Ibiza town - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Ibiza town - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Ibiza town

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

01 Oktober 2021 | Spanje, Ibiza

Vanmorgen ging de wekker bijtijds. In de ochtend, om 8.30 uur, had ik een online overleg met één van mijn docenten om over mijn vraagstuk te praten. Ik liep tegen wat dingen aan en had wat vragen. In nog geen half uur ben ik weer een paar stappen vooruit gekomen, althans, beter op de goede weg. Ik ga mijn onderzoek veranderen, dus ik moet een paar dingen die ik al had gedaan opnieuw doen. Maar nu weet ik in ieder geval dat het gaat lukken. Gelukkig was de wifi goed voor de online meeting. Nu was het nog rustig bij het zwembad, maar als ik een hele dag online les moet volgen, moet ik toch ergens anders gaan zitten.

En nog goed nieuws: ik heb zowaar eindelijk mijn declaraties ontvangen! Nu alleen nog wachten op de goede salarisstrookjes.

Na het overleg ben ik gaan ontbijten. Daarna heb ik me omgekleed om zwemles te gaan geven. Vanmorgen stond een Parent & Toddler sessie op de planning. Die zou ik geven, maar er is niemand gekomen. Het water is ook veel te koud om met kleine kinderen zo'n sessie te doen. Daarna heb ik twee zwemlessen, met de twee kinderen die ik eerder heb gehad deze week. Nu ik de twee kinderen apart had, ging het veel beter. Wel hadden ze het erg koud en heb ik de les iets korter laten duren. Als ze klappertanden en klagen over de kou, dan gaat het eigenlijk niet... Dat wordt nog wat in oktober... Ik vond de temperatuur van het water nog wel meevallen, maar als je er lang in staat, dan is het toch erg koud. Ik heb dan ook na de zwemlessen even een warme douche genomen.

Daarna ben ik al op de plek van box office gaan zitten met mijn laptop. In de middag was ik vrij, dus ik wilde opzoeken hoe ik met de bus naar Ibiza town kon komen en wat ik daar kon doen. Er is niemand gekomen naar box office. Daarna was het tijd om te lunchen.

Na de lunch ben ik me direct gaan klaarmaken om naar Ibiza town te gaan. Ik dacht dat ik ruim een uur moest lopen naar het busstation in Sant Antoni, maar toen ik naar buiten liep, kwam ik één van de football coaches tegen. Hij zei dat er een busstop dichterbij het hotel zit, waar je de bus naar Ibiza town kon nemen. Goed om te weten! Ik wilde de bus halen, maar wist niet precies hoe laat hij er zou zijn. Daarom ben ik gaan rennen (gek?!). Ik was op tijd bij de busstop, ik moest zelfs nog zo'n 15 minuten wachten... Nou ja, weer een hardloopsessie gehad voor het eerst in maanden.

De route naar Ibiza town is erg mooi, met de bergen op de achtergrond. Het duurde bijna een uur. Ik was wel erg moe en viel af en toe bijna in slaap. Vanaf het busstation ben ik naar het oude centrum van Ibiza town gelopen, Dalt Vila. Hier staan nog de oude stadsmuren, met daarbinnen een kathedraal, een kasteel en allemaal huisjes. Het was erg steil, maar eenmaal boven had je heel mooi uitzicht over Ibiza town, de zee, het vliegveld en Formentera. Dat is een los eilandje iets onder Ibiza en daar wil ik graag een dagje naartoe. Ik heb daar best een tijdje rondgelopen. Je kon de vliegtuigen ook goed zien aankomen en ze vlogen laag langs. In de kathedraal heb ik nog een kaarsje aangestoken voor papa. Uiteindelijk liep ik weer naar beneden, naar de winkelstraatjes van Ibiza town. Hier heb ik nog een klein rondje gelopen, maar ik vond het niet zo bijzonder. Uiteindelijk besloot ik om weer terug te lopen en de bus om 18.30 uur terug te nemen naar het hotel. Daar moest ik nog ongeveer 15 minuten terug lopen naar het hotel.

Ik heb gelijk mijn spullen op mijn kamer gelegd om daarna te gaan eten. Ik had best wel trek. Ik kon bij een groepje zitten, met onder andere Saskia, haar vriend en één van de football coaches. Dat was wel gezellig. Daarna besloten we om de show van vanavond te kijken. We kregen een glow stick, want de show vanavond was: Rave Party. Erg leuk. Volgens mij hebben ze deze show niet gedaan in Costa del Sol.

Een aantal collega's gingen vandaag nog uit. Saskia dit keer niet, omdat ze weer verkouden is van het koude water. Ik ging ook niet, omdat ik uitgaan niet zo leuk vind, zeker niet op party eiland Ibiza. Ik heb dus even mijn verhaaltje geschreven voor vandaag en heb daarna nog even een spelletje patience gespeeld op mijn bank. Daarna was het toch tijd om naar bank te gaan...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ibiza

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 94
Totaal aantal bezoekers 39631

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: