte heb ik vanavond de show gekeken. Het is inmiddels erg afgekoeld (16 graden) en eigenlijk heb ik het ook wel koud met een vest, joggingbroek en schoenen aan. Ik ben erg moe, dus ik ga snel opwarmen in bed en lekker op tijd slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ibiza

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 133
Totaal aantal bezoekers 39076

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: