De eerste volle dag in Ibiza - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu De eerste volle dag in Ibiza - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

De eerste volle dag in Ibiza

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

28 September 2021 | Spanje, Ibiza

Vandaag was de eerste volle dag in Ibiza. Mijn kamergenoot heeft graag de airco aan, maar de airco in haar kamer werkt niet en die van mij werkt wel. Ik heb de airco liever niet aan, omdat je dan snel verkouden wordt. Vanmorgen werd ik dan ook wakker met een verstopte neus. Daar was ik niet zo blij mee.

Ik had afgesproken om om 9.00 uur samen met Saskia, de andere swim coach, te ontbijten. We zouden elkaar dan leren kennen. Na het ontbijt hebben we het rooster aangepast naar onze wensen. We zijn vrij om het rooster zelf in te delen, dus dat is fijn. We hebben nu een rooster gemaakt tot eind oktober. Ook hebben we gesproken over afgelopen seizoen. In het hoogseizoen kregen ze maar liefst 2.000 gasten in het hotel. Ze vertelde onder andere dat ze in een drukke week 34 kinderen had gehad, terwijl wij in het hele seizoen in Costa del Sol 24 kinderen had gehad. Zij hebben in totaal ruim 200 kinderen gehad. Ze hadden het dus veel drukker gehad, en dus ook veel meer commission gekregen. Daarna heeft ze me nog een rondleiding gegeven door het hotel, wat Lucas (de football coach) me gisteren niet heeft laten zien. Ze heeft me onder andere de tunnels onder het hotel laten zien. Staff gebruikt de tunnels om van het ene naar het andere gebouw te komen, dus het is niet erg gek, wat ik eerst dacht. Ook bleek dat het hotelpersoneel nog kleinere en slechtere kamers hebben, met stapelbedden. Dat het nog slechter kon had ik niet gedacht. Ten slotte heeft ze me het TUI Blue hotel en het daarbij horende waterpark laten zien. Dat hotel is nu gesloten, maar we mogen nog steeds gebruik maken van het waterpark doordeweeks, ook als staff. Dat wil ik natuurlijk wel eens proberen! Ten slotte bleek dat hier ook problemen zijn geweest met TUI, wat ik ook heb gehad. Hier werken valt toch een beetje tegen. Saskia zou dit niet nog een keer doen.

In de ochtend hadden we niet veel te doen, want we hadden nog geen lessen en box office was pas later. Ook wordt er niet veel gecontroleerd door de manager. We hadden dus wat vrije tijd. Saskia ging haar kamer even opruimen en rusten en in ging een rondje rondom het hotel lopen. Het hotel ligt op een hele mooie plek, direct aan zee met veel rotsen. Het was erg mooi om te lopen. Toen ik na ongeveer anderhalf uur terug kwam, heb ik me snel omgekleed voor box office. Er kwam een vader om de al thuis geboekte lessen in te plannen. In de middag hadden we al onze eerste les deze week. Ook deze week hebben we meerdere lessen. Daar kijk ik wel naar uit.

Na de box office hadden we de lunch. Ik heb minder gegeten dan ik in Costa del Sol gedaan zou hebben. Ik moet nog wennen aan het eten, maar misschien is het eten hier toch iets minder. Daarna hadden we de pool party, dus dan moet je ook dansen met volle maag. Het eerste dansje kende ik niet, maar de andere dansjes gelukkig wel. Het was erg leuk, nu kinderen enthousiast mee deden. Na de pool party hadden we de eerste les. Hier geven ze echt apart les. Saskia zou deze les geven en ik zou meekijken, om het zwembad en de manier van lesgeven te leren kennen. Dat was erg leuk. Ondertussen kwam er nog een man naar ons toe die zwemlessen wilde boeken. Ik wist niet alles, dus hij zou later, na de les als Saskia klaar was, terug komen. Morgen hebben we dus extra lessen. Saskia is erg chill met lesgeven. Ze is niet zo streng, gebruikt ook geen thema's, maar bedenkt gewoon opdrachten ter plaatse. Dat is wel fijn, want is was bang dat het strenger zou zijn dan in Costa del Sol. Ook zei ze dat het water erg koud was, maar ik vond het vandaag gelukkig wel meevallen.

Na deze zwemles hadden we niet veel meer te doen. We besloten om wat voor onszelf te doen. Ik ben een heel stuk over de rosten ten wensten van het hotel gaan lopen. Het uitzicht was echt geweldig. Er waren veel kliffen en wat strandjes. Uiteindelijk heb ik ruim twee uur gelopen naar het verste punt en ruim een uur terug gelopen naar het hotel. Onderweg heb ik heel veel grote villa's gezien, die vast heel duur zijn. Het vele lopen voelde ik wel in mijn benen. Ondertussen heb ik ook gekeken wat ik zou willen zien op Ibiza. Daar wil ik morgen een beetje een planning voor proberen te maken.

Nu mijn dagen anders zijn, moet ik mijn ritme ook wat aanpassen. We beginnen vrij laat met werken. Ik heb bedacht dat ik voor werk even een uurtje aan studie kan zitten, zodat ik na werk gewoon wat leuks kan doen en het hotel uit kan. Omdat mijn kamer zo verschrikkelijk is, heb ik ook besloten om zo weinig mogelijk in mijn kamer te zijn, alleen voor slapen en douchen. Mijn verhaaltje kan ik in de avond schrijven bij het zwembad. Bij de bar kan ik een beker het water halen en alsnog mijn thee drinken. In onze kamer hebben we helaas geen waterkoker.

Toen ik terug was in het hotel, kreeg ik een berichtje dat mijn kaartje voor thuis al was aangekomen. Een record tijd, namelijk 7 dagen. En dat was helemaal niet de bedoeling! Ik had bedacht dat het ongeveer 15 dagen zou duren en ik had het zo gepland dat het kaartje op of vlak voor de verjaardag van Natasja zou binnen komen. Nu was het er al veel sneller. Dat is wel een beetje jammer. Eerst heb ik nog even met thuis gebeld. Daarna heb ik voor het eerst snel gedoucht in mijn kamer. Het is wel een minder fijne douche. Ook heb ik eindelijk de airco in mijn kamer uitgezet. Hopelijk is dat beter vannacht. Daarna ben ik met de twee football coaches en de swim coach Saskia uit eten geweest in een ander restaurant in het hotel. Het was erg gezellig en het eten was heerlijk. Uiteindelijk had ik twee glazen wijn en drie shotjes gedronken. Daarna ging ik met een van de football coaches nog naar een sportsbar. Dat was ongeveer 10 minuten lopen. Daar heb ik nog een shotje en een cocktail gedronken. Het was erg lekker, maar eigenlijk iets te veel. Rond 23.30 uur zijn we terug gelopen naar het hotel. Hier heb ik uiteindelijk vrij laat mijn verhaaltje voor vandaag geschreven. Daarna ben ik lekker gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ibiza

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 90
Totaal aantal bezoekers 39644

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: