Ibiza tour - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Ibiza tour - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Ibiza tour

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

24 Oktober 2021 | Spanje, Ibiza

Vanmorgen was ik al wakker geworden voor de wekker ging. Mark lag nog wel lekker te slapen. Ik heb nog even mijn verhaaltje online gezet via de werkIpad en ben toen mijn bed uit gegaan. Toen werd Mark gelukkig ook wakker. We hebben ons omgekleed en de spullen gepakt voor vandaag. We zijn lekker gaan ontbijten en hebben ook wat meegenomen voor lunch. Voor we weg gingen, moest ik nog de werkspullen aan Saskia geven. Ze sliep nog, maar haar broertje deed open, dus had ik toch de spullen kunnen geven. Daarna zijn Mark en ik naar de autoverhuur gelopen.

Toen we daar aankwamen, moesten we wat gegevens doorgeven. Mark had de auto gehuurd en zou rijden, maar toen hij zijn rijbewijs gaf bleek er een probleem te zijn. Zijn rijbewijs was al in februari dit jaar verlopen. Dat heeft hij helemaal niet in de gaten gehad, omdat hij zo vaak in het buitenland zit. Gelukkig had ik wel mijn rijbewijs mee en moest ik maar gaan rijden. Mark was echter al zijn adresgegevens aan het invullen en hij vroeg of hij dat moest doen of ik. En die man zei: jullie wonen toch op hetzelfde adres. Dus vanochtend woonden we samen. Gelukkig was het wel gelukt om de auto te huren.

Voor mij was het alweer drie maanden geleden dat ik voor het laatst in een auto heb gereden en heb deelgenomen aan het verkeer. Het was dus weer even wennen met rijden. Het autorijden zelf ging al vrij snel goed, al was het wel even anders om in de bergen met veel bochten te rijden. Ik moest wel weer goed focussen op de verkeersregels. Maar gelukkig waren we met z’n tweeën en ging dat prima. Ik reed eerst een stuk en we wilden naar Es Portixol. Toen we vlakbij waren, bleek dat we over een onverhard weggetje moesten. Het was heel hobbelig en vol kuilen. We hebben hard gelachten in de auto en zijn naar het einde gereden. Maar we reden niet goed en we moesten een nog ergere weg op. Ik wilde dat niet rijden. Op een gegeven moment is Mark achter het stuur gaan zitten, en is hij gaan rijden. Hij wilde ook wel even op zo’n weggetje rijden, want dat doe je ook nooit. Het was erg grappig. Toen we weer op de normale weg uitkwamen, zijn we naar een ander strandje gereden. Daar kon je gelukkig wel parkeren en even rondlopen. Het was een mooi strandje, maar wel met veel golven. Na een korte stop zijn we naar het volgende strandje gegaan. Ook hier was het erg mooi, maar hebben we geen duik genomen. Daarna zijn we doorgereden naar Portinatx. Hier hebben we een wandeling gemaakt naar de vuurtogen. Eerst liepen we verkeerd en kwamen we terecht op een soort pad in de bosjes. Dat was niet goed, maar uiteindelijk kwamen we wel terecht op het goede pad. Vanaf daar konden we veel beter wandelen. Het was een mooie wandeling van iets minder dan 30 minuten langs de kliffen en uiteindelijk kwamen we bij de vuurtoren aan. Hier hebben we even gezeten en wat foto’s gemaakt. Daarna zijn we weer begonnen aan de terugweg. Deze wandeling ging beter dan de heenweg.

Toen we weer in de auto zaten, reden we een stukje terug naar een mooi strandje. Hier hebben we een duik genomen, een beetje gesnorkeld en even liggen opdrogen op het strand. Daarna hebben we nog een ijsje gehaald. Het was alweer 15.00 uur, dus we besloten om naar de andere kant van het eiland te rijden. Dit was ruim een uur rijden, en dan ben je aan de andere kant van het eiland. Het was een mooi ritje, ook langs Ibiza town. Het laatste stukje was weer erg bochtig, maar erg mooi. We kwamen aan bij Es Védra, een rots in zee wat iets magisch schijnt te hebben. We hadden een mooi uitzichtpunt met een mooie zon. Ik wilde nog een stukje hoger de rotsen op klimmen naar een toren, maar we liepen op slippers en Mark wilde dat niet doen. Hij bleef bij het uitzichtpunt en ik ben nog even een stukje omhoog gelopen. Het was zo’n mooi uitzichtpunt. Echt genieten!

Ten slotte heb ik weer een stukje gereden, naar het laatste punt. Als afsluiting gingen we de zonsondergang kijken op de hoogste berg van Ibiza, Sa Talaia. Daar was ik al geweest, maar ik wilde het graag nog een keer doen met de zonsondergang. Na 45 minuten waren we boven. Het was soms weer een pittige wandeling, maar het uitzicht werd steeds mooier. Toen we boven waren moesten we nog een uur wachten tot de zon onderging. Eerst hebben we even gezeten, daarna nog een rondje gelopen om alle uitzichtpunten te hebben gehad, en daarna zijn we weer op het eerste plekje gaan zitten. Hier hebben we genoten van de zonsondergang. Ondertussen kregen we het wel koud, dus we hadden ons vest al aangedaan. Het was een mooie zonsondergang, die verdween achter de wolken. Er waren veel mooie kleuren. Direct nadat de zon onder was, begonnen we aan de terugweg. Naar beneden gaat gelukkig veel sneller, dus we waren snel weer beneden. Ondertussen werd het wel al wat donkerder. Mark heeft uiteindelijk het stukje terug naar het hotel gereden. Dat was niet zo ver meer. Eigenlijk wilden we nog tanken, maar we kwamen geen tankstation tegen. Dat zouden we de volgende ochtend wel doen.

Toen we terug waren in het hotel, hebben we eerst een lange broek aangedaan. Daarna zijn we nog even lekker gaan eten. Na het eten zijn we op het terras gaan zitten met een warme chocolademelk. We hebben nog een beetje zitten kletsen. Daarna begon de show. Deze had ik nog nooit gezien, maar het was ook de minst leuke show. Ondertussen had Mark een cocktail gehaald. Deze was erg lekker! Na de show had hij nog een cocktail gehaald. We hebben nog even zitten kletsen en nog formule 1 zitten kijken. De cocktail was erg lekker en het was ook erg gezellig. Maar we waren allebei wel erg moe, dus we zijn niet te laat weer terug gegaan naar de kamer. We hebben ons klaargemaakt om naar bed te gaan. Ik heb weer mijn verhaaltje geschreven in bed en Mark lag alweer te slapen. Ik ben ook wel erg moe, dus ik ga ook lekker slapen.

We hebben vandaag enorm veel geluk gehad met het weer. Het was zonnig en warm en dat was het al een tijdje niet geweest. Ook morgen wordt het weer lekker weer en hebben we een leuke en drukke dag gepland. We kijken er weer naar uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ibiza

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 39133

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: