Caminito del Rey, of toch niet?... - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Caminito del Rey, of toch niet?... - Reisverslag uit Benalmádena, Spanje van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Caminito del Rey, of toch niet?...

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

17 September 2021 | Spanje, Benalmádena

Vandaag had ik een vrije dag. Eigenlijk was het idee om samen met Laura op excursie te gaan naar Caminito del Rey, maar er waren helaas geen plekken meer. Gisteren had ik besloten om zelfstandig te gaan met de trein en daar een kaartje te kopen. Laura zou nog even nadenken of ze mee wilde. Vanmorgen bij het ontbijt zei ze dat ze mee wilde gaan. Leuk! Tijdens het ontbijt hebben we van alles gelezen over hoe te gaan met de trein, hoe je een kaartje kan kopen en hoe je moet lopen. Het bleek dat er pas een trein ging om 13.21 uur en dat er een trein terug ging om 21.07 uur. Dan zouden we erg laat terug zijn in het hotel. Ook konden we niet vinden of we daar een kaartje konden kopen. We hadden aan de receptie gevraagd om te bellen, omdat het natuurlijk in het Spaans was. Het bleek dat er een hele lange rij stond en alle kaartjes in september al uitverkocht waren. Dat plan ging dus niet door.

We besloten om naar Benalmádena te gaan en daar de berg op te hiken. Dit was een andere berg dan de berg van de Cable Car waar we eerder op zijn geweest. Het duurde heel lang voor de bus er was. Uiteindelijk waren we zo'n anderhalf uur verder. We begonnen uiteindelijk om 12.30 uur onze hike. We startten de route onder een hele hoge brug van de snelweg. Dat was al best gaaf. Daarna begonnen we echt aan de hike. Het begon vrij rustig. Hier zagen we ook nog een berggeit. We hadden mooi uitzicht en hebben ondertussen ook goede gesprekken gehad. Opeens kwamen we een vrouw tegen die naar beneden liep. Zij vertelde dat er een top was en een soort smoothie bar. Nou, dat zou wel erg lekker zijn! We liepen weer verder en kwamen aan het eind van de groene route. Je kon hier naar rechts naar de Cable Car en naar links, richting de andere bergen. Daar was een hogere top, dus we besloten om naar links te gaan. Na een flink stuk lopen, gingen we rond een berg en zagen we aan de andere kant in de verte de masten op de top van de berg die we ook vanuit het hotel kunnen zien. Maar dat was nog steeds erg ver en er was een lagere top dichterbij. We wisten alleen niet hoe we moesten lopen. We kwamen op een punt dat je de rode route terug naar beneden kon lopen of de paarse route verder op de berg kon lopen. We besloten de paarse route verder te lopen. Op een gegeven moment zagen we een paar wilde zwijntjes. Wat leuk! Daarnaast hadden we ook echt heel mooi uitzicht. Toen we de berg rond gingen, zagen we de masten op de top van de berg dichterbij. Uiteindelijk besloten we om helemaal door te lopen naar de masten. Na ongeveer 2,5 uur in totaal kwamen we daar aan. Het was erg vet om helemaal op de top te zijn, de top waar we al anderhalve maand naar kijken. Dit is de Cerro del Moro. Hier hebben we wat foto's gemaakt. Aan de andere kant zag je Mijas en de bergen en de top waar we de vorige keer hebben gehikt. Ook had je uitzicht over de hele kustlijn. Het voelde echt goed om helemaal op de top te zijn. Een man was op een fiets met dikke wielen helemaal naar boven gefietst. Hier was namelijk een geasfalteerde weg. Wat een klim, maar naar beneden is heel fijn. Hier heb ik ook alweer de gele vlinder gezien, dus papa was bij mij. We zijn uiteindelijk ongeveer 45 minuten boven geweest. We besloten om naar beneden te gaan met de laatste route, de grijze route. Dan zouden we een heel rondje hebben gelopen en kwamen we uit bij de tempel, vlakbij het hotel. Aan de andere kant van de berg, op de terugweg, hadden we echt heel mooi uitzicht over Fuengirola, Mijas, de bergen en de kust. Dat was echt genieten. Het begin was erg makkelijk, maar op een gegeven moment werd de route wat moeilijker om te lopen. Ook moesten we veel zigzaggen de verkeerde kant op, waardoor we er allebei wel klaar mee waren. Maar ja, we moesten door. Het was een erg warme dag, dus dat maakte het ook wat zwaarder. Uiteindelijk kwamen we op een makkelijker pad, waar we ook nog een grot tegen kwamen. Eindelijk, na ongeveer 2 uur, kwamen we beneden aan bij de tempel. Laura heeft wat te drinken gekocht bij de Aldi, en daarna hebben we ook maar de hele weg van de tempel naar het hotel naar beneden gelopen. Dat was ook nog ongeveer een uur. Gelukkig was het bergafwaarts, en hadden we dat al eerder gedaan, dus ging dat prima. Met een paar goede gesprekken ging de tijd zelfs best snel.

Toen we terug waren in het hotel, hebben we allebei in onze kamer een lekkere douche genomen. Mijn voeten deden wel een beetje zeer. Malin ging niet eten, maar is naar het strand gegaan. Ik ging om 20.00 uur samen met Laura eten. Daarna zijn we nog even in mijn deelgebouw van het hotel naar de bovenste verdieping geweest om naar het uitzicht te kijken. Ten slotte zijn we ook naar het strand geweest, bij Malin. We hebben nog een drankje gedaan en gekletst. Laura en ik hebben vandaag ongeveer 31.000 stappen gezet en ongeveer 15 km gelopen. Erg veel! Het begint 's avonds toch frisser te worden en we waren moe, dus we gingen niet al te laat meer terug. In de kamer heb ik nog een aflevering van een serie gekeken en in de pauze mijn verhaaltje geschreven. Ondertussen is het alweer 00.00 uur geweest en moet ik echt lekker gaan slapen.