Into the jungle! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Into the jungle! - Reisverslag uit Koh Tao, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Into the jungle!

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

09 April 2019 | Thailand, Koh Tao

Gisterenochtend om 4.50u werd ik wakker op de nachtboot. Althans, wakker, ik had amper geslapen op het super smalle bedje met twee mensen dicht naast me. Om 5.00u kwamen we aan in Surat Thani. Eenmaal in de bus naar Khao Sok heb ik dan ook nog even een deel geslapen.

In Khao Sok zitten we in de jungle. Het is een super mooie omgeving, met overal bergen om ons heen. De puntjes van de bergen verdwijnen af en toe onder een dotje wolken.

We hadden weer een tweepersoonskamer. Dit keer een wat luxer huisje, met een grote slaapkamer en een grote douche. Dat was wel erg lekker!

De eigenaar van de huisjes houdt ook kippen. Hij eet ze niet, want het zijn net zijn huisdieren, maar hij houdt ze voor de eieren. Gisterenochtend was er net eentje geboren en die hebben we zelfs even vast mogen houden! Ook was hij bezig om eentje uit het ei te halen. Heel mooi om dat te zien! In de middag was het kuikentje uit het ei en hebben we die ook gezien. Hij heeft meerdere generaties, van basisschool, tot middelbare school, universiteit en afgestudeerd. Dan gaan ze eieren leggen. Heel leuk hoe hij dat met zo veel passie en geduld doet!

In de middag hebben we een kort rondje gelopen in het straatje van Khao Sok. Het is niet erg groot, dus we waren er zo doorheen. Na een lekkere pizza voor het eerst in drie weken, zijn we rustig gaan zitten bij het huisje. Ik wilde even kort gaan liggen op bed, maar uiteindelijk werd ik twee uur later pas weer wakker.

's Avonds hebben we lekker gegeten. Daarna zijn we ons klaar gaan maken voor een nacht dieper in de jungle. Vandaag en morgen doen we een tweedaagse Lake tour en gaan we olifanten eten geven en wassen, hiken door de jungle, varen over het meer en slapen in de jungle op het meer. Waarschijnlijk hebben we daar geen bereik, dus morgenavond schrijf ik over onze jungleverhalen!