Burn baby burn - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Burn baby burn - Reisverslag uit Ko Pha-Ngan, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Burn baby burn

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

02 April 2019 | Thailand, Ko Pha-Ngan

Vandaag gingen we eindelijk de onderwaterwereld van Koh Phangan ontdekken. Hier hebben we lang naar uitgekeken en we hadden er ontzettend veel zin in!

In de ochtend werden we dit keer opgehaald met een longtailboot. Vanaf hier werden we naar een aantal strandjes gebracht ten het noorden van het eiland. Bij de eerste drie strandjes kregen we de gelegenheid om te snorkelen. Onder water was het erg mooi! Er waren heel veel mooie vissen, van felgroen, felblauw of feloranje tot en met regenboogvissen, met én zonder strepen. Hele grote groepen vissen bij elkaar of juist een paar alleen. Ook was er heel veel mooi koraal te zien en waren er erg veel zeekomkommers! Het was een beetje de wereld van Finding Nemo! Het snorkelen was een mooi voorproefje op de duikcursus over een paar dagen op Koh Tao!

Daarna was het tijd om nog een stukje naar het oosten van het eiland te varen en lekker te lunchen. Al snel was het tijd om naar de laatste stop te gaan. Dit was een mooi strandje waar we konden liggen op het strand en konden zwemmen.

Aangezien we gisteren al erg verbrand waren, hadden we vandaag de hele dag een T-shirt aan en hebben we geprobeerd ons zo veel mogelijk te bedekken en uit de zon te blijven. Bij de lunch merkten we dat het T-shirt goed zijn werk had gedaan, maar dat onze billen, bovenbenen en kuiten erg verbrand waren tijdens het snorkelen. Ook onze onderarmen en gezicht waren verbrand. Daarom zijn we op het laatste strandje ook maar weer in de schaduw gaan liggen en hebben we een korte duik genomen. De zon is hier zo sterk, smeren is gewoon niet genoeg. Vanavond dus weer goed insmeren met aftersun!

Nadat we weer terug waren bij ons strand, hebben we naar de zonsondergang gekeken. Daarna was het voor ons veilig om een duik in zee te nemen. Dit voelde erg fijn voor alle verbrande lichaamsdelen. Ook voor morgen staat er weer een dagtrip op het programma en we gaan nog meer proberen uit de zon te blijven.

Vlak voor we wilden gaan slapen viel in onze bungalow het licht uit. Dus wij weer ons bed uit en naar de receptie. Gelukkig was het snel geregeld en kunnen we nu lekker slapen!