Een paar dagen alleen - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Een paar dagen alleen - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Een paar dagen alleen

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

06 September 2021 | Spanje, Benalmádena

Vanmorgen vroeg is Malin naar Sevilla vertrokken. Ik heb haar niet weg horen gaan. Vanmorgen werd ik dus alleen wakker. Normaal moet ik altijd lang wachten op Malin, nu was ik lekker vroeg en kon ik na het ontbijt nog even terug naar de kamer om mijn tanden te poetsen. Normaal lukt dat nooit, omdat Malin te laat is.

Nadat ik alles had klaargelegd, heb ik nog even een paar baantjes gezwommen. Het was vandaag weer erg bewolkt, maar het water was wat minder koud. Het meisje van twee jaar kwam al vroeg, dus we konden de les wat eerder starten. Het gaat al steeds beter met trappelen met de benen, onder water gaan en visjes van de bodem pakken. Het is zo'n schattig meisje. Ze lacht de hele tijd, rent vaak weg, maar ze heeft het naar haar zin. Na de les heb ik nog wat baantjes gezwommen. Een gezin kwam naar mij toe en wilde zwemlessen boeken voor hun dochtertje van drie jaar. Ik heb direct de eerste zwemles gegeven. Onder water gaan is nog spannend, maar daar gaan we aan werken deze week. Toevallig kwam Marjolein even kijken en heeft ze me gelijk beoordeeld voor het assessment. Ze zei dat alles goed was, maar dat ik er alleen op moest letten om alle materialen, ook de niet gebruikte materialen op de kant, te ontsmetten in het water. Nou, als dat alles is. Na de les heb ik weer alles opgeruimd en me omgekleed. Ik heb in de kamer nog wat kleine dingetjes gedaan.

Om 12.00 uur was het tijd voor box office. Er kwam niemand, maar ik heb hier wel alvast wat papierwerk kunnen doen. Het is erg rustig in het zwembad, dus met de pool party waren er niet erg veel mensen die meededen. Woensdag komen er zelfs helemaal geen gasten aan... Donderdag nemen ze waarschijnlijk een beslissing over het open blijven of sluiten van het hotel. Veel mensen denken dat we gaan sluiten en ik ook.

Ondertussen heb ik nog steeds mijn salaris niet ontvangen, terwijl het 2 september naar mijn goede rekeningnummer is overgemaakt. HR had aan Marjolein gevraagd of ik mijn bank wilde bellen, om te vragen of het geld wel in verwerking is. Na de pool party heb ik even gebeld. Eerst kreeg ik een super onbeleefde vrouw aan de telefoon die zei dat wat ik zei niet klopte, dat zij niks kon doen en dat ik iets anders moest proberen. Ze liet me niet eens uitpraten. Boos heb ik de telefoon opgehangen. Direct belde ik nog een keer, en dit keer kreeg ik een rustige, vriendelijke man aan de telefoon. Hij heeft wel even kunnen kijken, maar zag geen mutaties. Hij gaf aan dat de verzender van het geld, oftewel TUI of de bank in Spanje, een onderzoek moeten starten waar mijn geld is gebleven. TUI wijst naar mijn bank en mijn bank wijst naar TUI/de Spaanse bank. Dat schiet niet op, waar blijft mijn geld?! Nadat hij mijn vraag had beantwoord, begon hij allemaal vreemde vragen te stellen over mijn spaargeld, wat ik ermee wilde doen, over huizen kopen en een hypotheek. Hier had ik helemaal niet om gevraagd. Ik onderbrak hem omdat ik moest lunchen en heb opgehangen. De ING blijft een rare bank, we hebben al veel problemen gehad daar.

Na de lunch had ik geen lessen. Ik heb een beetje in het water gehangen. Er waren erg weinig mensen in het zwembad. Toch kwamen een paar kinderen even kort spelen. Uiteindelijk heb ik nog even met de lifeguards gekletst en ben ik maar weer gaan opruimen.

Eerder had ik vlakbij het zwembad een klein bezempje gezien. Die heb ik meegenomen om ons balkon een keer schoon te maken, aangezien de schoonmaaksters dat niet doen en het wel vies is. Nu is het weer wat schoner en kunnen we weer op blote voeten lopen. Daarna heb ik even mijn verhaaltje geschreven en nog wat andere kleine dingetjes geregeld. Zoals bijna elke dag, ben ik weer even naar het strand gegaan en heb ik een paar keer een duik genomen en lekker liggen zonnen. Ik moest wel oppassen voor mijn rug, die nog steeds een beetje verbrand is. Ik ging bijtijds weer terug om nog even te douchen om daarna op tijd te gaan avondeten. Na het avondeten heb ik met Laura ganzenbord gespeeld bij het zwembad. Ten slotte hebben we naar de show gekeken.

Morgen vertrekt Mario. We hebben regelmatig met hem op het strand gezeten of wat samen gedaan, dus we wilden hem gedag zeggen. Hij zat op het strand met een groep, maar wij hadden niet zo'n zin om bij de hele groep te zitten. Eerst hebben we even met z'n tweeën op het strand gezeten en zitten kletsen. Uiteindelijk zijn we naar de groep gelopen om Mario gedag te zeggen. Daarna zijn we gelijk terug gelopen naar het hotel. We waren best moe en moeten morgen weer op tijd beginnen, dus we gaan lekker slapen.

De eerste dag alleen, zonder Malin, is me wel goed bevallen. Even wat momentjes voor jezelf, geen rekening hoeven houden met de ander en niet hoeven wachten. Dat was best fijn.

De afgelopen dagen merk je wel dat het in de avond, bijvoorbeeld op het strand, wat kouder wordt en dat je een vestje aandoet. Ook in bed 's nachts merk ik soms dat het wat kouder wordt. Ik ben benieuwd hoe het weer hier is in oktober, als ik dat ga meemaken...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Benalmádena

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 39116

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: