We're going to Ibiza! - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu We're going to Ibiza! - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

We're going to Ibiza!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

27 September 2021 | Spanje, Ibiza

Gisternacht ben ik pas laat gaan slapen. Ik heb nog wat laatste dingetjes in de koffer gedaan en nog wat reisdocumenten op mijn telefoon gezegd. Ik kon moeilijk in slaap komen. Ik denk dat ik uiteindelijk rond 02.00 uur in slaap ben gevallen. En vanmorgen werd ik al vrij vroeg wakker, rond 7.15 uur, terwijl mijn wekker pas rond 8.00 uur stond. Ik ben rustig opgestaan, heb me aangekleed en ben voor de laatste keer samen met Laura gaan ontbijten. In de kamer heb ik de allerlaatste spullen in de koffer gedaan en ze dicht gemaakt. Dat was nog een flinke uitdaging, om alles erin te krijgen. Daarna heb ik nog een laatste rondje gelopen in het hotel en bij het zwembad. Uiteindelijk heb ik mijn koffers naar de receptie gebracht en de kaart van de kamer ingeleverd. Ik was bang dat mijn koffers te zwaar zouden zijn. Ik mocht twee keer 20 kg meenemen. Gelukkig had Laura een weegschaal waar je een koffer aan kan ophangen. Het bleek dat mijn koffer te zwaar was en de andere koffer nog erg licht was. Ik heb dus in de receptie nog wat gewisseld en uiteindelijk waren beide koffers prima.

Het duurde erg lang voor de taxi kwam. Wachten is erg vervelend. Ik had er wel moeite mee. Met tranen stond ik te wachten en toen de taxi kwam, heb ik Laura met tranen gedag gezegd. Het was heel vervelend om haar daar achter te laten, ook al is het maar voor twee dagen, dan gaat zij naar huis. Maar het zal erg raar zijn in Ibiza zonder haar. Ik ga haar missen. Gelukkig houden we contact en gaan we regelmatig even appen of bellen en gaan we elkaar nog opzoeken.

Eenmaal op het vliegveld, stond er een mega lange rij voor de in-check balie. Ik heb uiteindelijk 50 minuten in de rij gestaan en toen kon ik eindelijk mijn boarding pass krijgen en mijn koffers inleveren. Ik had niet veel tijd op het vliegveld en door de lange wachtrij al helemaal niet. Ik moest direct door de security voor de handbagage, maar ik had nog ruim een halve liter water in mijn waterfles. Die heb ik in één keer leeg gedronken. Daarna moest ik gelijk door naar de gate. Gelukkig ging dat nog vrij vlot, maar uiteindelijk had ik maar 40 minuten bij de gate. Ik had een priority ticket, waardoor ik als een van de eersten al het vliegtuig in kon. Ik vloog met Ryanair en zat bij het gangpad, vrij vooraan in het vliegtuig. De stoelen waren niet erg comfortabel en er was niets te lezen. Het was erg basic, maar ja, het was ook een vlucht van iets meer dan een uur. Ik was erg moe, dus heb geprobeerd een beetje te rusten. Door al dat water drinken op het vliegveld, moest ik erg nodig naar de wc in het vliegtuig. Altijd een ervaring. Ik kon gelukkig wel een beetje naar buiten kijken. Toen we bij Ibiza aankwamen, kon ik ook het eiland al een beetje zien. Leuk! We hadden een vrij harde landing. Wat ook leuk was, en erg lang geleden dat ik dat heb meegemaakt, is dat iedereen na de landing klapte.

Eenmaal op het vliegveld in Ibiza, vroegen de medewerkers: "Málaga?" En ik zei: "Si." Dus ik liep naar waar ze wezen. Maar ik liep gewoon naar de uitgang waar ik mijn negatieve test moest laten zien, zonder mijn koffers. Dus ik weer terug naar de bagageband om mijn koffers op te wachten. Oeps, iets te snel. Gelukkig waren de koffers er al snel en kon ik snel naar buiten. Daar kon ik mijn transfer niet vinden. Gelukkig gaf mijn nieuwe manager snel een reactie en had ik de transfer daarna snel gevonden.

In het hotel stond een football coach op mij te wachten. Hij bracht mij naar mijn kamer en gaf mij daarna een rondleiding door het hotel. Het is een mooi hotel, met een mooi zwembad en prachtig uitzicht. Ik kan niet wachten om het eiland te gaan verkennen. Het hotel ligt erg dicht bij het zwembad. Ik heb al wat collega's leren kennen, maar op zo'n eerste dag waarop je ook nog eens moe bent, onthoud je niet veel namen en wat ze doen. Dat zal de komende dagen wel komen. Ik heb nog even kort met de manager gezeten. Ze zijn hier veel makkelijker met mondkapjes. Buiten in het hotel hoef je geen mondkapje op, maar binnen wel. Maar dat scheelt al een hoop!

Mijn kamer valt heel erg tegen, zeker nadat ik een guest room heb gehad in Costa del Sol. Ik deel een kamer met een ander meisje. Zij is Spaans en volgens mij van activities. Ze kwam heel vriendelijk over. We hebben een kleine badkamer en geen keuken. We hebben gescheiden kamers met een eigen deur en sleutel. Mijn kamer is ongeveer 2 bij 5 meter, met een kledingkast, een klein kastje, een koelkast en een sofa, wat tegelijk ook mijn bed is. Ik heb geen normaal bed, ik heb geen raam in mijn kamer. We zitten ergens onder het hotel, we kunnen zo de tunnels inlopen onder het hotel. Mijn kamergenoot heeft de airco op heel koud staan, wat ik niet fijn vind. Ook zei ze dat ze vaak luide muziek opzet en dat ze rookt. Daar ben ik niet erg blij mee. Ik hoop dat we daar goede afspraken over kunnen maken, want ik moet daar nog wel een maand zitten. Het valt erg tegen. Het kwam best hard aan. Na de rondleiding, had ik even tijd voor mezelf. Ik heb even met thuis gebeld en kon alleen maar huilen. De kamer valt zo erg tegen. Ook moet ik weer nieuwe mensen leren kennen, terwijl zij al een tijd een hecht team zijn. Ik hoop echt dat het meevalt en dat ik hier nog een leuke tijd kan hebben.

Daarna ben ik mijn koffers gaan uitpakken en heb ik mijn werkkleding aangetrokken. Ik ben alleen gaan eten. Ik moest alles zelf uitzoeken en voelde me een beetje verdwaald. Ik kwam twee collega's tegen, maar die moesten al snel weg. Ik heb dus alleen gegeten. Daarna moest ik de box office doen tijdens de show. Dit was wel een mooie kans om alvast het entertainment team een beetje te leren kennen. Er kwam wel al een man naar mij toe die al zwemlessen geboekt had thuis. Hij komt morgenochtend naar ons toe om de zwemlessen te plannen. Er is nog een andere swim coach. Zij is ook Nederlands en was dit weekend een weekendje naar Nederland. Zij komt vanavond terug, dus we kunnen morgen gelukkig wel samen werken. Het was op zich een prima avond. Het is ook wel leuk om de shows hier te zien en te zien hoe zij dat hier doen, ondanks dat in alle Holiday Villages alles exact hetzelfde is. Ik ben benieuwd de komende maand. De manager zei dat het nu erg rustig is met aantal gasten, maar dat het vanaf half oktober al 70% volgeboekt is. Het lijkt erop dat de laatste twee weken erg druk gaan worden.

Na de box office heb ik me weer omgekleed. Ik heb geen of bijna geen wifi in de kamer, dus ik ben met mijn laptop bij het zwembad/ de bar/ het podium gaan zitten. Hier heb ik mijn verhaaltje geschreven, wat vandaag best een lang verhaal was. En dan ben ik vast nog dingen vergeten te zeggen, maar dat komt later wel. Daarna heb ik nog even met thuis gebeld.

Op dit moment ben ik nog de enige van Costa del Sol, maar omdat dat hotel sluit, komen waarschijnlijk nog een paar collega's over een paar dagen ook naar Ibiza. Het zou wel gezellig zijn om dan een paar bekenden te hebben hier.

Vandaag was het papa's verjaardag. Het was gek om dan niet thuis te zijn. Wel vond ik het erg leuk om op zijn verjaardag te mogen vliegen. Daar heb ik extra van genoten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ibiza

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 120
Totaal aantal bezoekers 39121

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: