Kauri trees - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Kauri trees - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Kauri trees

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

19 Mei 2019 | Nieuw Zeeland, Auckland

Vanmorgen zijn we rond 7.30u opgestaan, hebben we rustig ontbeten en vervolgens onze tassen ingepakt en de auto ingepakt. Vandaag was de laatste keer dat we een lange rit voor de boeg hadden. Voordat we naar Auckland gingen, hebben we een andere route genomen langs Waipouia Forest. In dit bos staan de grootste en oudste Kauri trees (uitgesproken als Cody trees) ter wereld. Bij de eerste stop liepen we naar de grootste Kauri tree van de wereld (van wat bekend is), Tane Mahuta, "Lord" of "God" van het bos. Deze boom is meer dan 2.000 jaar oud en meer dan 51 meter hoog. Heel indrukwekkend! Bij de tweede stop liepen we naar de oudste Kauri tree van de wereld, Te Matua Ngahere, "Father" van het bos. Deze boom is meer dan 3.000 jaar oud. Je kan je bijna niet voorstellen hoe lang die boom er al staat!

Daarna was het toch echt tijd om terug te gaan naar Auckland. Maar onderweg hebben we nog een tussenstop gemaakt voor een lunch. En dit was niet zomaar een lunch! Het was een chocolade fondue. Aangezien het gas nog op moest en we het reizen gezellig en lekker wilden afsluiten, hadden we bananen, mandarijntjes en appels gehaald. Op het gaspitje naast de auto hebben we de grote chocoladereep gesmolten en het fruit erin gedoopt. Heerlijk! Daarna zaten we wel echt vol!

Rond 16.30u kwamen we aan in Auckland. We hebben hier eerder geslapen en wisten dus hoe alles werkt. Als eerst hebben we de hele auto leeggehaald en alles op de kamer gelegd. Daarna hebben we afgewassen en gedoucht, zodat we alles hadden wat we in moesten pakken. Het inpakken was een behoorlijke uitdaging! Ik wist niet waar ik moest beginnen. Souvenirs, vaak ook breekbaar, de kookspullen die we hebben gebruikt en dan nog alle kleding en toiletspullen. Na een uurtje goed inpakken, zat alles erin! Een zware backpack, klaar voor de terugreis!

Vanavond is onze allereerste nacht in Nieuw Zeeland. Morgen gaan we nog naar twee vulkanen/bergen in Auckland, vanwaar je mooi uitzicht hebt over de stad. Om 16.00u moeten we de auto afgetankt inleveren en worden we naar het vliegveld gebracht. Anoeshka vliegt om 20.30u naar Christchurch. Ik vlieg om 23.00u naar Shanghai en vandaar door naar Amsterdam en daar land ik om 18.00u. Een zeer lange reis terug naar huis, zo'n 27 uur! Ik kijk ernaar uit om weer lekker thuis te zijn en iedereen weer te zien!