Nog vier weken te gaan - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Nog vier weken te gaan - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Nog vier weken te gaan

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

03 Oktober 2021 | Spanje, Ibiza

Vandaag is het nog precies vier weken, als ik inderdaad naar huis ga op 31 oktober, wat ik nu denk. Daar kijk ik wel naar uit.

Toen ik gisteravond naar bed wilde gaan, bleek dat mijn kamergenoot vrienden langs had. Ze waren aan het praten, gitaar aan het spelen, het stonk en de lampen stonden aan. Toen ik eenmaal rond 23.30 uur in bed lag en mijn lampen uit had gedaan, was het nog steeds licht. Er zitten geen gordijnen voor de raampjes van onze kamers, dus ik had een verlichte kamer. Ook hoor je ze goed praten en gitaar spelen. Hoe kan ik dan slapen?! Om 00.00 uur ging iedereen volgens mij weg en was het donker. Gelukkig, kon ik eindelijk slapen. Om 1.30 uur gingen opeens alle lampen aan en hoorde ik alle deuren in de kamer. Ze kwam weer terug met behoorlijk wat lawaai. Sinds dat moment heeft ze al haar lampen de hele nacht aan gehad en had ze ook de hele nacht haar tv aan. Waarom?! De rest van de nacht heb ik dan ook niet zo goed geslapen.

Toen mijn wekker eindelijk ging, was ik dan ook erg moe. Ik heb me snel omgekleed en ben gaan ontbijten. Een collega kwam bij me zitten en toen vertelde ik mijn verhaal. Dat vond ze echt niet normaal. Ze zei dat een andere collega nog alleen zit en dat ik vast wel bij haar kan wonen. Dat zou ik vanmiddag even gaan vragen.

Uiteindelijk heb ik de zwemlessen van vandaag voorbereid. Drie kinderen hadden vandaag hun laatste zwemles en kregen hun certificaat. Ik had alle drie de kinderen in de ochtend. Saskia hielp deze ochtend bij voetbal. Op één les na ging het erg goed. Het jongere jongetje moest weer veel huilen toen ik hem alleen wilde laten zwemmen zonder mijn handen vast te houden, maar gisteren ging dat juist heel goed. Jammer dat het vandaag dan niet ging. Alle ouders en kinderen waren blij met het certificaat en de lessen en hebben nog een foto gemaakt van ons.

De lessen waren vrij laat afgelopen, dus ik heb even snel een warme douche genomen en ben naar box office gegaan. Er kwam niemand, maar ik heb wel even gezellig met Saskia kunnen kletsen. Daarna hebben we met een groepje geluncht. Dit is op zich wel een gezellig groepje. Hier vertelde ik ook over de problemen met mijn kamergenoot en ze schrokken er allemaal van. Ik hoop dat ik snel een andere kamer kan krijgen. Het was wel voor het eerst dat ik het gezellig vond om samen te lunchen.

Na de lunch ben ik even mijn kamer in gegaan om me om te kleden en daarna hadden we pool party. Ik vind de pool party's nog steeds wel erg leuk. Daarna heb ik even aan het andere meisje gevraagd of ik bij haar kon wonen, maar ze zei dat de vorige zwemcoach bij haar woonde en dat ze veel last hadden van schimmel. Als ik echt geen andere kamer kon krijgen of vinden, vond ze het geen probleem dat ik bij haar kwam wonen. Dan heb ik in ieder geval een optie.

In de middag hadden we allebei slechts één zwemles, en die ging best goed. De rest van de middag waren we vrij. Saskia wilde even naar de duikschool bij ons strandje lopen om wat informatie te krijgen en ik wilde naar het strandje gaan. We besloten om samen te gaan, omdat ik ook graag wil duiken. Echter wilde ik me eerst even omkleden. Toen ik mijn kamer inkwam, was er erg harde muziek in de badkamer en hoorde ik ineens een mannenstem. Had ze nu ineens een man langs en stonden ze samen te douchen? Verschrikkelijk. Ik heb me heel snel omgekleed en mijn spullen gepakt en ben weer naar buiten gegaan. Ik wil hier echt niet meer douchen en slapen vannacht...

Samen met Saskia hebben we informatie gevraagd bij de duikschool. Het kwam over als een prima duikschool, maar ik wil eerst kijken naar de Nederlandse duikscholen op het eiland. Ik had er een paar gezien aan de andere kant van het eiland, maar deze is echt om de hoek en volgens mij is het ook wel prima om het in het Engels te doen. Misschien kan ik dan deze of volgende week een keer duiken, voordat het hier nog echt druk wordt of ik verkouden word (wat waarschijnlijk wel gaat gebeuren door het koude water). Daarna hebben we nog een tijdje op het strand gelegen en gezellig gekletst. Het was erg fijn vandaag, dus daar ben ik wel blij mee. Ze zei ook dat ik wel bij haar en haar vriend kon slapen vannacht, als het niet anders kon. Zij delen een kamer en hebben een bank over, dus daar zou ik prima een nachtje kunnen slapen. Ik heb de manager ook weer geappt en ik hoop vanavond hem te kunnen spreken. Maar als dat niet lukt, heb ik in ieder geval een back up plan.

Saskia ging iets eerder terug naar het hotel. Ik ben nog even gebleven en heb een woordzoekertje gedaan. Om 18.00 uur ging ik ook weer terug. Ik heb alvast mijn verhaaltje voor vandaag geschreven bij het zwembad. Daarna heb ik gekeken naar andere duikscholen. Om 20.00 uur heb ik met een groepje avond eten gegeten.

Na het avondeten had ik een gesprek met de manager. Ik moest nog wat papierwerk doen en ik heb verteld over mijn ervaring met mijn kamergenoot en dat ik een andere kamer wil. Hij snapt mij wel en gaat morgen kijken wat hij kan doen, maar hij kan niet beloven dat ik naar een andere kamer kan. Nou, ik ben heel benieuwd.

In de avond hebben we met een groepje van vijf in de kamer van Saskia en Danny een nieuwe serie op Netflix gekeken. Het was best spannend, dus we hebben gelijk twee afleveringen van een uur gekeken. Daarna besloot ik het toch nog een nachtje te proberen in mijn eigen kamer. Er werd nog wat gepraat en ik besloot om alvast een stukje Expeditie Robinson terug te kijken. Dat lukte een kwartier met de wifi en daarna niet meer. Toen ben ik ook lekker gaan slapen, want ik was erg moe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ibiza

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 131
Totaal aantal bezoekers 39669

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: