Kiwi's!! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Kiwi's!! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Kiwi's!!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

28 April 2019 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Gisteren stond de heli hike op de Franz Josef gletser op de planning. We hadden de hele week al gezien dat het slecht weer zou worden. Toen we wakker werden regende en waaide het erg hard. We hoopten dat het geannuleerd en verplaatst zou worden. Bij het ontbijt begon een heftige onweersbui. Hierdoor werden alle vluchten geannuleerd en hebben we de heli hike verplaatst naar maandag. Hierdoor zijn we dus een dag en een nacht langer in Franz Josef en verschuift de planning een beetje.

Het heeft de hele dag geregend. In de ochtend hebben we een filmpje gekeken: The Mummy 3. In de middag heb ik nog even geslapen. 's Avonds hebben we lekkere pannenkoeken gebakken en zijn we ook weer op tijd naar bed gegaan.

Vanmorgen begon de dag met goed weer. Maar al snel na het ontbijt begon het weer te betrekken. Uiteindelijk heeft het weer de hele dag geregend. Vandaag zijn we naar het Wildlife Centre in Franz Josef geweest. Hier hebben we twee kiwi's gezien. Het waren rowi's, de meest zeldzame soort kiwi. Ze leven voornamelijk 's nachts, dus binnen was het donker. Mooie dieren en gaaf om ze te hebben gezien!

In de ochtend hadden we bedacht om na het Wildlife Centre en onze lunch een wandeling van ongeveer 45 minuten te maken naar een glowworm cave. In de grot staat een laagje water, enkeldiep, wat erg koud zou zijn en waardoor alles nat zou gaan worden. Hierdoor, en door de vele regen, hebben we dat niet meer gedaan. In de middag heb ik weer geslapen (ik ben ineens zo moe, ook na een redelijk goede nacht slapen). Voor het avondeten ben ik nog even een keer bij de kiwi's langs geweest.

Morgen is het eindelijk zover! We gaan met de helicopter de gletsjer op en een hike doen over de gletsjer en het ijs. Heb er super veel zin in en hoop dat het droog is! Vanavond weer lekker op tijd slapen!