De kortste zwemles - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu De kortste zwemles - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

De kortste zwemles

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

15 Oktober 2021 | Spanje, Ibiza

Vanmorgen stond ik bijtijds op, zodat ik vroeg kon ontbijten en nog even aan studie kon werken voordat ik mijn eerste zwemles had om 10.00 uur. In de middag had ik namelijk een overleg met een klasgenoot over onze stukken.

Een half uur voor de zwemles ging ik me klaarmaken. Het jongetje deed vanochtend zijn laatste zwemles en kreeg dus zijn certificaat. Zijn moeder vroeg al of de les maar 20 minuten kon duren, in verband met de kou. De vader van het meisje die Saskia lesgaf, vroeg ook al of de les maar 20 minuten kon duren. Het was ook gewoon niet te doen zo koud. Uiteindelijk heeft mijn jongetje twee baantjes borstcrawl en twee baantjes schoolslag gezwommen en twee keer ringen gedoken. Daarna had hij het koud en ging hij op de kant zitten met een handdoek om op te warmen. Zijn moeder zei toen maar: 'Laat het maar hierbij, het is wel goed zo'. Ik vond het wel jammer, want de les duurde maar zes minuten, dat was wel erg kort. Maar goed, als zij het geen probleem vinden. Hij heeft wel erg veel progressie geboekt in de vier korte zwemlessen. Daarom kreeg hij een certificaat, waar hij erg blij mee was. De volgende les met de twee meiden van 10 en 12 jaar kon ik wat eerder beginnen. Deze les deed ik vanaf de kant, zodat ik het water niet in hoefde. Dat scheelde heel veel. Het zijn twee hele leuke, enthousiaste meiden en ze doen het goed. Erg leuk! Dat geeft me wel weer energie. Daarna had ik geen lessen meer. Saskia had nog één zwemles.

Ik ben me snel gaan omkleden en klaar gaan zitten in de sports bar voor het overleg met mijn klasgenoot. We hebben elkaar weer een stukje verder kunnen helpen door feedback te geven, dus dat was erg fijn!

Daarna was het tijd voor box office. Vandaag is er gelukkig niemand gekomen. We hadden wel al besloten dat we extra duidelijk zeggen dat het water erg koud is als ouders zwemlessen komen boeken, in de hoop dat er niet te veel kinderen komen. Maar morgen is de grote aankomstdag en zit het hotel weer helemaal vol. Ik ben benieuwd wat er bij ons gaat komen.

Na de lunch hadden we de pool party. In Costa del Sol dacht ik alle dansjes wel te kennen, maar het bleek dat er meer waren. Tijdens de pool party hier heb ik ondertussen al weer wat dansjes gehad die ik nog niet kende, maar nu wel al een beetje.

In de middag was ik vrij. Ik besloot om weer een stukje over de rotsen te wandelen aan de andere kant van het strand, wat ik één van de eerste dagen hier ook heb gedaan. Er zaten daar vier geocaches en die wilde ik vinden. Ik merkte dat ik heel erg moe was en erg weinig energie meer had. Toch heb ik wel even een lekkere wandeling gemaakt en alle vier de geocaches gevonden. Op de terugweg heb ik een mooi plekje uitgezocht om nog even te zitten en een Sudoku te maken. Daarna ben ik terug gelopen naar het strand. Inmiddels was er een zonnetje gekomen, dus heb ik even in mijn bikini liggen zonnen, maar ook een beetje liggen slapen. Toen ik weer wakker werd, voelde ik me wel meer uitgerust. Ik heb nog even een duik genomen in zee. Het zeewater is veel warmer dan het zwembadwater. Het was erg rustig en helder vandaag. Ik zag zo veel vissen zwemmen. Op een gegeven moment zwommen er wel honderd vissen rondjes om mij heen. Het waren nog best grote vissen, ik denk zo'n 25 cm. Door het heldere water kon ik ze heel goed zien, maar het was wel vetter geweest als ik mijn snorkel mee had. Uiteindelijk ben ik weer terug gelopen naar het hotel en heb ik een lekkere douche genomen.

Voor het avondeten heb ik nog even mijn verhaaltje geschreven voor vandaag en ook nog even aan studie gewerkt. Daarna heb ik een Sudoku gemaakt bij het zwembad, patience gespeeld en twee afleveringen gekeken van een serie. Vanavond gingen veel collega's uit en vooraf indrinken. Daar hadden ze mij voor uitgenodigd, maar ik ben toch niet gegaan. Ten slotte heb ik rond 23.00 uur nog een wandeling gemaakt. Ik ben even naar het strand geweest maar daar was te veel licht om de sterren te kunnen zien. Daarom ben ik weer naar de rotsen achter het hotel gelopen. De sterrenhemel is hier zo mooi. Ik heb er even van staan genieten en ben daarna weer terug gegaan naar het hotel om lekker te gaan slapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ibiza

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 39337

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: