Naar Punta Arenas - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Naar Punta Arenas - Reisverslag uit Punta Arenas, Chili van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Naar Punta Arenas

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

24 Februari 2023 | Chili, Punta Arenas

Vandaag kon ik eindelijk een beetje uitslapen. Ik had de wekker om 7.15 uur gezet, om rustig op te kunnen staan en rustig te kunnen ontbijten. Het ontbijt was hetzelfde als gisteren en zo lekker! Tijdens het ontbijt keek ik naar het uitzicht, maar het was helemaal bewolkt en regenachtig. Wat hadden we een geluk gehad met het weer gisteren! Daar ben ik zo blij mee. Na het ontbijt pakte ik de laatste spullen in. Beneden bij de lobby liep ik nog even naar buiten de steigers op. Het regende een beetje en er was een prachtige heldere en complete regenboog. Ik genoot nog even van het uitzicht in de miezer, voor we weg zouden gaan. Ik vond dit zo'n mooie accommodatie, plek en omgeving, dat ik het jammer vond dat we weg gingen.

Om 9.00 uur vertrokken we naar Puerto Natales. Het was een mooi weids landschap en onderweg zag ik weer veel wilde dieren, waaronder lama's, vossen, schapen, paarden, struisvogels (nandu) en flamingo's. Ik was nog steeds erg moe en heb ook even geslapen in de bus. Na anderhalf uur kwamen we aan in Puerto Natales. Ik liep hier alleen een rondje naar het water en de haven en liep via een woonwijk weer terug. Ik bekeek wat souvenirs en uiteindelijk was het alweer tijd om terug te gaan naar de bus.

Om 12.00 uur vertrokken we naar Punta Arenas. Onderweg waren we gestopt langs de weg om wat te eten te kopen en naar de wc te gaan. Hier zagen we een fietser die was vertrokken vanuit Peru en al ruim 5.000 km had gefietst. Hij ging door tot Ushuaia en zou vanaf daar liften naar Buenos Aires en weer naar huis gaan. Wat een rit is dat! Ik genoot vanhet uitzicht en at ondertussen mijn lunch op.

Rond 15.30 uur kwamen we aan in ons hotel. Vannacht slaap ik weer met Dorothé op de kamer. Ik ging alleen een rondje lopen door Punta Arenas. Ik bekeek wat souvenirs, liep naar een uitzichtpunt vanwaar je uitzicht had over de stad, bezocht wat oude gebouwen en liep richting het water. Ik liep langs wat monumenten en uiteindelijk over het strandje weer terug. Daar zocht ik een bankje uit waar ik alvast mijn verhaaltje voor vandaag schreef. Daarna dwaalde ik nog door wat straatjes, keek ik in souvenirs winkeltjes en liep ik weer terug naar het hotel. Ik at nog wat kleins, want ik had niet echt trek en had geen zin om ergens in een restaurant te eten. Ik liet het bad vol lopen en heb erg lang ik bad gezeten. Zo lang, dat ik twee afleveringen van ongeveer 45 minuten heb gekeken. Ik kon in ieder geval even goed ontspannen. Toen ik net het bad uit was, kwam Dorothé terug. Ik legde alles klaar voor morgen, maakte me klaar om naar bed te gaan, schreef mijn verhaaltje af en ging eindelijk weer eens op tijd slapen.

Punta Arenas is de meest zuidelijke stad van het vaste land van het Zuid Amerikaanse continent. Je kan nog een stukje zuidelijker rijden en dan 40 km wandelen naar Cape Froward. Dit is het meest zuidelijke punt van het vaste land. Vuurland en het fjordengebied onder het vaste land zitten niet meer vast aan het vaste land maar bestaat uit veel eilanden. Als we morgen naar Ushuaia gaan, de zuidelijkste stad, dan moeten we dus een stukje met de boot naar Vuurland. Ik kijk er al naar uit!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 123
Totaal aantal bezoekers 38710

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: