De eerste zwemlessen in lange tijd - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu De eerste zwemlessen in lange tijd - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

De eerste zwemlessen in lange tijd

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

29 September 2021 | Spanje, Ibiza

Vannacht heb ik voor het eerst zonder airco geslapen. Het was fijn zonder dat geluid en dat het niet zo koud was. Toen ik vanmorgen wakker werd, was het echter wel erg warm. Ik besloot om voortaan maar overdag de airco aan te zetten en hem 's nachts uit te zetten, dan is het toch nog een beetje koel. De eerste lessen waren pas om 10.00 uur, dus ik kon een beetje uitslapen. Ik ben rustig gaan ontbijten en heb daarna nog even mijn verhaaltje van gisteren aangevuld. Om 10.00 uur had ik twee kinderen van drie jaar. De les ging erg moeizaam, omdat ze beiden nog niet zo zeker zijn in het water. Op een gegeven moment had ik twee huilende kinderen omdat het water zo koud was (ik vond het nog wel meevallen). Ik heb geprobeerd nog wat opdrachten te doen en dat is gelukkig wel gelukt. Daarna had ik nog een les met een meisje en dat ging erg goed. Je merkt wel dat alle kinderen moeite hebben met de temperatuur van het water. Hier geven ze echt apart zwemles, dus Saskia was er niet tijdens mijn zwemles. Na de les kwam ze terug en gaf ze me twee handdoeken die ik drie keer per week kan omruilen voor schone handdoeken. Dat is wel beter dan de ene handdoek met een groot gat erin die in mijn kamer klaarlag.

Na de zwemlessen heb ik even een warme douche genomen om op te warmen. Mijn kamergenoot is een paar dagen naar Madrid, dus ik heb alles voor mezelf. Mijn natte kleren moet ik midden in mijn kamer ophangen, aan een waslijntje die van de ene naar de andere hoek loopt. Als het binnen hangt, droogt het bijna niet, maar daarnaast wordt ook mijn hele kamer nat. Ik heb daarom maar de handdoek met het grote gat op de grond liggen. Het zal maar zo moeten...

Daarna heb ik op het terras even geprobeerd aan studie te werken, maar ik merk dat het erg lastig is om me hier op te focussen. Er gebeurt nu zo veel en alles is nieuw. Daarna was het tijd voor de box office. Ouders van twee kinderen kwamen naar ons toe om zwemlessen in te plannen en om de tijden te verplaatsen naar de middag, in de hoop dat het dan beter gaat met het koude water. Daarna hebben we lekker geluncht. Er ligt hier minder zoet eten, zoals toetjes, taart, etc. Dus dat maakt het makkelijker om wat minder zoet en wat gezonder te eten.

Een half uur na de lunch was het tijd voor de pool party. Hier dragen ze geen mondkapje bij de pool party (eigenlijk dragen ze vrij weinig een mondkapje), maar dat maakt het dansen wel beter. Ook blijkt dat zij de dansjes minder goed kennen en minder enthousiast meedoen. Dat was in Costa del Sol wel anders.

In de middag hadden we geen zwemlessen en hadden we dus tijd voor onszelf. Saskia en twee anderen zouden een excursie doen, naar een hippiemarkt aan de andere kant van het eiland. Eén van die collega's wist nog niet of hij zou gaan, maar hij ging uiteindelijk niet en toen kon ik mee. Toen had ik ineens een leuk uitje deze middag. We konden gratis mee met de bus en daardoor kon ik ook gelijk al wat van het eiland zien. Dat kwam wel goed uit! Onderweg naar de markt merkte ik dat ik zo moe was en dat mijn hele lichaam zeer deed. Ik viel elke keer bijna in slaap. Eenmaal aangekomen bij de markt, hebben we daar alle kraampjes langsgelopen. Er zaten echt hele leuke kraampjes bij! Ik zag een mooi handgemaakt beeldje van hout van een schildpad. Uiteindelijk heb ik die gekocht, als maatje voor mijn handgemaakte olifantje van hout uit Thailand. Ook zag ik een mooi schilderijtje, maar ik heb erg weinig ruimte over in mijn koffer en kon alleen een kleine meenemen. Een grotere was mooier geweest, dus uiteindelijk heb ik dat niet gekocht. Na de markt hebben we nog een stukje in de omgeving gelopen. De anderen hadden een ijsje gehaald. Om 18.00 uur gingen we weer terug met de bus. Ik vond het een leuk uitje vandaag. De football coaches en Saskia zeiden dat ze nog nooit uit eten waren geweest en nog nooit een gratis excursie hadden gedaan, dus dat ik echt geluk had dat ik dit al heb mogen doen op de eerste paar dagen in Ibiza. Op de terugweg viel ik weer bijna in slaap. Ik denk dat ik vanavond maar op tijd naar bed moet gaan.

Toen ik terug kwam in het hotel, heb ik gelijk even mijn verhaaltje over vandaag geschreven. Vandaag had een collega uit Costa del Sol moeten komen en misschien ook nog een andere collega. Echter hoorde ik ineens dat een andere collega positief was getest op Corona en ze daardoor 10 dagen in quarantaine moeten. Dat betekent dat ze veel later naar Ibiza gaan komen en dat het dan nog maar voor drie weken is. Dat heeft eigenlijk vrij weinig zin, maar blijkbaar moet dat toch nog.

We hadden afgesproken om om 20.00 uur samen te eten. Daarna heb ik gekeken naar wat ik de komende maand allemaal wil doen op Ibiza. Ook heb ik ruim een half uur gebeld met Laura, om te horen hoe het met haar is (ze vertrekt vannacht naar Finland), hoe de laatste dagen in het hotel waren en om te vertellen hoe mijn eerste dagen hier waren. Daarna heb ik nog even met thuis gebeld en twee dansjes laten zien (Party on my level and HV Bounce). Ten slotte heb ik nog even thee gemaakt en gedronken en gekeken naar wat ik morgen op mijn vrije dag ga doen. Ik ben erg moe, dus ga vannacht op tijd slapen en dan voel ik me morgen hopelijk wat uitgerustiger.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ibiza

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 39643

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: