On the top! - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu On the top! - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

On the top!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

12 September 2021 | Spanje, Benalmádena

Vandaag was weer onze vrije dag en ging ik met Laura naar Mijas. Malin ging vandaag alleen naar Granada. We stonden bijtijds op, zodat we op tijd in Mijas zouden zijn en we op tijd konden beginnen met de klim omhoog. Na het ontbijt gingen we naar de bus, maar het duurde erg lang voor de bus eindelijk kwam. We waren dus toch later in Mijas dan we hadden gewild. We liepen direct naar het startpunt van de route. Om 10.45 uur begonnen we aan onze klim. Onderweg zag ik een kleine slang van ongeveer 30 cm. Dat had ik nog nooit in het echt gezien. Onderweg naar de top vertelde Laura dat als je een vlinder ziet, dat dat betekent dat er een overleden dierbare bij je is. We hebben de hele dag vlinders gezien in de bergen, ook op de top, dus dan is papa de hele dag bij mij geweest. De klim naar boven was best pittig. We hebben regelmatig even een pauze genomen. Na een uur waren we op de plek waar ik de vorige keer ben gestopt, op de weg waar een auto kan rijden. Daarna begonnen we aan de rest van de klim, waar ik ook voor het eerst liep. We deden het rustig aan, want het was nog best een lange weg. Gelukkig hadden we wel hetzelfde tempo, dus dat liep wel goed. Uiteindelijk kwamen we aan bij het einde van de blauwe route, maar dit was niet de top van de berg. Dat voelde wel als een teleurstelling. Maar we zagen ook direct al een paadje lopen, want wij waren natuurlijk niet de enige die echt naar de top wilden. Het laatste stukje was nog best een klim, maar het voelde fantastisch toen we na in totaal 1 uur en 45 minuten op de top aankwamen. Het uitzicht was heel mooi, ondanks dat het een beetje bewolkt was en niet strakblauw was. We hebben eerst een pauze genomen, wat gedronken en van het uitzicht genoten. Daarna hebben we allemaal foto's gemaakt. Echt genieten! In de nacht had ik een flesje water in de vriezer gelegd. Deze was deels nog bevroren op de top, dus ik had nog ijskoud water. Na ruim een uur begonnen we weer aan de terugweg. Dit ging een stuk makkelijker, maar was nog steeds best zwaar. We hebben af en toe even gestopt en gerust. Na drie kwartier waren we weer op de weg waar een auto kan rijden. Daarna begonnen we aan het laatste stuk. Uiteindelijk waren we om 15.15 uur weer beneden. We voelden het wel in onze benen, maar voelden ons erg voldaan!

Laura had even wat te drinken gehaald in de supermarkt. Daarna hebben we even op een bankje met mooi uitzicht gezeten. We namen al snel de bus terug naar Fuengirola en vandaar naar het hotel. We wilden even afkoelen in de zee. Dit hadden we al gepland, dus we hadden onze bikini vanmorgen al gedaan. De duik was heerlijk. Hier kwamen we toevallig ook nog twee andere collega's tegen. Na een paar keer een duik te hebben genomen, zijn we weer terug gegaan naar het hotel. Hier heb ik lekker gedoucht, naar de foto's gekeken die we hadden gemaakt en vooral lekker gerust. Daarna heb ik met Laura gegeten. Vanavond wilden we niks meer doen en gewoon een relaxte avond hebben. Ik heb mijn laptop gehaald en ben bij het zwembad gaan zitten. Hier heb ik Expeditie Robinson gekeken en in de pauze mijn verhaaltje geschreven. Op een gegeven moment gingen ze het zwembad schoonmaken en moest ik verplaatsen naar de bar. Na de aflevering heb ik nog even met thuis gebeld. Ten slotte ben ik weer terug gegaan naar de kamer. Malin was inmiddels terug gekomen, waar zoals altijd ligt ze al vroeg in bed. Ik heb haar vandaag dus niet gezien of gesproken. De laatste tijd gaat het wat minder goed tussen ons, omdat we altijd samen zijn. We werken samen, eten samen, wonen samen en besteden onze vrije tijd samen. En dat als zes weken lang en terwijl we elkaar eerst niet kenden. Dat levert gewoon irritaties en botsingen op, waardoor het lang niet altijd meer gezellig is helaas. Het is wel begrijpelijk, maar ook vervelend. Over twee weken gaat Malin terug naar huis. Daar kijk ik wel naar uit, maar ik hoop ook dat de laatste twee weken nog een beetje gezellig kunnen zijn. Voor nu in ieder geval lekker slapen en morgen weer aan het werk.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Benalmádena

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 104
Totaal aantal bezoekers 39611

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: