Weer thuis! - Reisverslag uit Waddinxveen, Nederland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Weer thuis! - Reisverslag uit Waddinxveen, Nederland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Weer thuis!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

31 Oktober 2021 | Nederland, Waddinxveen

Vannacht heb ik niet erg goed geslapen. Ik ben een paar keer wakker geworden en kon niet echt goed in slaap komen. Ik was ook al ruim voor de wekker wakker die om 5.15 uur stond. Gelukkig kon ik vannacht wel wat langer slapen doordat de wintertijd in ging. Ik was al op tijd mijn bed uit en heb me omgekleed. Ik heb even mijn tanden gepoetst en daarna kon ik mijn koffer definitief dicht doen. Hij was ontzettend zwaar. Hij mocht 32 kg wegen. Ik was heel benieuwd hoeveel hij zou wegen en hoopte maar dat hij niet te zwaar zou zijn. Ik heb mijn bed afgehaald en alle handdoeken en beddengoed in de gang gelegd. Daarna heb ik alle kastjes en mijn hele kamer gecheckt om te kijken of ik niks vergeten was. Rond 5.45 uur stond ik al buiten. Het was nog erg donker natuurlijk. Ik heb nog even een rondje rondom het zwembad gelopen en naar de sterren gekeken. Het was eigenlijk helemaal niet koud, maar ik had wel mijn lange spijkerbroek aan, een shirtje met lange mouwen en mijn Holliday Village hoody. Veel te warm natuurlijk. Daarna heb ik de sleutel van mijn kamer ingeleverd.

Om iets na 6.00 uur kwam de bus al, een kleine touringcar. Maar ik was nog de enige die buiten stond te wachten. Er moesten nog vijf anderen komen. Gelukkig kwamen die ook al aan. Eén iemand was opgestaan om ons gedag te zeggen. Daarna zijn we vertrokken. Het was wel gezelliger om met een groepje te vertrekken in plaats van dat je alleen vertrekt. We reden eerst nog langs een ander hotel van TUI, waar we nog twee mensen hebben opgehaald. Ten slotte reden we door naar het vliegveld.

Saskia en ik moesten inchecken bij een balie helemaal aan de andere kant. Alle anderen moesten binnen Spanje vliegen om 8.30 uur. Ook de vriend van Saskia. Hij vloog via Barcelona, dus met een tussenstop, naar Amsterdam. Saskia en ik hadden een rechtstreekse vlucht. Zij waren al klaar met inchecken en Saskia en ik stonden nog te wachten. Het was ontzettend warm op het vliegveld. De andere vier gingen al door de douane en bij een restaurantje koffie drinken. We zouden ze daar later zien.

Bij het inchecken bleek mijn koffer 24 kg te wegen. Dat viel dus reuze mee, gelukkig! Ook bij Saskia was alles goed gegaan. We waren ook vrij snel door de douane heen. Saskia ging al direct naar het restaurantje. Ik moest even naar de wc en moest daarvoor een stukje lopen. Op de terugweg liep ik langs de vliegtuigen en zag ik dat het last call was voor de vlucht naar Barcelona waar drie collega's heen moesten. Ik liep snel terug naar het restaurant en daar zaten ze nog rustig koffie te drinken. Ik zei dat het last call was en toen hebben we snel afscheid genomen en zijn ze naar de gate gegaan. Als ik niet was langs gelopen, hadden ze dus gewoon hun vlucht gemist...

Saskia, Lucas en ik waren over. Onze vlucht ging om 9.10, van Saskia en mij naar Amsterdam en van Lucas naar Madrid. We hebben nog even zitten kletsen, maar we konden al snel het vliegtuig in. We hebben afscheid genomen en zijn het vliegtuig in gestapt. We vlogen met het Peter Pan Transavia vliegtuig. We zaten al vrij snel op onze stoel. Ik op 28F, naast het raampje, en Saskia achter mij op 29F. Het vliegtuig liep langzaamaan vol. Uiteindelijk zijn we iets later vertrokken. Toen we de lucht in waren, hadden we nog prachtig uitzicht over Ibiza. We konden het hele eiland zien en alle plekken waar we zijn geweest. Ook vlogen we over ons hotel heen. Super leuk! Daarna heb ik een beetje uit het raampje gekeken en wat gelezen. Het was erg bewolkt, dus er was niet veel te zien. Toen we in Nederland aan kwamen, zag ik de Erasmus brug en heel Rotterdam. We vlogen over Den Haag langs de kust omhoog. Ik heb de Formule 1 in Zandvoort gezien en ook nog mijn oude werk en huisje in IJmuiden. Heel erg leuk! We landen om 11.30 uur op de Polderbaan. Na drie maanden weer op Nederlandse bodem. Het was fijn om weer terug te zijn.

Het duurde even voor we bij de gate waren en voor we het vliegtuig uit konden. Daarna moesten we ook nog een heel stuk lopen naar de bagageband. Toen ik de hal binnen kwam, zag ik direct de jas van mijn zusje achter het glas. Ik begon te zwaaien en zij zagen mij ook! We checkten waar we onze bagage konden ophalen en dat was de band waar zij stonden. Ik heb ze eerst gedag gezegd door het glas heen en had wel wat tranen in mijn ogen. Ik had zo uitgekeken naar dit moment en was zo blij om ze weer te zien. Daarna heb ik met Saskia op de koffers gewacht, die we gelukkig al snel hadden. We konden zonder iets te laten zien door de douane naar buiten. Hier kon ik eindelijk mijn moeder en zusjes weer een knuffel geven. Ik was zo blij! Ze stonden daar met een spandoek met: Welkom thuis, Nathalie, met de Spaanse en Nederlandse vlag. Ik was zo blij! Daarna heb ik afscheid genomen van Saskia en zijn we naar de auto gelopen. Ik had erg trek en ze hadden een stukje ontbijtkoek voor me meegenomen. Dat was wel weer erg lekker!

In de auto hebben we al wat bijgepraat, voor zover we dat niet hadden gedaan via videobellen. We hebben verhalen gewisseld over mijn avontuur, de reis naar Boedapest van mijn zusje met haar vriend en de reis naar Curaçao van mijn moeder en mijn zusje. Heel leuk. We waren al snel weer thuis. Ondertussen regende het alweer.

Thuis heb ik gelijk alle huisdieren geknuffeld. Wat fijn om ze weer te zien. Ik heb ze echt gemist. Daarna hadden we even een momentje met z'n vieren. Natasja ging de middag weg voor een afspraak en Michelle ging eind van de middag weer terug naar Den Bosch. We hebben gelijk alle souvenirtjes gegeven van alle vakanties. Erg leuk! Ook hebben we even samen wat gegeten voor lunch. We hebben nog een kopje thee gedronken met een stukje zelfgemaakte appeltaart van appels uit de tuin. Heerlijk!

In de middag heb ik mijn koffer uitgepakt. In de pauze heeft mijn moeder foto's laten zien van Curaçao. Dat zag er wel erg mooi uit! Daarna heb ik de koffer verder uitgepakt. Het handwasmiddel was gaan lekken, waardoor één toilettas helemaal onder zeep zat. Dat was wel even schoonmaken. Toen ik bijna klaar was, kwam de vriend van mijn zusje langs om hallo te zeggen en even wat te drinken. We hebben wat gepraat over de reizen. Uiteindelijk zijn zij weer vertrokken naar Den Bosch.

Ik heb de rest van de middag nog even zitten kletsen met mijn moeder. Daarna gingen we al eten, wat voor mij erg vroeg was. Ik had een aantal dingen bedacht die ik weer graag wilde eten en vandaag was dat een zelfgemaakte hamburger en raspatat. We hebben samen de raspatat gehaald en hebben daarna thuis de hamburger in elkaar gezet. We hebben gezellig samen aan tafel zitten eten en nog meer gekletst. Dat was weer erg gezellig.

Na het eten ben ik mijn verhaaltje gaan schrijven over vandaag. Inmiddels heb ik 101 verhaaltjes geschreven. Dat is erg veel, wel een heel boekwerk! Daarna heb ik samen met mijn moeder Expeditie Robinson gekeken met een stukje appeltaart. Genieten!

Ik vind het heel erg fijn om weer thuis te zijn. Het was een heel bijzonder avontuur. Ik heb heel veel geleerd, nieuwe vrienden gemaakt, nieuwe ervaringen opgedaan, nieuwe omgeving ontdekt en minder leuke momenten gehad. Alles bij elkaar ben ik super blij en trots dat ik dit heb gedaan en heb mogen doen. Ik ben een hele ervaring rijker en had dat niet willen missen. De komende paar dagen ga ik even bijkomen hiervan en wat tot rust komen. Eigenlijk heb ik nu gewoon een vakantie nodig haha. Als ik wat meer uitgerust ben, wil ik heel graag weer met vrienden afspreken en wat andere, nieuwe dingen gaan oppakken. Ook daar kijk ik erg naar uit.

Voor nu wil ik alle lezers bedanken die mijn avontuur hebben meegelezen en hebben meegeleefd. Na 101 dagen zit het er dan op. Op zich vind ik het ook wel lekker om nu elke avond weer naar bed (mijn eigen echte bed!) te gaan zonder dat ik eerst een verhaaltje 'moet' schrijven. Stiekem gaat daar best veel tijd in zitten. Maar niet getreurd, één van de dingen die ik wil gaan doen, is een kinderboek schrijven. Ik hoop dat dit lukt zoals ik in gedachten heb. Over een tijdje hebben jullie dan weer iets nieuws om te lezen van mij, maar dan ik een boekvorm! En natuurlijk: meer verhalen gaan volgen, want ik wil zeker nog een paar vette reizen gaan maken! :D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Waddinxveen

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 871
Totaal aantal bezoekers 39145

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: