Hallo Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Hallo Nieuw Zeeland! - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Hallo Nieuw Zeeland!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

18 April 2019 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Gisteren vertrokken we rond 18.00u naar Sydney. Deze vlucht duurde ongeveer negen uur. Dit betekende dat wij rond 3.00u Thaise tijd aankwamen en we dus een hele korte nacht hebben gehad. In Sydney was de zon juist net opgekomen. Het zou voor ons dus nog een lange dag worden.

Na een korte stop op Sydney, stapten we in het vliegtuig naar Christchurch. Dit was een Airbus A380-800 van Emirates. Wat een groot vliegtuig is dat! Een dubbeldekker, hele grote vleugels (ik zat net achter de vleugel naast het raam) en zelfs externe camera's, waardoor je het uitzicht vanuit de cockpit of de grond kon volgen. Heel gaaf om dat een keer mee te maken! Het uitzicht over Nieuw Zeeland was fantastisch! De hoge bergen met sneeuw, de mooie blauwe meren. Dat gaan we allemaal zien de komende weken!

In Nieuw Zeeland is de douane erg streng. We hebben het een en ander aangegeven, uit onze backpacks gehaald en laten controleren en onze bergschoenen laten reinigen. Gelukkig mocht uiteindelijk alles mee en konden we echt het land in!

De vriend van Anoeshka, Jefta, studeert af in Christchurch en zit hier een paar maanden. Hij wachtte ons op op het vliegveld. De komende week reist hij met ons mee en daarna gaat hij nog een weekend met ons mee.

We werden van het vliegveld opgehaald door de organisatie waar we onze auto hebben gehuurd. De komende maand hebben we een Suzuki Swift. We zijn dus niet meer afhankelijk van ander vervoer en zijn vrij om te gaan en staan wanneer we willen, heerlijk! We hebben van tevoren de verkeersregels goed doorgelezen en we hebben in Thailand ook al goed opgelet. Het eerste stukje naar de supermarkt en naar onze slaaplocatie heb ik gereden. Het was voor mij de eerste keer links rijden en ik ben ook geen automaat gewend, dus het was even wennen. Het viel me alles mee en we houden elkaar scherp. Na het avondeten heeft Anoeshka een stukje gereden. Voor haar is het ook de eerste keer links rijden en zij is ook geen automaat gewend, en dat was te merken. Ik zat een paar keer bijna met mijn neus tegen de voorruit aan vanaf de achterbank. :P De komende dagen zullen we er aan gaan wennen.

We hebben een aantal dingen gekocht, zodat we de komende weken zelf onderweg kunnen koken. We hebben al een koekenpan, een pan, een bord en een beker gekocht en kopen nog een gasstel, een gasfles en een koelbox. De eerste boodschappen voor de komende paar dagen hebben we al gedaan. In verband met Goede Vrijdag en Pasen zijn de winkels dicht.

We slapen vandaag en morgen waar Jefta slaapt tijdens zijn afstuderen. De gastvrouw heeft voor ons heerlijk Nepals gekookt. Morgen koken wij: pannenkoeken!

Het is hier natuurlijk een stuk kouder dan in Thailand, en zeker 's avonds koelt het erg af, dus we hadden het al snel koud. Een warme douche, warme kleding en een hete kop thee waren erg welkom! Op dit moment lig ik met een warme kruik lekker in bed op te warmen. We zijn kapot na onze lange reis en zijn lekker op tijd ons warme bed in gedoken!