Relax dagje - Reisverslag uit Būr Safājah, Egypte van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Relax dagje - Reisverslag uit Būr Safājah, Egypte van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Relax dagje

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

05 Oktober 2022 | Egypte, Būr Safājah

Om 5.00 uur ging de wekker. Erg vroeg, maar waarschijnlijk wel de moeite waard. We trokken onze bikini aan, aten snel wat en pakten onze spullen. Bij het strand zat de reisgenoot al te kijken naar de zonsopgang, die bijna zou komen. Niet heel veel later kwam de zon echt op. Het was een hele mooie zonsopgang. We waren niet de enige die van de zonsopgang genoten.

Om 5.50 uur werd de poort van de pier geopend. Ook hier waren we niet de enige die wilden gaan snorkelen. Om 6.00 uur lagen we al in het water. Er waren ontzettend veel vissen in alle kleuren. Het was echt super mooi en nog heerlijk rustig. Ook het water was nog erg rustig. Uiteindelijk hebben we van de ene pier naar de andere pier gezwommen en weer terug. Helaas zijn we geen schildpadden en dolfijnen tegen gekomen, maar het was zeker de moeite waard om zo vroeg op te staan.

Na de duik hebben we ons even afgespoeld onder de douche. Daarna zijn we gaan ontbijten. Het was een heel uitgebreid buffet en heel erg lekker.

Eenmaal terug in de kamer hebben we weer onze bikini aangedaan en zijn we op het strand op een bedje gaan liggen. Ik wilde niet in de zon, dus ging liggen in de schaduw van de parasol. We hebben even liggen rusten en dat was heerlijk. Alleen jammer dat ik niet zo goed kan stil liggen. De zon stond nu nog goed, dus al snel wilde ik weer even gaan snorkelen. Dit keer waren er al meer mensen en minder vissen. Het was eigenlijk al minder mooi dan vanmorgen. Toch was het weer een heerlijke duik.

Daarna zijn we weer gaan opdrogen op het bedje. We hebben nog met een paar reisgenoten gepraat en ik heb een sudoku gemaakt. In de hotelkamer hebben we nog wat gegeten van wat over was van de lunch de afgelopen dagen. We hebben nog steeds niet alle souvenirs gekocht die we wilden kopen. Daarom gingen we naar de winkeltjes bij het hotel. Hier zijn we in ieder geval weer geslaagd voor een souvenirs.

Voor de lunch merkte ik dat ik enorm verbrand was op mijn boven benen en mijn rug, terwijl ik in de schaduw van de parasol heb gelegen. Geen goede parasol blijkbaar, want ik ben toch erg verbrand.

Uiteindelijk hebben we weer een duik genomen in de zee. Dit keer was het water erg troebel en waren er nog minder vissen. Nu was het eigenlijk niet meer zo mooi snorkelen, jammer genoeg. Daarom zijn we er ook weer vrij snel uitgegaan. We hebben nog even een duik genomen in het zwembad om het zout van ons af te spoelen. Daar hebben we met nog wat reisgenoten staan kletsen.

De zon ging al bijna weg achter het hotel, maar we konden nog even opdrogen op ons strandbedje. Toen de zon achter het hotel weg was, hebben we nog een kaartspelletje gespeeld. Je merkte wel dat het zonder de zon gelijk wat afkoelde.

Ik had toch nog naar een souvenirs willen kijken in het winkeltje en daarom liepen we weer even terug. Hier zijn we weer geslaagd voor nog een souvenirs.

In de hotelkamer hebben we gedoucht. Ook hebben we de backpack weer ingepakt. Dit was helaas de laatste dag aan het strand. Ik hoop wel morgenochtend vroeg nog even te snorkelen. Daarna vertrekken we weer naar Cairo.

Voor we gingen eten, hebben we nog even een kaartspelletje gespeeld. Vanavond hebben we met de hele groep gegeten in het restaurant. Dat was weer erg lekker. Daarna hebben we nog met een paar reisgenoten de reis een beetje nabesproken. We waren allemaal erg moe en zijn daarom weer terug gegaan naar de kamer. Toch wilde ik nog even bij het strandje kijken en naar de sterren kijken. Daarna hebben we ons echt klaargemaakt om te gaan slapen. Helaas wat later dan gisteren, nu 21.45 uur. Morgen nog één keer vroeg op voor de zonsopgang en het vroeg snorkelen.