Een halve vrije dag - Reisverslag uit Torremolinos, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Een halve vrije dag - Reisverslag uit Torremolinos, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Een halve vrije dag

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

14 Augustus 2021 | Spanje, Torremolinos

Vanmorgen stond ik bijtijds op om te gaan ontbijten. Malin moet vanavond bij de technician zitten tijdens de show, dus zij was vrij in de ochtend. Na het ontbijt heb ik alles klaargelegd voor de zwemlessen, maar we hadden vandaag geen zwemlessen gepland. Daarom heb ik uiteindelijk anderhalf uur zelf baantjes gezwommen en aan mijn conditie gewerkt. Er was namelijk nog vrijwel niemand bij het zwembad. Om 11.00 uur heb ik alles weer opgeruimd en me omgekleed. Het was wel erg lekker om zelf wat te kunnen zwemmen, en daar krijg ik dan nog voor betaald ook. Maar we balen ook wel heel erg dat we niet zo veel zwemlessen hebben en we ons eigenlijk een beetje vervelen. We zijn natuurlijk hier wel gekomen om leuke zwemlessen te geven. We hopen dat deze situatie niet te lang gaat duren. Door het zwemmen heb ik de hele dag last gehad van mijn ogen, omdat ik zo lang heb gezwommen zonder zwembrilletje. Ik zie al de hele dag wazig. Hopelijk gaat dat snel over.

Daarna heb ik nog even op de kamer gezeten. Om 12.00 uur had ik de box office, maar hier is helaas weer niemand naartoe gekomen. Ten slotte hadden we de pool party. Inmiddels ken ik de dansjes steeds beter. Het is erg leuk om te doen als zoveel kinderen en ouders meedansen!

Malin en ik hebben samen geluncht. Zij vertelde dat ze is aangenomen op de universiteit waarvoor zij zich in had geschreven. Haar studie begint begin oktober, dus zij zal al eerder vertrekken, waarschijnlijk eind september. Dat betekent dat ik waarschijnlijke de laatste maand, oktober, alleen zal zijn als zwemcoach. Na de lunch is zij gaan werken en ik heb me klaargemaakt om naar Benalmádena te gaan. Ik had namelijk mijn vrije middag! Met de bus ben ik naar Benalmádena gegaan. Hier heb ik op de boulevard gelopen en ben ik in alle souvenirwinkeltjes geweest. Ik ben al drie weken op zoek naar een Spaans vlaggetje van stof (die spaar ik), maar ik heb het nog nergens kunnen vinden. Wel heb ik een luchtige korte broek gekocht. Die kon ik wel gebruiken.

Ik ben een heel eind doorgelopen en kwam uiteindelijk terecht in Torremolinos. Hier heb ik door wat straatjes gelopen en ben ik uiteindelijk op de boulevard langs het strand terecht gekomen. Een andere collega had ook een vrije dag en hij was naar Málaga gegaan. We hadden afgesproken om elkaar te zien op het station in Torremolinos. We hadden afgesproken op een park naast het station. Hier kreeg ik een berichtje van Malin. Er was een incident geweest in het zwembad. Een vader had een lamp in het zwembad per ongelijk kapot getrapt en er kwamen allemaal schreven glas in het water. Zijn dochter kreeg glas in haar been en had een enorm grote en diepe snee. Er was overal bloed en iedereen stond stil en was in shock. De vader heeft het meisje naar de lifeguards gebracht en zij hebben de ambulance gebeld. Ondertussen moest iedereen het water uit. Het was een best wel heftige situatie... Ik schrok er ook van...

Uiteindelijk had ik mijn collega gevonden en hebben we nog een klein rondje in het park gedaan. Er stond een toren met een heel mooi uitzicht over Torremolinos. De collega wilde nog wat kleding halen, dus zijn we nog even naar een klein winkelcentrum gegaan. Het was inmiddels al 19 uur, normaal de tijd dat we kunnen dineren. We misten helaas net de trein, waardoor we 20 minuten moesten wachten. Ook was het nog een stukje lopen van het station naar het resort.

In het resort heb ik snel gegeten en ben ik nog even bij Malin gaan zitten en hebben we de show gekeken. Na de show hebben we nog een spelletje gedaan in onze kamer. Malin kende ganzenbord niet. Dat spelletje hebben wij vroeger zo vaak gedaan op vakantie en nu is Malin helemaal enthousiast over dat spelletje. Ook heb ik haar leren pesten. Pesten lijkt erg op Uno en ze kent Uno wel, dus dat was makkelijk. We spelen deze spelletjes nu regelmatig.

Morgen hebben we weer een vrije dag samen. We staan weer bijtijds op en gaan naar Fuengirola. We hebben er zin in! Ondertussen hebben we in drie weken tijd al best veel gezien en dat vind ik echt heel erg leuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Torremolinos

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 40235

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: