Marbella - Reisverslag uit Marbella, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Marbella - Reisverslag uit Marbella, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Marbella

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

22 Augustus 2021 | Spanje, Marbella

Vandaag waren we vrij en konden we wat uitslapen. Voor het ontbijt hadden we ons klaargemaakt en alle spullen ingepakt, zodat we na het ontbijt direct naar de bus konden gaan. Vandaag gingen we naar Marbella! We moesten eerst de bus nemen naar Fuengirola en daar de volgende bus nemen naar Marbella. De hele reis duurde ongeveer 1,5 uur. De bus reed helemaal langs de kust, dus we hadden wel mooi uitzicht. Helaas was het vandaag wel minder mooi weer. De hele dag zag het eruit alsof het ging regenen en onweren, maar op een paar druppels na in Marbella is er niks gebeurd.

In Marbella hebben we eerst door de straatjes gelopen in het oude gedeelte van de stad. Dit waren mooie, smalle en gezellige straatjes. Omdat het zondag is, zijn veel winkels helaas niet open. Vervolgens zijn we naar de eerste haven gelopen. Dit was niet zo bijzonder als bijvoorbeeld de haven in Benalmádena. Ook was er op de boulevard niet zo veel te zien. We zijn nog door een parkje gelopen, voordat we naar de andere haven liepen. Dit zag er erg oud uit en was niet zo mooi helaas. We liepen nog een stukje de stad in, maar hier was ook niks te zien. We waren dus al snel klaar in Marbella. Jammer, want we hadden er veel meer van verwacht. Het duurdere en luxere deel ligt een stuk verderop, maar wij vonden dat te ver. Daarom hebben we maar weer de bus terug genomen naar Fuengirola.

In Fuengirola hebben we een klein rondje gelopen, om geld te pinnen (want cash voor de bus was op) en om naar de supermarkt te gaan. Malin had wat spulletjes nodig. Zij dacht dat ze tot eind augustus hier zou zitten, maar zit er dus een maand langer dan ze dacht. Uiteindelijk hebben we weer de bus naar het hotel genomen.

We waren om 16.00 uur alweer terug. We hebben even in onze kamer gezeten en zijn toen naar het strand gelopen. We waren erg moe, dus we hebben lekker op het strand geslapen. Het was erg bewolkt en boven zee hing een donkere lucht. Het leek elk moment te gaan onweren, maar dat gebeurde niet. Gelukkig was de temperatuur wel lekker.

Om 18.30 uur besloten we weer terug te gaan naar het hotel en ons klaar te maken om te gaan eten. Na het eten zijn we weer naar onze kamer gegaan en hebben we wat gerust. Ik heb een spelletje gespeeld en een serie gekeken. Vanaf het balkon zag ik wat flitsen. Vanaf het zwembad heb je goed uitzicht over de zee, dus daar ben ik even gaan zitten om naar het onweer te kunnen kijken. Maar helaas, ik heb toen maar één flits gezien.

Morgen begint weer een nieuwe week en vandaag zijn weer nieuwe mensen aangekomen. Ik ben benieuwd wat deze week gaat brengen!

Ik merk wel dat alle dagen eigenlijk hetzelfde zijn, qua werk, eten, vrije tijd en de mensen die je ziet. Ook woon je op je werkplek en heb je eigenlijk nooit echt rust en ben je eigenlijk nooit echt vrij, behalve als je het hotel uitgaat en op pad gaat. Dat is soms toch behoorlijk intensief. Ik begin eigenlijk nu toch wel te merken dat ik thuis toch wel mis. Toch zal ik hier nog ruim twee maanden zitten, als alles goed gaat, waarvan de laatste maand zonder Malin. Ook de komende tijd wil ik van alles blijven genieten, want het is toch een gave, eenmalige, ervaring!