Málaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Málaga - Reisverslag uit Málaga, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Málaga

08 Augustus 2021 | Spanje, Málaga

Vandaag waren we de hele dag vrij. We hebben vanmorgen een beetje uitgeslapen, maar we waren wel op tijd beneden voor het ontbijt. Alle andere collega's moesten wel gewoon werken vandaag. Na het ontbijt hebben we onze spullen gepakt en ons klaargemaakt om naar Málaga te gaan.

Na al het lopen afgelopen dagen, is het lopen naar het station eigenlijk niet zo ver. Op het station was het nog steeds niet mogelijk om een kaartje te kopen. We zijn dus weer zonder kaartje de trein in gestapt en in Málaga hebben we op het station een retour ticket gekocht.

We hebben vandaag heel erg veel gelopen. Het was warm, zoals altijd, maar toch leek het beter te doen dan andere dagen. Vanuit het station zijn weer eerst naar de haven gelopen. Hier lagen een aantal grote boten. Daarna zijn we doorgelopen naar de vuurtoren, La Farola. Hier had je ook uitzicht over de andere kant van Málaga, het strand. Na een stukje terug te hebben gelopen, was het tijd voor een klim. Op een berg waren twee mooie kastelen. Het waren af en toe best steile stukken en we hebben af en toe ook een pauze genomen in de schaduw, maar naarmate we steeds hoger kwamen, werd het uitzicht nog mooier. Er waren onderweg ook een aantal uitzichtpunten. Eerst hebben we Castillo de Gibralfaro bezocht. Dit was helemaal op de top en hier had je ook uitzicht op Plaza de toros de la Malagueta. Vanaf 14.00 uur is op zondag alles gratis te bezoeken. Helaas waren we hier net een uur eerder, maar gelukkig kregen we korting vanwege onze studentenpas. Wat een geluk om weer student te zijn haha. Er waren weer hele mooie uitzichtpunten en het kasteel was ook erg mooi. Vervolgens zijn we weer naar beneden gelopen en hebben we La Alcazaba bezocht. Nu konden we wel gratis naar binnen. Het was erg mooi! Vanuit het kasteel hadden we ook uitzicht op Teatro Romano. Na het kasteel hebben we dat ook van dichtbij bekeken.

Daarna zijn we door alle leuke en gezellige straatjes gelopen naar Catedral de Málaga. Het was ontzettend mooi van binnen en erg groot en hoog. Hier heb ik ook een kaarsje aangestoken voor papa.

Vervolgens zijn we weer door wat straatjes gelopen. Eigenlijk hadden we al veel gezien van wat we wilden zien vandaag. We hebben Teatro Cervantes ook nog gezien van buiten. We liepen een stukje verder, maar toen kwamen we terecht in een minder goed stukje Málaga. We zijn toen maar snel terug gekeerd. Uiteindelijk kwamen we terecht bij Casa natal Picasso, het geboortehuis van Picasso. Hier hebben we ook even binnen gekeken, maar het was niet erg groot.

We besloten om langzaamaan tussen de straatjes door weer terug te gaan naar het station. Dat was nog wel een stukje lopen. We liepen nog langs Museo Picasso, maar hier stond een enorme rij, ruim 100 meter, met wachtende mensen. Dit hebben we dus maar overgeslagen. We zijn rustig aan door de leuke straatjes weer terug gelopen naar het station. Onderweg hebben we nog Mercados de Atarazanas gezien. Hier wordt normaal een markt gehouden, maar dat was nu dicht. We liepen hierbij ook weer langs het notariskantoor waar we eerder zijn geweest. De trein sloot mooi aan, dus we konden gelijk gaan zitten en weer even tot rust komen. We vielen allebei bijna in slaap. Vanaf het station hebben we het laatste stukje weer terug gelopen naar het hotel.

Hier hebben we ons klaargemaakt voor het diner. Gek genoeg waren we de enige van onze collega's. Blijkbaar moest iedereen verder nog werken. Na het avondeten hebben we lekker gerust op de kamer. Een rustig avondje is ook wel eens goed.

Vandaag zijn als het goed is weer ongeveer 100 nieuwe gasten aangekomen. Hopelijk hebben we deze week weer een aantal kinderen voor onze zwemlessen. Dat gaan we morgen zien! Vandaag was eindelijk onze zwemleskleding aangekomen, meer een soort wetsuit materiaal. Vanaf nu kunnen we dus daarin lesgeven.