De eerste vrije dag - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu De eerste vrije dag - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

De eerste vrije dag

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

30 September 2021 | Spanje, Ibiza

Gisteravond had ik uitgezocht wat ik de komende maand in Ibiza wil doen. Voor vandaag stond er regen voorspeld, dus ik wist niet zo goed wat ik moest gaan doen vandaag. Ik had nog geen keuze gemaakt en zou in de ochtend wel even kijken hoe het weer was vandaag. Ik stond rond 8.30 uur op vandaag en ben daarna rustig gaan ontbijten. Het was erg bewolkt, dus ik wilde niet de hoogste berg gaan beklimmen. Eén ding dat ik wilde doen, was een lange wandeling maken van ons hotel, naar Sant Antoni en dan naar Cala Salada (strand) en een steile klif beklimmen die ik vanuit het hotel kan zien, waar een mooi uitzichtpunt was. Ik maakte me klaar voor deze dag.

Om 9.45 uur ben ik begonnen met wandelen. Na ruim een uur was ik bij het busstation in Sant Antoni. Vanaf hier gaan bussen naar alle delen van Ibiza. Daarna ben ik verder doorgelopen. Nu ging de weg wat meer omhoog. Na nog een uur kwam ik aan bij Cala Salada. Daarnaast lag Cala Saladeta. Het was een super mooi strand met heel erg helder wat. Ik besloot direct door te lopen richting een grot en een uitkijkpunt. De weg was prima te lopen. Voor de grot moest ik weer een stukje naar beneden. Helaas stelde dit niet zo veel voor en moest ik weer terug omhoog. Daarna ben ik doorgelopen naar het uitzichtpunt. Het laatste stuk was erg steil en weer op rotsen, zoals in Costa del Sol. Het uitzicht werd al steeds mooier onderweg naar de top. Ik heb er ruim een uur over gedaan om boven te komen. Eenmaal op de top had je een mooi uitzicht, maar dat was moeilijk te zien door de bomen. Ik heb een beetje rondgelopen om het uitzicht beter te kunnen bekijken. Natuurlijk wilde ik een mooi foto maken met mezelf erop, en dat heb ik gedaan met mijn selfiestick. Maar ik heb ook mijn telefoon vastgemaakt aan een plantje en met de timer een aantal mooie foto's gemaakt. Je moet toch een beetje creatief zijn als je alleen op pad gaat en mooie foto's wilt maken. Op een mooie zonnige dag met blauwe lucht was het uitzicht waarschijnlijk nog mooier geweest. Maar ik ben blij dat ik zo veel heb gewandeld op een dag met minder zon en een koeler windje. Daardoor was het veel beter te doen. Toen ik eenmaal weer terug ging naar beneden, voelde ik een beetje miezer, maar uiteindelijk was het niks. De terugweg ging vrij snel. Met 45 minuten was ik weer bij het strand.

Hier heb ik even een duik genomen. Het water is zo helder. Je zag alle vissen zwemmen. Het was zo mooi. Gelukkig had ik mijn snorkel meegenomen. Het was wel best fris, omdat er geen zon was. Om 15.45 uur nam ik de bus terug naar Sant Antoni. Met 10 minuten waren we al terug. Op de heenweg heb ik daar een ongeveer een uur over gedaan. Daarna heb ik nog het laatste stuk, nog ruim een uur, teruggelopen naar het hotel. Iets na 17.00 uur was ik weer terug. Uiteindelijk heb ik denk ik vandaag zo'n 20 kilometer gelopen! In het hotel heb ik eerst een lekkere douche genomen en alles opgeruimd. Daarna heb ik alvast mijn verhaaltje over vandaag geschreven. Ten slotte ben ik gaan eten.

Na het eten heb ik even bij het podium gezeten met het entertainment. Toen heb ik nog even met thuis gebeld. Daarna was het weer tijd voor Expeditie Robinson. Ik ben lekker bij het zwembad gaan zitten met thee en chocolade. Genieten. Na Expeditie Robinson heb ik nog heel even nagepraat met mijn moeder. Daarna heb ik nog de show gekeken. Ten slotte ben ik weer lekker gaan slapen na een leuke dag.

Morgenochtend moet ik bijtijds op, dan heb ik een online overleg met één van mijn docenten om wat feedback te krijgen en weer verder te kunnen met mijn opdracht.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ibiza

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 91
Totaal aantal bezoekers 39066

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: