Wat of wie is de attractie? - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Wat of wie is de attractie? - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Wat of wie is de attractie?

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

14 April 2019 | Thailand, Krabi

Vanmorgen werden we opgehaald voor een vier eilanden tour met de longtailboat. Eenmaal bij de pier, hebben we heel lang moeten wachten voor we de boot op gingen.

Tijdens het wachten op de pier zagen we al dat we een van de weinige westerse mensen waren. De meesten waren Thais of Chinees. Op een gegeven moment zagen we dat een vrouwtje stiekem een selfie maakte met ons op de achtergrond. Daarna vroeg een Chinese jongen van mijn leeftijd aan mij of ik met hem op de foto wilde en of we daarna ook een foto met Anoeshka erbij wilden maken. Waren wij nou ineens de attractie geworden? Daarna was er namelijk nog een vrouwtje die stiekem een selfie probeerde te maken met ons op de achtergrond. Dat was nieuw.

Eindelijk konden we de boot op. De eerste stop was Tup Island. Hier was het mega druk op het kleine strandje. Je kon hier naar Chicken Island lopen, door het water heen op heupdiepte. Aan de overkant was het gelukkig wat rustiger. Het was een hele mooie omgeving! Witte strandjes, blauw water. Eenmaal teruggelopen door het water, stapten we weer aan boord voor de volgende stop. Dat was een eilandje vlakbij, waar we 40 minuten hebben gesnorkeld. Hier zagen we een hele grote regenboog vis!

De volgende stop was Chicken Island vanaf een afstand op het water. Want je raadt het al, het eiland lijkt op een kip. Op Poda Island hebben we geluncht. Daarna hebben we hier een korte wandeling gemaakt op het witte zandstrand, met helderblauw water en een prachtig uitzicht! Wauw, wat was het hier mooi!

Ten slotte was onze laatste stop Phranang Cave. Je kon hier niet echt de grot in, maar je kon er vanaf een afstand naar kijken. Hier heb ik ook mijn laatste duik genomen in zee. Dit was namelijk onze laatste dag bij de zee...

Vannacht is onze laatste nacht in Krabi. Vanavond zijn we voor de laatste keer naar de weekendmarket geweest en hebben we lekker gegeten. Ook vanavond hadden we weer een onweersbui met hevige regen! Morgenochtend vroeg, 4.00u, gaat onze wekker voor onze laatste activiteit in Krabi: Tiger Cave Temple.