Formentera! - Reisverslag uit Formentera, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Formentera! - Reisverslag uit Formentera, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Formentera!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

25 Oktober 2021 | Spanje, Formentera

Vanmorgen was ik alweer voor de wekker wakker. Mark lag nog te slapen. Toen hij ook wakker was, hebben we ons aangekleed en alle spullen alvast klaargelegd. Daarna zijn we gaan ontbijten. Dit keer hadden we wat meer gegeten, omdat we gisteren best wel trek hadden. Ook hebben we weer wat meegenomen voor lunch. Eerst moesten we in de ochtend nog tanken, voordat we de auto terug zouden brengen. We gingen hier bijtijds weg. Ik reed, want Mark mag natuurlijk officieel niet rijden. Ik had gisteren een tankstation gezien halverwege Sant Antoni. Maar we reden ineens zo lang en blijkbaar had Mark de navigatie ingesteld op een tankstation helemaal aan de andere kant van Sant Antoni. Daardoor waren we laat, want er stond ook een lange rij bij het tankstation. Op de terugweg zagen we wel het tankstation halverwege die ik gisteren had gevonden. Zonde van de tijd. Gelukkig deed de man van de autoverhuur niet zo moeilijk dat we iets te laat waren. We hadden de auto zo ingeleverd. Wel waren we daardoor iets laat voor de bus. We hebben flink doorgelopen en uiteindelijk nog even bij de bushalte zitten wachten. Rond 11.30 uur waren we eindelijk in Ibiza Stad. We hebben een kwartiertje gelopen naar de haven. We kwamen daar een paar minuten voor twaalf aan en de volgende boot ging om 12.00 uur. We konden nog heel snel een ticket kopen en mee met deze boot. Wat een geluk! Het was best een grote boot/ catamaran. Het was al erg druk, dus we waren binnen gaan zitten. Het was leuk om een half uurtje te varen. Hierbij kwam ik ook langs het zuidelijkste puntje van het eiland waar ik eerder heb gelopen. Leuk om te zien!

Rond 12.30 uur kwamen we aan op Formentera. We liepen gelijk naar een gebouwtje waar je een auto kon huren. Het was iets duurder dan ik had gedacht, maar toen we naar de auto liepen, bleek het ook een dikke auto te zijn. Het was een hele grote, luxe auto met veel opties. Dat hadden we niet verwacht. Ondanks dat ik officieel de chauffeur was, heeft Mark gereden, omdat ik de auto erg ingewikkeld vond en Mark de auto geweldig vond.

De eerste stop was Ses Illetes. Dit was een prachtig strandje met uitzicht op wat eilandjes en Ibiza en met bijna wit zand en helderblauw water. Wauw! Het leek Thailand wel. We hebben een stukje over het strand gewandeld naar de lifeguards en hebben uiteindelijk een duik genomen. Het was heerlijk! En het was heel zonnig en super lekker weer. Het kon niet beter! Na de duik zijn we weer terug gelopen naar de auto. De volgende stop was Punta Prima-toren. Dit was een stukje onverhard rijden, maar hier had je prachtig uitzicht over de hoogste kant van het eiland en de kliffen. Hier zijn we ook nog even naar het torrentje gelopen. Het was heel erg mooi. Inmiddels was het alweer 14.30 uur. We besloten om door te rijden naar een uitzichtpunt in de bergen, Mirador de Formentera. Het was een slingerweggetje omhoog en toen we boven waren hadden we prachtig uitzicht over Ibiza en Formentera. Wauw! Ten slotte zijn we doorgereden naar het verste punt, Far de la Mola. Dit was een vuurtoren op een klif. Hier had je uitzicht over de zee. Het was weer erg mooi en ook erg hoog. We hebben even kort een stop gemaakt.

