Een halve marathon - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Een halve marathon - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Een halve marathon

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

11 Oktober 2021 | Spanje, Ibiza

Vannacht was ik erg laat gaan slapen, zo rond 02.15 uur. Toch werd ik vanmorgen uitgerust wakker om 8.15 uur. In bed keek ik nog even naar wat ik nou precies wilde doen vandaag. Ik besloot om naar het zuidelijkste puntje van het vaste land te gaan, onder het vliegveld. Eerst wilde ik de bus naar het vliegveld nemen en die ging rond 9.30 uur. Die wilde ik wel hebben, dus ik heb me heel snel klaargemaakt en ben snel gaan ontbijten. Bij het ontbijt veranderde ik mijn plan een beetje omdat ik niet genoeg cash had. Ik besloot om de bus naar Ibiza stad te nemen en vanaf daar naar het zuidelijkste puntje te lopen en dan het rondje af te maken en met de bus vanaf het vliegveld weer terug te gaan naar het hotel.

Ik ben rustig gaan lopen naar de bushalte, omdat de bus eigenlijk altijd later is. Ik moest zelfs nog even wachten. Iets na 10.00 uur ben ik begonnen met de wandeling. Eerst moest ik een stukje door bebouwing. Hier heb ik eindelijk weer geld kunnen pinnen. Het bleek dat ik mijn pas in de machine moest doen en dat het niet contactloos kon, wat ik de hele tijd probeerde. Daarna kon ik een heel stuk over het strand lopen. Dat was erg mooi! Na bijna een uur kwam ik aan bij een uitzichtpunt. Vanaf hier begon de wandeling in het natuurpark, Parc natural de ses Salines.

Het bleek geen gemakkelijke wandeling. Er was niet echt een duidelijk pad, terwijl mijn app dat wel aangaf. De wandeling ging over een berg met rotsen en veel bomen en struiken. Het leek alsof ik gewoon in het wild liep. Ook waren er veel rotsen en stenen en moest ik bijna kruipend door bosjes heen. Het was best vermoeiend om zo te lopen en daardoor duurde het ook veel langer dan ik had gedacht. Soms leek het wel Expeditie Robinson! Op een gegeven moment liep ik vast. Ik was ergens verkeerd gelopen en was het pad kwijt geraakt. Ik probeerde weer richting het pad te komen, maar het was te dichtbegroeid en soms zaten er ook dikke spinnen in grote spinnenwebben. Mijn benen zaten al onder krassen van de struiken, maar hier kreeg ik een grote kras op mijn been, waardoor ik een rode streep op mijn been had. Dat deed erg zeer. Ik besloot om terug te lopen om het pad te zoeken. Toen kwam er een andere vrouw aan en die was ook het pad kwijt. We stonden aan de rand van een klif, dus het leek ook niet erg veilig. Samen liepen we weer terug en kwamen we weer terecht op de goede weg, gelukkig. We liepen een klein stukje samen, maar namen daarna weer onze eigen weg. Na twee uur kwam ik eindelijk aan bij het eerste zoutmeer. Het water had verschillende kleuren en dat zag er erg mooi uit. Ook zag ik veel flamingo's! Ik ben langs het zoutmeer gelopen. Het laatste stukje naar het zuidelijkste puntje ging over een rotsvlakte met wat struikjes. Hier kwam ik om 13.30 uur aan. Ik heb hier even geluncht en genoten van het mooie uitzicht. Je zag verschillende eilandjes en natuurlijk Formentera, waar ik nog een dagje naartoe wil. Het waaide erg hard en het water was vrij onstuimig, dus duiken had waarschijnlijk toch niet gekund.

Na een pauze ben ik weer over de rotsen gelopen naar de andere kant. Hier kwam ik verschillende kleine strandjes tegen, maar door de golven was het niet erg aantrekkelijk om even het water in te gaan. Ook wilde ik mijn schoenen aanhouden en niet met vieze zandvoeten mijn schoenen weer opnieuw aandoen. Uiteindelijk ben ik aan een stuk door gelopen over de rotsen en over het strand Platja Ses Salinas. Het was hier erg druk, maar het water zag er wel erg mooi uit. Toch ben ik door gelopen. Het was al wat later en ik wilde graag vliegtuigen kijken en bij dat strandje een duik nemen. Om daar te komen, moest ik eerst weer een stuk lopen over een berg, in het dal. Hier had ik dus weinig mooi uitzicht. Uiteindelijk kwam ik aan bij het tweede zoutmeer. Dit meer was veel groter en had nog meer kleuren. Erg mooi! Hier zag je ook al het vliegveld en de vliegtuigen die landden en opstegen. Ik ben om het zoutmeer gelopen richting het strand. Toen ik bij het strand aankwam, bleek dat het alleen maar keien waren. Dit liep erg lastig. Uiteindelijk kwam ik aan bij de landingsbaan. Vandaag stegen de vliegtuigen de andere kant op en kwamen de vliegtuigen over het strand voor ze landden. Perfect!

Eerst heb ik een paar vliegtuigen gespot bij de hekken rondom het vliegveld. Daarna besloot ik een duik te nemen in zee. De zon stond erg mooi op het water en het uitzicht was prachtig. Ik besloot om een filmpje te maken van mij in het water, met de camera op de kant. Bij het tweede filmpje kwam er een vliegtuig aan, dus dat maakte het filmpje extra vet! Maar hij stond niet goed op camera. Uiteindelijk heb ik de rest van de middag besteed aan het maken van filmpjes van mij in het water met een landend vliegtuig. Ik heb even op de keien gelegen (bedekt met zeewier, dus het lag wel goed). Uiteindelijk kwam 18.45 uur een TUI vliegtuig. Daar had ik op gewacht! Inmiddels was er al een mooie zonsondergang. Het was zo mooi!

Ik had op internet gezien dat er elk uur een bus ging vanaf het vliegveld naar Sant Antoni. Ik wilde de bus nemen om 19.44 uur. Maar ik moest eerst nog een flink stuk lopen. Uiteindelijk heb ik hele stukken gerend om op tijd bij het vliegveld en de bus te zijn, maar toen ik daar eenmaal was, kwam de bus maar niet. Uiteindelijk heb ik nog een kwartier staan wachten. Rennen was dus niet nodig geweest... Inmiddels was het al donker. Het was voor het eerst dat ik de bus in het donker heb genomen. De bus stopte gelukkig vlakbij het hotel, dus ik hoefde nog maar een klein stukje terug te lopen naar het hotel. Ik heb vandaag echt heel erg veel gelopen, ik denk wel ruim 20 km, een halve marathon dus. Ik voel het ook wel aan mijn lichaam.

Ik heb snel mijn spullen in de kamer gelegd en ben nog even gaan eten, voor het restaurant dicht zou gaan. Daarna heb ik een lekkere douche genomen en ben ik naar de show gaan kijken. Na de show heb ik mijn verhaaltje geschreven over vandaag en ben ik nog Expeditie Robinson gaan terug kijken. Vanmiddag in zee bij het vliegveld was er helemaal niemand en voelde het ook een beetje alsof het Expeditie Robinson was.

Het was een mooie zonnige dag vandaag en ik heb er echt van genoten! Morgen weer een drukke dag met veel zwemlessen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ibiza

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 113
Totaal aantal bezoekers 39654

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: