De eerste maand is voorbij gevlogen! - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu De eerste maand is voorbij gevlogen! - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

De eerste maand is voorbij gevlogen!

23 Augustus 2021 | Spanje, Benalmádena

Vandaag zitten we alweer een maand in Spanje! Wat is de tijd toch snel gegaan! Gelukkig mag ik nog ruim twee maanden hier blijven. Daar ga ik volop van genieten!

In de ochtend hadden we geen lessen gepland. Alleen in de middag hadden we een zwemles met het jongetje van 2,5 jaar. Daarom hadden we in de ochtend wat materialen gepakt en zijn we een paar baantjes gaan zwemmen. We hadden voor deze week wel een aantal pre books, maar die verwachtten we bij de box office om 12.00 uur om de lessen te plannen. Echter kwamen die gezinnen al in de ochtend naar ons toe en wilde de vader van het jongetje van 2,5 jaar de zwemles verplaatsen naar de ochtend. Opeens hadden we toen om 10.00 uur een les met een broertje en zusje van 6 en 8 jaar en om 10.30 uur een les met het jongetje van 2,5 en een ander jongetje van 5 jaar. Waren we toch ineens heel druk! Het waren twee leuke lessen. We weten inmiddels goed welke oefeningen we kunnen doen. We beginnen alle eerste lessen met kijken wat het niveau is van de kinderen en gedurende de week leren we ze nieuwe vaardigheden en zijn ze veel zelfverzekerder in het water.

Na de zwemlessen hebben we alle materialen weer opgeruimd. We verwachtten nog één persoon bij de box office, omdat er nog één iemand een pre book had gedaan. Helaas is deze persoon niet gekomen vandaag. Na de box office hebben we de pool party gedaan. Vandaag was het erg rustig in het zwembad, dus er waren niet zo veel kinderen die meededen.

Na de lunch hadden we dus geen zwemlessen meer. Het jongetje wat vandaag zijn achtste les bij ons zou doen, had een oorinfectie gekregen... Super vervelend voor hem, maar natuurlijk ook voor ons. We hebben daarom even in het water gespeeld met een paar Spaanse kinderen, die geen Engels spreken. Toch kun je nog wel wat dingen doen. Maar het grootste deel van de tijd hebben we in het water gehangen. Het weer was niet zo goed vandaag. Het was erg bewolkt, het zag ernaar uit dat het elk moment kon gaan regenen en onweren en er stond een koude wind. Ook het zwembadwater was erg koud. Wij hadden het dus erg koud gekregen en het was niet erg aantrekkelijk om bij het zwembad te zitten.

Om 15.30 uur zijn we weer het water uit gegaan en hebben we alles opgeruimd en ons omgekleed. We besloten om weer lekker naar het strand te gaan. Toen begon ineens toch de zon even te schijnen en moesten we ons goed insmeren. Ik heb weer even een beetje geslapen en daarna een duik genomen om af te koelen. Toen betrok het toch weer, en hadden we tijdens het zonnen zelfs wat druppels regen. Het weer is de laatste paar weken erg wisselvallig...

Om 18.00 uur gingen we weer terug naar het hotel. Hier hebben we allebei even gedoucht en ons klaargemaakt voor het eten. Na het eten zijn we met Laura nog even naar het strand gegaan. Hier hebben we lekker op het zand gezeten, gekletst, geluisterd naar de golven en genoten van het feit dat we in Spanje zijn!