Tropische temperaturen en buien - Reisverslag uit Rio Dulce, Guatemala van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Tropische temperaturen en buien - Reisverslag uit Rio Dulce, Guatemala van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Tropische temperaturen en buien

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

26 Januari 2023 | Guatemala, Rio Dulce

Vanmorgen stond de wekker weer bijtijds. We maakten ons klaar om te vertrekken en liepen naar het plein waar we hadden afgesproken. Hier hoorden we dat het goed gaat met de vrouwelijke reisgenoot. Ze had een vochttekort gehad en had in het ziekenhuis een infuus en een drankje gekregen. In de avond mocht ze gelukkig weer naar huis. Ze vertelde dat het een heel net ziekenhuis was en dat ze erg goed geholpen is. Dat had ik niet verwacht van een ziekenhuis in Honduras. We zijn in ieder geval blij dat met haar alles goed is.

We liepen met de groep naar een plek toe waar we in de bus zouden stappen. Echter bleek de bus aan de verkeerde kant van het stadje te staan, waardoor hij om moest rijden en wij even moesten wachten. Er zitten hier ontzettend veel vliegen die je prikken, waarbij je allemaal puntjes met bloed op je benen krijgt. Erg vervelend en bijna iedereen heeft er wel last van, zo ook ik. Eindelijk stapten we in de bus. We kwamen al snel aan bij de grens van Honduras naar Guatemala. Bij de eerste balie kregen we een stempel voor Honduras uit. Bij de tweede balie kregen we een stempel voor Guatemala weer in. Deze reis is echt stempels verzamelen. Daarna konden we doorrijden naar onze volgende bestemming. Het was een vrij lange rit en ondertussen hadden we twee stops. We reden langs rubber-, bananen- en ananasplantages. Onderweg hoorde ik dat onze eerste buschauffeur in Guatemala is ontslagen en een boete heeft gekregen voor slecht onderhoud. Hij maakte bijvoorbeeld de wc in de bus niet schoon en ook niet een bepaald filter, waardoor wij drie kwartier de motor niet gestart kregen. Dus naast dat hij slecht reed (en schade had gemaakt), deed hij nog meer dingen niet goed. Ergens wel sneu, maar zo'n iemand kan gewoon niet verantwoordelijk zijn voor een grote groep.

Rond 14.00 uur kwamen we aan bij Rio Dulce. We hadden erg geluk gehad met het verkeer dat we zo vroeg waren aangekomen. Hier moesten wij en onze bagage op een bootje om te varen naar het "eiland" waar we vannacht slapen. Ze zeggen 'eiland', maar het is geen echt eiland maar meer een schiereiland. Na ongeveer tien minuten varen kwamen we aan bij ons hotel. Het zijn allemaal kleine huisjes met veranda, verspreid over een soort tuin met veel groen. Je krijgt een beetje een jungle gevoel. Ons huisje ligt aan het meer en we hebben prachtig uitzicht over het meer. Nadat we onze spullen op de kamer hadden gelegd, nam ik gelijk een duik in het zwembad om af te koelen. Vandaag was weer een warme dag en ook het water van het zwembad was warm. De duik was heerlijk. Ondertussen werd het wel een beetje bewolkt en het leek alsof het elk moment los kon barsten. Ik keek op mijn telefoon en zag dat er regen en onweer voorspeld was. Toch bleef ik nog even zwemmen. Tussendoor hebben we ons eten voor vanavond alvast doorgegeven. Daarna wilde ik nog even zwemmen, want ja, nu kan het. Er kwamen nog twee andere reisgenoten zwemmen, maar ineens begon het hard te waaien en sloeg het weer om. Het begon zachtjes te regenen, maar toen ik naar ons huisje liep, begon het steeds harder te regenen. Ik ging op onze veranda een aflevering kijken, en al vrij snel kwam het met bakken naar beneden. Echt een tropische bui. Na een tijdje flink regenen, begon het ook te onweren. Ondertussen genoot ik van het relaxen op de veranda en van het weer, want hoe vaak maak je dit nou mee? Ik vond het wel wat hebben.

Uiteindelijk ging ik warm douchen en maakte ik me klaar voor het avondeten. Ik had hele lekkere nacho's met een gehaktmengsel met bonen en guacemole. Ik denk toch wel mijn favoriete eten hier. We hebben met de hele groep gegeten en dat was erg gezellig! We hebben nog lang zitten kletsen en zijn uiteindelijk rond 21.30 uur pas naar de kamer gegaan. Hier heb ik eerst even mijn backpack weer ingepakt en mijn verhaaltjes geschreven. Daarna maakte ik me klaar om naar bed te gaan. Ik hoop dat ik weer een keer echt goed kan slapen. Het was in ieder geval lekker om vandaag een relaxte dag te hebben gehad.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Guatemala, Rio Dulce

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 157
Totaal aantal bezoekers 38789

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: