Een lange reisdag - Reisverslag uit Santo Domingo Tehuantepec, Mexico van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu Een lange reisdag - Reisverslag uit Santo Domingo Tehuantepec, Mexico van Nathalie Hillo - WaarBenJij.nu

Een lange reisdag

Door: Nathalie

Blijf op de hoogte en volg Nathalie

18 Januari 2023 | Mexico, Santo Domingo Tehuantepec

Vanmorgen zouden we om 8.30 uur vertrekken. Karin had de wekker echter al om 6.30 uur gezet, omdat ze alles op haar gemak wil doen en 100 keer wil controleren of ze alles heeft. Ik heb in de ochtend helemaal niet zo veel tijd nodig, maar als ik eenmaal wakker ben, kan ik ook niet meer slapen. Ik ging dus ook al vroeg mijn bed uit en was eigenlijk al snel klaar om te gaan. Ik heb nog ruim een half uur met thuis kunnen bellen en ondertussen ontbeten. Tja, toch nog mijn tijd nuttig besteden als je kamergenoot per se zo vroeg op moet staan.

Vandaag was een lange reisdag. Oorspronkelijk, voor corona, reden ze vandaag in één dag naar San Cristóbal. Dit was echter een hele lange reisdag, waardoor ze nu halverwege een technische stop hebben ingepland en we een nacht in een hotel langs de weg slapen. Onderweg naar de technische stop hadden we meerdere leuke stops.

De eerste stop was El Tule, de dikste boomstam ter wereld, met een omtrek van 36,2 meter. De boom is zo'n 2.000 jaar oud. De volgende stop was een weeffabriek, waar ze lieten zien hoe ze de draden van wol maken, van welke natuurlijke producten ze kleuren maken en hoe ze de draden die kleur geven en natuurlijk hoe ze onder andere kleden weven. Het was erg interessant om te zien. In de winkel hingen heel veel mooie kleden, sjaals, tassen, etc. Helaas was het wel erg duur (handgemaakt natuurlijk) en voor mij ook moeilijk om mee te nemen. De derde stop was een mezcal fabriek, waar ze lieten zien hoe mezcal gemaakt wordt. Ook kregen we meerdere soorten mezcal te proeven. Het was een heel hoog alcohol percentage en het had een rokerige smaak. Ik vond het heel erg vies, maar heb wel van alles wat geproefd. Gelukkig stonden er genoeg sinaasappelstukjes om de smaak enigszins weg te krijgen. De vierde stop waren de ruïnes van Mitla. Dit was de kleinste site tot nu toe, maar wel mooi om te zien. Er stonden ook heel veel leuke cactussen. De vijfde stop was de lunch. Ik had nog niet zo'n trek en had zelf ook broodjes mee. Ik liep een rondje bij het buffet, maar vond het niet de moeite waard om daar te eten. Ik heb wel gezellig bij de groep gezeten, maar niet zelf gegeten. Toen we weer in de bus zaten, heb ik mijn broodjes opgegeten.

Tijdens de lunchstop hoorde onze chauffeur van een andere chauffeur dat op onze route blokkades en wegwerkzaamheden waren. Daarom besloot onze chauffeur een andere route te rijden, om hopelijk file en oponthoud te vermijden. Het was een prachtige route, dwars door de bergen. Het was een slingerweg, waar we ruim drie uur hebben gereden. Ik was blij dat ik voorin zat en niet veel had geluncht. Iemand van de groep heeft in de bus overgegeven. Niet erg prettig. Kort daarna hadden we even een stop en konden we onze benen strekken en genieten van het uitzicht. Na nog eens twee uur rijden kwamen we bij het hotel aan. Er hing een donkere lucht, het was erg benauwd en er vielen een paar druppels, maar het is daarbij gebleven. Het was al 18.00 uur en donker. We hadden langs de weg bij een taco restaurant taco's willen eten, maar omdat het al donker was en de supermarkten tralies hebben waardoor je moet vragen om wat je wilt, leek het twee reisgenoten, Karin en mij niet heel veilig om zo de straat op te gaan. Uiteindelijk heb ik in het restaurant van het hotel quesadilla's besteld. Een andere reisgenoot had taco's besteld en die zagen er beter uit dan de taco's die ik op de eerste dag had gegeten. Ze stelde voor om ons eten te delen, waardoor ik ook lekkere taco's kon eten!

Karin had niet gegeten en ging al vrij snel naar de kamer. Het hotel heeft een zwembad en daar wilde ik natuurlijk even een duik in nemen. In de kamer trok ik mijn backpack overhoop, want mijn bikini zat natuurlijk helemaal onderop. Het zwembad was heerlijk en ik had hem helemaal voor mezelf in het donker. Ik had wel uren kunnen zwemmen, maar na ongeveer een half uur ging ik er maar weer uit om te douchen en naar bed te gaan. Morgen vertrekken we al om 7.00 uur. De wekker staat alweer om 6.00 uur. Ook morgen hebben we weer een lange reisdag, maar wel met een leuke stop (iets met krokodillen)!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Santo Domingo Tehuantepec

Nathalie

Reis Thailand & Nieuw Zeeland

Actief sinds 14 Maart 2019
Verslag gelezen: 97
Totaal aantal bezoekers 38698

Voorgaande reizen:

12 Januari 2023 - 02 Maart 2023

Rondreis Mexico, Guatemala, Honduras & Patagonië

24 September 2022 - 07 Oktober 2022

Rondreis Egypte

23 Juli 2021 - 01 Oktober 2021

Werken in Spanje bij TUI

18 Maart 2019 - 21 Mei 2019

Thailand & Nieuw Zeeland

Landen bezocht: