Mijas! - Reisverslag uit Mijas, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Mijas! - Reisverslag uit Mijas, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Mijas!

29 Augustus 2021 | Spanje, Mijas

Vandaag hadden we weer een vrije dag. We hadden gepland om naar Mijas te gaan. Dit is een klein stadje in de bergen. Gisteravond hadden een aantal collega's echter gevraagd of we mee wilden gaan kajakken ergens vlak boven Malaga, bij een waterval. Dat klonk ook wel erg gaaf! Ze wisten nog niet zeker of ze zouden gaan, maar zouden ons dat laten weten.

Vanmorgen stond hoe dan ook de wekker vroeg. We wilden het gezin met het broertje en zusje uitzwaaien. Om 7.50 uur gingen we naar de receptie en hebben we nog even met hen staan kletsen. Dat vonden ze wel erg leuk! Uiteindelijk hebben we hen uitgezwaaid en zijn we naar het ontbijt gegaan. We waren vandaag dus erg vroeg, maar we wisten nog niet precies wat we gingen doen. Toen we terug waren op onze kamer, heb ik wat kleine dingetje gedaan en uiteindelijk nog een uur gebeld met thuis. Rond 10.00 uur hadden de collega's laten weten dat er voor vandaag geen kajakken meer waren. Misschien dat we het over twee weken kunnen doen en het dan kunnen plannen. Toen we dit eenmaal wisten, zijn we ons klaar gaan maken om naar Mijas te gaan.

Om 11.00 uur hadden we de bus naar Fuengirola en daar stapten we op de bus naar Mijas. Het was vandaag weer erg warm, helder en strakblauw. Goed insmeren dus! Toen we in het dorpje waren, hebben we eerst door alle leuke en mooie straatje rondgelopen. Het zijn allemaal witte huisjes en veel gekleurde, vaak blauwe, bloempotten aan de muren. Zo mooi! Op een gegeven moment hadden we prachtig uitzicht over de kust, met Fuengirola, de bergen en in de verte zelfs Marokko! Het was zo helder dat we vandaag eindelijk weer een keer de Afrikaanse kust konden zien.

Vervolgens zijn we doorgelopen naar beneden, meer het centrum van Mijas. Hier zijn we een soort rots op gelopen, met veel mooie uitzichtpunten. Ook was er een kloof, waar mensen aan het klimmen waren! Erg gaaf! Op een gegeven moment zagen we dat er ergens een kleine brand was beneden. Gelukkig kwam de brandweer, de politie en de ambulance al snel ter plaatse. Vervolgens hebben we weer in een aantal straatjes gelopen en kwamen we terug bij een straatje waar we in de ochtend een route hadden gevonden waar je kan hiken. We besloten dat te gaan doen. Het was een steil stukje omhoog, en toen kwamen we terecht op de grote weg. 100 meter verderop was het pad omhoog de bergen in. Het was geen verhard weggetje omhoog, maar er lagen allemaal rotsen en stenen. Ongeveer 700 meter omhoog kwamen we bij een mooi kerkje met een prachtig uitzicht over de kustlijn. Onderweg zagen we nog een andere route, dus we zijn terug gekeerd om die route te gaan doen. Dat was ongeveer 1,6km, meer de bergen in, maar na ongeveer 300 meter was het pad erg vaag en op sommige punten ook wel erg steil om te lopen. We besloten toen maar om terug te keren. Ondanks dat hebben we vandaag toch gehikt, iets wat we allebei heel graag wilden doen!

Eenmaal terug in het stadje hebben we nog een stukje gelopen naar het deel waar we nog niet waren geweest. Hier stond nog een klein kasteeltje met mooi uitzicht. Mijas staat ook bekend om het rijden op ezeltjes of in een karretje met een ezeltje ervoor. Er stonden zo'n 30 ezeltjes te wachten voor een rondje. Ik vond het er eigenlijk wel zielig uitzien. Ik heb liever dat de ezeltjes een vrij leven hebben op een mooi stukje land. Ook stonden er ongeveer 10 paarden, waarmee je een ritje in een kar kon doen. Uiteindelijk liepen we over het laatste pleintje en konden we nog net de bus halen om terug te gaan naar Fuengirola. We vonden het allebei een super mooi, leuk en gezellig stadje en willen er allebei nog eens naartoe gaan. Ik wil dat doen op een halve vrije dag. Ik wil dan graag in alle winkeltjes kijken, want die zagen er erg leuk uit. Maar dat doe ik liever als ik alleen ben.

Op de terugweg kwamen we langs de plek waar we brand hadden gezien. Op dat moment werd er een volledig afgebrande auto weggesleept. Dat hebben we dus gezien toen we boven op de berg stonden.

In Fuengirola hebben we de bus weer terug genomen naar het hotel. Op onze kamer heb ik even een spelletje gespeeld, wat andere dingetjes gedaan en het verhaaltje voor vandaag geschreven.

Helaas heb ik ondertussen nog steeds geen salaris ontvangen van juli en augustus. Ook is ons balkon nog steeds niet schoongemaakt, terwijl we dat inmiddels alweer drie dagen geleden gevraagd hadden. Onze kamer wordt echt weinig schoongemaakt helaas...

Uiteindelijk hebben we ons klaargemaakt voor het avondeten. Daarna zijn we nog even naar het strand gegaan. Dit keer had ik mijn strandlaken meegenomen en hebben we Ganzenbord en Mens erger je niet gespeeld. Toen het wat donkerder werd, hebben we naar de sterren gekeken en zoals altijd nagedacht over het universum, de sterren, oftewel, diepgaande gesprekken. Rond 22.00 uur zijn we weer terug gegaan naar het hotel. Malin ging al naar bed, maar ik heb nog een aflevering gekeken van Expeditie Robinson. Dit programma kijk ik altijd en wil ik nu ook proberen te volgen. Dat zullen wat latere avonden worden, zoals nu (0.00 uur). Dus nu lekker gaan slapen.