Het was zo lekker weer. We besloten om terug te rijden. Eerst hebben we een korte stop gedaan in Es Caló de Sant Agusti. Dit was een klein plaatsje met rotsen en mooi uitzicht. Daarna zijn we doorgereden naar het strandje Es Arenals. Dit was alweer een prachtig strandje. Eerst hebben we nog lekker liggen zonnen. We waren erg moe, en vielen eigenlijk bijna in slaap. Daarna hebben we nog even een duik genomen. Het was weer super helder water met bijna wit strand. Het bleef lang ondiep, maar op een gegeven moment werd het erg diep. We hebben nog wat gefilmd met de onderwater camera. We zijn erg benieuwd naar deze beelden. Uiteindelijk was het alweer 17.00 uur. We besloten om verder te rijden naar een ander uitkijkpunt, Es Cap de Barbaria. Dit was weer een stukje rijden, maar gelukkig konden we helemaal door naar de vuurtoren, in plaats van dat we de laatste drie kilometer moesten lopen. Het zonnetje was al wat lager en het was een prachtig uitzicht over de zee. Op een gegeven moment ontdekten we een grot, Cova Foradada. We konden met een ladder naar beneden door een gat in de grond. Door de grot liep je richting de zee, waar je prachtig uitzicht had over de zee vanuit een grot op grote hoogte. Wauw!

Het was al weer wat later en we reden terug naar La Savina, het startpunt. Hier hebben we de dikke auto weer ingeleverd. Dit was gelukkig zo gedaan. We wilden eigenlijk de zonsondergang kijken, maar er zaten nog net wat bergen voor. Daarom besloten we om een hapje te eten bij het restaurant vlak bij de boot. Hier hadden we een lekkere cheeseburger met wat patatjes. Een ouder Frans stelletje kwam tegenover ons zitten en zij ging met ons praten. Nadat we klaar waren met eten, zijn we snel de boot op gegaan. De boot zou over tien minuten, om 20.00 uur vertrekken. Inmiddels was het natuurlijk al donker, dus in het donker zijn we terug gevaren naar Ibiza. Op Ibiza hebben we nog een stukje gelopen in de haven en een lekker ijsje gegeten. Het was best afgekoeld en ik liep nog steeds met een korte broek rond. Ik had het dus vrij koud. Maar gelukkig moesten we nog een stukje lopen naar de bus, waardoor ik het weer warmer kregen. Om 21.45 uur hadden we de laatste bus terug naar Sant Antoni. Hier moesten we nog een stukje terug lopen naar het hotel.

We waren erg blij om weer terug te zijn. Ik heb snel een lange broek aangedaan. In de ochtend had ik mijn volle prullenbak buiten de deur gezet, zodat de schoonmaakster die kon legen. Toen ik terug kwam, zag ik mijn prullenbak niet meer, maar wel de volle prullenbak van mijn kamergenoot voor haar deur. Zij heeft mijn schone prullenbak ik haar kamer staan, omdat zij haar prullenbak is vergeten. Nu heb ik geen prullenbak meer. Wat een stomme kamergenoot...

Als afsluiting van de mini-vakantie hebben we nog een laatste cocktail gedronken in het hotel. We hebben nog even gezellig zitten kletsen en foto's zitten kijken. Mark had alvast ingecheckt voor zijn terugvlucht morgen. We waren erg moe en om 00.15 uur gingen we terug naar de kamer en hebben we ons klaargemaakt om te gaan slapen. Mark sliep al snel en ik heb nog even mijn verhaaltje geschreven.

We hebben enorm veel geluk gehad met het weer. Het was echt prachtig weer, lekker temperatuurtje en lekker zonnetje. Het was perfect. Ook lekker om even een duik te nemen. En dat eind oktober. Formentera was echt een klein paradijsje. We hebben volop genoten. Ik heb echt drie dagen het gevoel gehad dat ik een mini vakantie had. Het was super gezellig samen met Mark en ik vond het heel leuk om dit samen te doen. Dat heeft het wel extra leuk gemaakt. Voor mij was dit de perfecte afsluiter van drie maanden werken in Spanje.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Formentera

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 39113

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: