Op weg naar Cairo - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Op weg naar Cairo - Reisverslag uit Caïro, Egypte van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Op weg naar Cairo

06 Oktober 2022 | Egypte, Caïro

Ook vanmorgen stond de wekker weer vroeg: 5.00 uur. Ik wilde graag de zonsopgang nog een keer zien en 's ochtends vroeg snorkelen. De zonsopgang was weer erg mooi. Toen we konden gaan snorkelen om 6.00 uur, bleek dat het water erg troebel was door de hoge golven. Helaas was het daardoor niet heel mooi. Na vijf minuten besloten we er maar weer uit te gaan. In de hotelkamer hebben we gedoucht en nog wat spullen ingepakt. Daarna zijn we lekker gaan ontbijten. Het was een uitgebreid buffet met veel lekkere dingen. Na het ontbijt hebben we de laatste spullen ingepakt. We hadden nog wat tijd over, dus we hebben nog even langs het strandje gelopen met de voeten in het water. Het was weer fijn.

Daarna begon de busreis van maarliefst acht uur. Het was een lange zit, met tussendoor drie stops. Rond 17.30 uur kwamen we in het hotel in Cairo aan. Dit was hetzelfde hotel en toevallig kregen we ook dezelfde kamer. Bij het inchecken heeft de reisgids ons gedag gezegd. Morgen reizen we zelfstandig naar het vliegveld. Gek eigenlijk dat de reisgids je niet tot het laatste moment begeleid.

Op de hotelkamer hebben we ons ingecheckt voor de terugvluchten. Daarna zijn we met bijna de hele groep gaan eten in het restaurant in het hotel. De reisgenoot die in Luxor was achtergebleven met corona was hier gisteren al aangekomen en vliegt morgen met ons mee naar huis.

Na het eten gingen we gelijk door naar de markt. Hier waren we al eerder geweest, maar veel mensen wilden nog souvenirs kopen. Wij waren ook nog op zoek naar souvenirs. Met twee taxi's gingen we naar de markt. Dit was echt een taxirit met doodsangsten. Het is bizar hoe ze hier rijden. Geen rechte lijnen, kriskras door elkaar, alleen maar getoeter, bellen tijdens het rijden, super dicht langs elkaar, voetganger die random vlak voor de auto oversteken. Dat er geen gewonden zijn gevallen is een wonder. Gelukkig kwamen we heelhuids op de markt aan. Het was erg druk, maar wel gezellig. Al snel slaagden we voor ons eerste souvenirs. Afdingen gaat nu veel beter dan in het begin. Niet veel later slaagden we voor de andere souvenirs. Ook hier hebben we flink afgedongen. We hebben de hele markt nog afgezocht naar souvenirs voor de andere reisgenoten. Toen iedereen alles had, hebben we weer een taxi naar het hotel genomen. Het was weer complete chaos op de weg. Ik kan er maar niet over uit hoe het hier gaat. Toch kunnen ze wel snel reageren en goed rijden en lijken ze een soort van te begrijpen hoe anderen zich in het verkeer gedragen. Wij waren blij dat we weer veilig bij het hotel waren.

In de hotelkamer wilde ik mijn verhaaltjes plaatsen van de afgelopen dagen, maar waarbenjij.nu deed het alweer niet. Daardoor kon ik de verhaaltjes weer niet plaatsen. Erg vervelend.

Ondertussen is het al erg laat, bijna 00.00 uur. Morgen vertrekken we in de middag weer naar Nederland. Het zal een lange reisdag worden, dus nu gaan we lekker slapen. Onze laatste nacht in Egypte.