Vertrek en aankomst in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Vertrek en aankomst in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Vertrek en aankomst in Bangkok

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

19 Maart 2019 | Thailand, Bangkok

Hoe vaak heb ik al niet gezegd dat ik een mooie reis wilde maken? Dat ik de wereld wil zien, dat ik natuur en cultuur wil ontdekken. Het bleef tot voor kort altijd bij dromen. Nooit gedacht dat ik dat echt zou gaan doen, maar vandaag was het na veel voorbereiding zo ver!

Vroeg in de ochtend zijn we vertrokken naar Schiphol en ging het avontuur echt beginnen! Een lange vlucht voor de boeg met een relatief korte overstap van iets minder dan anderhalf uur op Singapore. Uiteindelijk vertrok het vliegtuig zo'n 20 minuten later dan gepland naar Singapore, waardoor de overstap nog krapper zou worden. Het resultaat was dat ik nu niet meer alleen regelmatig voor de trein heb moeten rennen, maar ook een keer van de ene kant van het vliegveld naar de andere kant van het vliegveld heb moeten rennen om de volgende vlucht te halen. Helaas dus van het mooie Singapore weinig kunnen zien. Na een korte vlucht kwamen we aan op het vliegveld van Bangkok. Na nog ruim een uur met de bus, kwamen we eindelijk aan in Bangkok. Al snel na aankomst werden we geconfronteerd met het grote verschil in het weer vergeleken met Nederland. Het is ontzettend warm en benauwd, dus de komende dagen moeten we even gaan wennen aan het weer. Blij om weer korte broekjes met shirtjes en een jurkje te kunnen dragen!

In de straten is zo goed als alles in het Thai aangegeven. Het is dus even uitzoeken hoe je ergens moet komen. Voorbijgangers waren direct erg gastvrij en vriendelijk in het vinden van de weg. Voordat we naar het hostel gingen, hebben we eerst nog een typisch Thais gerecht gegeten: Pad Thai met kip. Als alles zo lekker is als dit, dan belooft dat veel goeds voor de komende maand!

Na de lunch zijn we door de bekendste straat van Bangkok gelopen, Khao San Road. Je kijkt je ogen uit wat je allemaal ziet bij die kraampjes! Na het regelen van een aantal activiteiten voor de komende maand, zijn we naar het hostel gegaan voor een zeer welkome douche en het dumpen van alle spullen. Hier slapen wij waarschijnlijk de komende drie nachten in een gedeelde kamer met vier stappelbedden. Leuk om hier andere backpackers te leren kennen en verhalen en tips uit te wisselen!

Om de dag af te sluiten, hebben we nog even over de markt en in de stad rondgelopen en een ander lekker Thais gerecht geproefd. Om de eerste avond te vieren, ten slotte nog een cocktail (eigenlijk anderhalve cocktail) gedronken en genoten van de gezellige sfeer in de straat. Een positieve eerste indruk van Thailand en heel benieuwd naar de komende maand!

Na ongeveer 48 uur onderweg en wakker te zijn geweest, is het tijd om zo lekker m'n bed in te duiken. Morgen staan er weer leuke dingen op het programma!

Tags: Bangkok