Dag 100, de laatste dag - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Dag 100, de laatste dag - Reisverslag uit Ibiza, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Dag 100, de laatste dag

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

30 Oktober 2021 | Spanje, Ibiza

Vanmorgen werd ik weer bijtijds wakker. Ik ging eruit en ben rustig gaan ontbijten. Het is nu ook echt rustig in het hotel, omdat veel gasten al weg zijn. Helaas regende het wel en zou het ook de hele dag blijven regenen. Toen ik terug was in mijn kamer, besloot ik om alvast te beginnen met inpakken. Ik had de koffer open in mijn kamer neergelegd, waardoor ik gelijk niet meer kon lopen in mijn kamer. Om 10.00 uur had ik nog een les, maar door de regen dacht ik al dat de les toch niet door zou gaan. Ik ben me wel klaar gaan maken voor de les, maar toen ik het meisje bij het zwembad zag, hebben we de les toch gecanceld. Ik heb haar wel haar certificaat gegeven, waar ze blij mee was. Dat was dus mijn laatste 'zwemles' en gisteren was dus echt mijn laatste zwemles.

Sinds ik in Ibiza ben, hebben we 47 kinderen gehad. Ter vergelijking, in Costa del Sol hebben we in het hele seizoen 24 kinderen gehad. Dat is een behoorlijk verschil. Hier heb ik toch nog best veel en hard gewerkt!

Toen ik terug was in mijn kamer, ging ik weer verder met inpakken. Ik was al op de helft, dus nu ging ik verder met de andere helft. Het werd al erg proppen. Ik heb geprobeerd alles zo netjes en strak mogelijk in te pakken. Daarna nam ik even een pauze en heb ik een aflevering van een serie gekeken. Saskia had nog haar laatste les om 11.30 uur, maar ook die ging niet door. Toen zijn we samen de materialen van het zwembad naar de storage room gaan brengen. We besloten om nog samen even een duik te nemen in het zwembad in de regen. Als je er eenmaal in bent en wat baantjes zwemt, dan gaat het wel met de kou. Het is vooral het stil hangen tijdens een les waardoor het niet te doen is. Na ongeveer een kwartier zijn we er weer uitgegaan. Ik heb weer even een warme douche genomen en moest daarvoor al mijn spullen weer uit mijn koffer halen. Na het douchen moest ik het weer in mijn koffer stoppen. Het was het wel waard om nog even een laatste duik te nemen samen.

We moesten ook nog de materialen tellen, wat Saskia al voor een deel had gedaan, maar haar laptop was stuk. Dit zouden we dan na de lunch doen. Bij de lunch was er al veel minder eten en was het erg rustig. Je merkt al een paar dagen dat het hotel bijna gaat sluiten. Na de lunch zijn Saskia, Danny en ik naar de manager gegaan. Hier hebben we onze kleding ingeleverd (ik heb mijn lekkere warme hoody gehouden, en ook nog een zwem shirt en T-shirt gehouden). Ook moesten we nog liquidation doen, wat zo was gebeurd. We hebben de gezondheidsverklaring geprint die we moeten invullen om weer terug te gaan naar Nederland. Ten slotte moesten we nog een document tekenen voor het einde van het contract. Voordat we weg gingen, vroeg ik nog waar ik klachten kan indienen. De manager zei dat ik een mail naar hem kon sturen. Ik zei dat ik het liever naar iemand anders zou doen. Ik wil namelijk onder andere een klacht indienen over hem en dat ga ik niet naar hem mailen. Ik kon ook nog op een andere manier klachten indienen. Daar ga ik later nog even naar kijken. Hierna hebben we nog even wat materialen geteld en toen waren we echt helemaal klaar met werken. Wat een lekker gevoel!

In mijn kamer heb ik nog eens naar de duikfilmpjes gekeken en wat leuke foto's daaruit gehaald. Ook wilde ik alvast mijn handbagage inpakken, maar toen zag ik dat de achterkant van mijn rugzak ook beschimmeld was. Wat een drama. Ik heb het geprobeerd schoon te maken en liet de tas drogen. Het was op dat moment even droog, dus ik besloot om een rondje rondom het hotel te lopen over de rotsen. Het was een lekkere wandeling en daarbij heb ik het droog gehouden. Ook wilde ik nog even lopen over de rotsen aan de andere kant van het strand en naar de kliffen kijken. Die wandeling regende het helaas wel en ben ik een beetje nat geworden. Ik heb nog een laatste keer over het strand gelopen en ben toen weer terug naar het hotel gegaan.

Bij het zwembad heb ik onder een afdak in de regen weer een aflevering gekeken van een serie. Daarna heb ik in mijn kamer mijn verhaaltje geschreven. Voor de afwisseling heb ik bij het zwembad weer een aflevering gekeken. De anderen waren niet op tijd terug van de sportschool voor het eten in het restaurant. Daarom heb ik alleen gegeten. Er was bijna niemand in het restaurant en er was ook niet meer zo veel eten. Dit was dan ook de laatste avond.

Na het eten heb ik nog even met thuis gebeld. Morgen ga ik ze eindelijk weer zien! Om 21.30 uur hebben we nog met z'n zessen een film zitten kijken bij Lucas in de kamer. Dat was erg gezellig. Ten slotte hebben we nog een foto samen gemaakt.

Ik heb nog even mijn thee opgemaakt en een rondje gelopen in het hotel. Het is wel gek om hier voor de laatste keer rond te lopen en het avontuur af te sluiten.

In mijn kamer heb ik alle laatste spullen in de koffer gestopt en getest of de koffer dicht kon. Gelukkig kan hij dicht, maar hij is wel ontzettend zwaar. Als hij maar niet zwaarder is dan 32 kg... Dat gaan we morgen zien.

Inmiddels gaat over vijf uur de wekker al. Ik begin nu wel een beetje moe te worden. Ik hoop dat ik vannacht nog een beetje kan slapen. Dan is morgen eindelijk de dag!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Ibiza

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 190
Totaal aantal bezoekers 39108

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: