Fuengirola en Torremolinos - Reisverslag uit Torremolinos, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Fuengirola en Torremolinos - Reisverslag uit Torremolinos, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Fuengirola en Torremolinos

15 Augustus 2021 | Spanje, Torremolinos

Vanmorgen konden we allebei echt niet wakker worden. We hadden meerdere wekkers gezet, maar we konden echt niet uit bed komen. Uiteindelijk moesten we wel, omdat we voor 9.00 uur moeten ontbijten. Na het ontbijt hebben we ons klaargemaakt om naar Fuengirola te gaan. We moesten even op de bus wachten, maar uiteindelijk waren we onderweg naar Fuengirola. Hier hebben we eerst door wat winkelstraatjes gelopen. Niet alles is open omdat het zondag is. Wel kwamen we onderweg nog een markt tegen, dat was erg leuk! We liepen door naar Castillo Sohail, wat boven op een berg lag. Echter bleek dat het dicht was vandaag... Dat was eigenlijk het enige waarvoor we naar Fuengirola waren gegaan vandaag en waarvoor we een heel stuk hadden gelopen. Uiteindelijk besloten we om langs het strand op de boulevard terug te lopen.

Er was eigenlijk verder niks te doen in Fuengirola en we vonden het allebei niet zo bijzonder daar en we hadden ook niet onze bikini en handdoeken mee. We besloten daarom om met de bus naar Torremolinos te gaan. De bus gaat van Fuengirola naar Torremolinos, dus vandaag hebben we de langst mogelijk busroute gedaan (langs ons hotel).

In Torremolinos stapten we uit in het centrum. Hier hing direct al een gezellige sfeer. Ik heb hier nog een luchtige korte broek gekocht. Die komt altijd goed van pas. Ook hier zijn we weer door wat straatjes gelopen, maar verder is er eigenlijk ook niet veel te zien.

Van gisteren wist ik dat er geen poortjes zijn bij station Montemar Alto (in Torremolinos) en ook niet bij ons station in Benalmádena (Carvejal). Dat betekent dat je eigenlijk zonder een kaartje te kopen kunt reizen tussen die twee stations. We besloten daarom om een stukje te lopen naar dat station in plaats van het station in het centrum van Torremolinos te nemen. Ik merk wel dat mijn benen nu veel minder snel moe zijn en minder pijn doen na lange stukken wandelen. Ze raken er gelukkig aan gewend.

Eenmaal bij het station, hebben we eerst nog even een rondje gelopen in het park waar ik gisteren was en waar ik met de andere collega's heb afgesproken. Malin was er nog niet geweest, dus we hebben samen een rondje gelopen en zijn nog even in de toren geweest om van het uitzicht te genieten.

De trein reed weer net voor onze neus weg, maar gelukkig konden we in de schaduw op de volgende trein wachten. Ze rijden om de 20 minuten, dus dat valt best wel mee.

Eenmaal terug in het hotel, hadden we nog ongeveer twee uur tot het avondeten. We wilden eigenlijk allebei nog even naar het strand om daar te liggen en een duik te nemen. Maar we lagen op bed en waren eigenlijk heel erg moe. Malin kreeg hoofdpijn, dus zij wilde niet meer gaan. Toen ben ik ook maar in de kamer gebleven en heb ik nog de laatste aflevering gekeken en even lekker gedoucht.

Na het avondeten had Malin nog steeds hele erge hoofdpijn. Zij is daarom op bed gaan liggen. Ik blijf deze avond ook lekker op de kamer om even wat te rusten. Ik kan even een spelletje doen en wil ook niet te laat gaan slapen. Morgen hebben we weer een werkdag samen en hebben we in de middag weer een zwemles!