Twee blondjes op stap in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Twee blondjes op stap in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Twee blondjes op stap in Bangkok

20 Maart 2019 | Thailand, Bangkok

Voor vandaag stond de fiets- en boottour door Bangkok op de planning. Om 6.30u werden we verwacht bij Co van Kessel. Aangezien het nog ongeveer een half uur met de taxi was, had ik de wekker op mijn telefoon gezet om 5.15u. Dus wij kwamen op tijd ons bed uit en hebben ons klaar gemaakt voor de dag. Om 6.15u stonden wij bij Co van Kessel. Tot onze verbazing was het wel heel donker in het gebouw. En toen keek ik op mijn horloge... en bleek het pas 5.15u te zijn! Een uur te vroeg, zonder dat wij dat eerder hebben gemerkt! Blijkt dat mijn telefoon de tijd niet automatisch goed overneemt. Eerste blonde actie van vandaag, al was het niet helemaal onze schuld. Niet meer op de tijd van m'n telefoon vertrouwen dus.

Een uur later begonnen we de fietstour. Een hele ervaring om door de smalle straatjes en steegjes te fietsen. Fietsen langs kleine, bijna zelf in elkaar gezette huisjes van de locals die bezig zijn met hun dagelijkse dingen. Vervolgens door naar het drukke Chinatown. En wat moet je doen als je de gids kwijtraakt? Stop and smile! Gelukkig was dit niet nodig. Na een stop bij een tempel met een enorm grote gouden Boeddha, verruilden we de fiets voor de longtailboat en hebben we gevaren langs huisjes op palen boven het water. Daarna hebben we buiten het centrum van Bangkok nog een stukje gefietst langs rijstvelden, bananenbomen en kokosbomen, waarna we een gebakken banaantje, een gebakken zoete aardappel en een rijstwafel met caramel hebben geproefd. Dit smaakte heel goed! Na nog een klein stukje fietsen, hebben we met elkaar genoten van een heerlijke en zeer uitgebreide typisch Thaise lunch. Na het laatste stukje terug varen met de longtailboat, hebben we de tour afgesloten. Het was een indrukwekkende ervaring!

In de middag besloten we een tempel te bezoeken: Wat Arun. Aangezien we in de ochtend eigenlijk te veel hadden betaald voor onze taxi, besloten we met de boot naar de tempel te gaan. De titel van dit verhaal is typisch voor onze reis naar deze tempel. Vanaf de fietstour hadden we eerst kaartjes gekocht voor de verkeerde boot. Daarna zijn we vanaf de goede boot te vroeg uitgestapt en moesten we opnieuw een half uur wachten én een nieuw kaartje kopen. Nu denk je, drie keer is scheepsrecht, maar helaas. Ook bij de derde boot stapten we te vroeg uit. Het laatste stukje zijn we maar naar te tempel gaan lopen. Uiteindelijk was het bezoeken van de tempel het zeker waard!

Kortom, een indrukwekkende dag met veel blonde acties. Hopelijk genoeg voor de rest van de reis!

• 20 Maart 2019 - 08:25

Joop:

Je kan er om lachen.

• 20 Maart 2019 - 08:43

Nicolette:

Meiden, laten we er maar vanuit gaan dat jullie gewoon nog ff moeten wennen aan het Thaise klimaat...