Wellington in en uit - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Wellington in en uit - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Wellington in en uit

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

06 Mei 2019 | Nieuw Zeeland, Ohakune

In het hostel was het niet erg schoon en er waren vreemde mensen. We voelden ons daardoor niet erg thuis en we waren blij dat we zo snel weer weg gingen. Ook waren we erg blij dat we vandaag Wellington weer uit gingen. De grote stad zijn we niet meer gewend en het was erg druk op de weg. Maar voordat het zover was, zijn we nog een stukje de stad ingelopen om met de cable car een berg op te gaan. Het was erg steil omhoog en de cable car is daarom ook schuin gemaakt. Eenmaal boven hadden we uitzicht op Wellington en de zee. Met de hoge gebouwen was dit niet het mooiste uitzicht. Ook hebben we een rondje gelopen in de botanische tuin en zijn we naar het cable car museum geweest. Het was leuk om het even te zien.

Daarna zijn we teruggelopen naar het hostel om de auto te halen en zijn we doorgereden naar Mount Victoria. Hier hebben we een wandeling de berg op gemaakt naar een mooi uitzichtpunt, met aan alle kanten uitzicht over heel Wellington en ook het vliegveld. Nadat we terug waren van de wandeling, hebben we in het parkje een lekker eitje voor op brood gebakken. Nu was het echt tijd om Wellington uit te gaan!

Na ongeveer vier uur rijden en wat tussenstops, zijn we aangekomen in Ohakune. Hier slapen we vannacht in een klein huisje met z'n tweeën. Voor het donker werd, heb ik de ramen van de auto schoongemaakt, want die waren inmiddels wel erg vies geworden! Vanavond hebben we lekker pasta gegeten en alvast pannenkoeken gebakken voor morgen!

Morgen gaan we een deel van de Tongariro Alpine Crossing lopen! Dit wordt een flinke wandeling, wat betreft hoe steil de berg is en het aantal kilometers, dus we gaan lekker op tijd slapen om morgen weer fit te zijn!