Het hoogste punt! - Reisverslag uit Sant Josep de sa Talaia, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Het hoogste punt! - Reisverslag uit Sant Josep de sa Talaia, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Het hoogste punt!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

05 Oktober 2021 | Spanje, Sant Josep de sa Talaia

Vandaag was mijn vrije dag. Het was eindelijk weer echt mooi weer, met strakblauwe lucht en zon. En dat was precies wat ik wilde vandaag! Vanmorgen had ik de wekker niet gezet, maar ik word elke keer toch rond 8.30 uur wakker. Ik ben rustig gaan ontbijten en daarna heb ik al mijn spullen ingepakt voor vandaag. Ik ben naar de busstop gelopen om de bus naar Sant Josep te gaan. Ik heb daar helaas ruim een half uur moeten wachten.

In Sant Josep ben ik rond 11.00 uur begonnen aan het beklimmen van de hoogste berg op Ibiza, Sa Talaia. Voor ik begon, zag ik een kat met een salamander in zijn bek, het staartje bungelde. Blijkbaar een lekkere maaltijd? Het begin van de klim was een beetje pittig, maar als snel was het goed te doen. Het uitzicht werd steeds mooier. Met 45 minuten was ik boven. Hier waren meerdere masten en meerdere hoogste punten. Ik heb daar genoten van het uitzicht, wat gegeten en gedronken, een beetje heen en weer gelopen en foto's gemaakt. Het was zo helder dat ik zelfs het vaste land van Spanje heel goed kon zien. Ik kon heel ver kijken over Ibiza en heel veel zien. Het was heel gaaf en mooi! En het mooiste van allemaal: ik kwam hier weer dezelfde gele vlinder tegen als op de bergen in Costa del Sol. Vandaag was papa dus weer bij mij toen ik de berg beklom!

Na ruim een uur ging ik weer naar beneden. Dit ging erg snel, ik was al met een half uurtje beneden. Ik heb nog even in het dorpje rondgelopen, maar daar was ik met tien minuten wel mee klaar. Ik besloot om terug te lopen naar het hotel. Het was bergafwaarts, dus dat was goed te doen. Uiteindelijk heb ik ruim een ruim erover gedaan om bij het strandje bij het hotel te komen. Dat was eigenlijk wel prima en een lekkere wandeling. Een paar collega's waren op het strandje. Zij gingen over een kwartier naar de sportschool, dus ik heb nog even bij ze gezeten. Daarna zijn we terug gelopen naar het hotel, heb ik me omgekleed en ben ik weer terug gegaan naar het strand. Ik heb gelijk een duik genomen. Helaas was het water niet zo helder om goed te kunnen snorkelen en was het water vies van het zeewier. Ik heb een korte duik genomen en ben daarna gaan opwarmen in de zon. Ik heb even lekker liggen rusten en een woordzoekertje gedaan. Om 18.00 uur ging ik weer naar het hotel. Ik wilde een douche nemen, maar mijn kamergenoot begon precies met douchen. Ik heb daarom eerst maar mijn verhaaltje voor vandaag geschreven. Toen ik terug kwam in de kamer, was de douche gelukkig vrij. Ik heb snel gedoucht en was precies op tijd voor mijn online meeting met Theo, over studie en allerlei andere persoonlijke dingen om weer even bij te kletsen. Dat was erg gezellig! Daarna ben ik met een groepje gaan eten. Na het eten hebben we met z'n zessen weer twee afleveringen van een serie gekeken, Squid Game. Ten slotte heb ik nog twee afleveringen van een andere serie gekeken bij het zwembad met een kopje thee. Uiteindelijk ging ik best laat slapen, maar gelukkig kon ik morgen uitslapen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Sant Josep de sa Talaia

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 101
Totaal aantal bezoekers 39108

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: