Happy Birthday! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Happy Birthday! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Happy Birthday!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

19 April 2019 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Vanmorgen werd ik door Anoeshka en Jefta wakker gezongen met Happy Birthday! Met ballonnen, een feesthoedje (die we allemaal de hele dag op moesten houden) en een lekker ontbijtje! Ook kreeg ik een super leuk cadeautje, wat Anoeshka stiekem heeft gekocht in Thailand! Het is een bolvormig doosje met een zeepje erin in de vorm van een orchidee en de floating market met de hand geschilderd op de deksel.

Daarna zijn we op pad gegaan met de auto. We zijn naar een berg gegaan waar we met de gondel naar boven zijn gegaan. Hier hadden we prachtig uitzicht over Christchurch! Daarna hebben we voor mijn verjaardag een lekkere warme chocolademelk met een stukje taart (cheesecake!) gegeten.

In de middag zijn we naar de plek gegaan waar alle slachtoffers van de aanslag in Christchurch zijn herdacht. Inmiddels lagen er al veel minder bloemen, maar het was toch best heftig om daar rond te lopen met de aanslag in je achterhoofd.

Daarna hebben we gewandeld in het park. Het was heerlijk weer, dus we konden er echt van genieten!

Het autorijden ging bij ons allebei vandaag al erg soepel! Het is over het algemeen erg rustig op de weg en het is allemaal goed te doen.

Vandaag hebben wij pannenkoeken gebakken voor onze gastvrouw. Wat was dat weer lekker! De gastvrouw komt uit Nepal en Anoeshka en Jefta hadden als verrassing dat ik op traditioneel Nepalese wijze mijn verjaardag mocht vieren! Eerst werd door iedereen gezongen. De gastvrouw heeft zelf yoghurt, een luchtige cake en rijstpudding gemaakt. Nadat ik mijn wens had gedaan en de kaarsjes had uitgeblazen, mocht ik de taart aansnijden. Iemand anders voert jou dan de taart en dat heeft Anoeshka op zeer vakkundige Texelse wijze gedaan (taart in de mond gepropt)! Ook kreeg ik met rijst een gelukswens voor een lang en gelukkig leven. Heel tof om mijn verjaardag zo te hebben gevierd!

In de avond hebben Anoeshka en ik aan Jefta al onze foto's laten zien en de bijbehorende verhalen verteld. Nu al leuk om herinneringen op te halen van de eerste maand reizen!

Inmiddels is mijn verjaardag al een uur voorbij in Nieuw Zeeland. Hoog tijd dus om te gaan slapen! Morgen gaan we echt beginnen met onze reis!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 38911

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: