"Ik weet zeker dat jullie daarheen moeten." - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu "Ik weet zeker dat jullie daarheen moeten." - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

"Ik weet zeker dat jullie daarheen moeten."

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

01 April 2019 | Thailand, Bangkok

Vanmorgen werden we wakker gemaakt in de nachttrein. Gelukkig, de trein had vannacht tijd ingehaald en we waren mooi op tijd voor de bus en de boot. Bij de bus begon het al een beetje chaotisch. Mensen hadden een reis naar verschillende eilanden met verschillende maatschappijen geboekt, waardoor het voor iedereen een beetje onduidelijk was waar ze heen moesten.

Eenmaal in de goede bus kregen we te horen dat wij, samen met twee anderen, als laatsten in de bus zouden zitten en dan uit moesten stappen. Bij de eerste pier stapten echter die twee anderen uit, terwijl wij niet de laatste vier mensen in de bus waren, maar wij moesten van de chauffeur blijven zitten. Wij twijfelden of dit wel klopte, aangezien de eerste man in het begin zei dat wij met z'n vieren over zouden blijven en dan pas uit moesten stappen. Wij probeerden dit aan de chauffeur duidelijk te maken, maar hij was ervan overtuigd dat wij de volgende pier moesten hebben. Samen met een ander stel reden wij door naar de laatste pier. Bij het inchecken werd ons toen verteld dat wij bij de andere pier moesten zijn... Hadden wij toch gelijk! Gelukkig bracht de chauffeur ons weer terug en hebben we op tijd de boot kunnen nemen.

De boottocht ging via Koh Samui naar Koh Phangan en duurde zo'n 2,5 uur. We zaten lekker buiten voor een deel in het zonnetje en de wind maakte het lekker koel.

Uiteindelijk kwamen we aan op Koh Phangan. Hier namen we de songthaew naar onze bungalow. We lieten de chauffeur zien waar onze bungalow was en hij bracht ons daarheen. Eenmaal aangekomen bleek dat hij ook verkeerd zat. Gelukkig bracht ook hij ons uiteindelijk waar we zijn moesten.

Het eiland is echt prachtig! Overal palmbomen, mooie strandjes, blauwe zee en gezelligheid. De rest van de dag was een relaxdagje. Al snel kwamen we erachter dat we (vooral ik) behoorlijk verbrand waren door de boottocht. Ik had met m'n rechterkant wat in het zonnetje gezeten, dus m'n gezicht, arm en been aan de rechterkant van mijn lichaam zijn behoorlijk verbrand... Hopelijk trekt dit vannacht bij en hebben we er de komende dagen niet zo'n last van. Bij het nemen van onze eerste duik in zee hebben we daarom maar gelijk een tshirt aangetrokken. Het zeewater is heel warm, net een whirlpool in het zwembad. Toch is het heerlijk om een duik te kunnen nemen als het overdag zo heet is.

Na een lekker hapje eten, hebben we nog even op het strand gezeten en naar de zonsondergang en sterren gekeken. De komende twee dagen gaan we weer op stap en gaan we veel mooie dingen zien!